Думка експерта: Мита скасували, а ціни на пшеницю в Україні не зростають

Понеділок, 24 жовтня 2011, 13:24 -

З часу скасування мит на експорт зерна ціни на внутрішньому ринку Україні змінюються неоднозначно.

Про це "Економічній правді" сказав генеральний директор УАК Сергій Стоянов.

Він зазначає, що кукурудза подорожчала з 1250-1300 гривень за тонну на 330-350 гривень за тонну - до 1600-1630 гривень за тонну.

"Фактично сума мита додалася до колишньої ціни закупівлі. Чи надовго це? Це врахує час і обсяг надходжень з полів врожаю кукурудзи", - каже Стоянов.

Реклама:

За словами гендиректора УАК, зростання цін пояснюється значно меншою конкуренцією для української кукурудзи на міжнародних ринках.

У той же час ціни на пшеницю, як продовольчу, так і фуражну, незважаючи на скасування експортних мит, за вказаний час не змінилися, залишившись на рівнях, відповідно, 1350-1200 гривень за тонну, відзначає він.

"Причина - дуже слабкий попит з боку українських експортерів, пов'язаний з програшем у попередні три місяці конкурентної боротьби з росіянами, за які ті змогли надовго "забити" засіки основних покупців причорноморського зерна", - підкреслює Стоянов.

Також експерт додає, що на внутрішньому ринку ячменю, щодо якого збереглася дія експортного мита, без змін.

За його даними, попит на локальних елеваторах компаній-експортерів ще нижче, ніж щодо пшениці - "ціни знаходяться на рівні 1200-1400 гривень за тонну в залежності від відстані місця продажу до портів".

Він вважає, що експортні мита "законсервували" ячмінь для внутрішнього споживання і "заморозили" закупівельні ціни на нього на рівні глибокої збитковості для виробників.

Стоянов відзначає, що за даними Держкомстату на 1 жовтня 2011 року з 9,5 мільйона тонн валового збору ячменя, у наявності, товарним, залишалося всього 3,5 мільйона тонн цієї культури.

Крім цього, гендиректор УАК наголошує, що спільною проблемою для зернового ринку зараз є черги на елеваторах з компаній, що бажають скоріше відвантажити в порти своє зерно, насамперед кукурудзу.

"У таких умовах одночасного масового попиту на перевезення зерна в напрямку портів Україні другою проблемою може стати нестача вагонів-зерновозів, значна частина загального парку яких непридатна до експлуатації через поломки", - вважає Стоянов.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: