СПЕЦПРОЄКТ

Якісне регулювання

За підтримки компанії JTI

Про проєкт

Яка мета державного регулювання бізнесу? Коли закінчиться ера "законодавчого спаму"? Як довго бізнес працюватиме за радянськими нормами? Ці та інші питання – у спецпроєкті Економічної Правди "Якісне регулювання" за підтримки компанії JTI.

Основні принципи якісного регулювання полягають у тому, що регулювання має бути збалансованим, процес – прозорим, а кількість регуляторних актів – мінімальною. Мета проєкту – показати основні проблеми регуляторного процесу в Україні, розповісти про найкращі міжнародні практики та пояснити, чому важливо враховувати думку бізнесу та прораховувати наслідки запровадження нових ініціатив.

Електронні сервіси: курс на прогрес

Хоча в цілому держава рухається в напрямку диджиталізації послуг, а часом навіть з хорошою швидкістю, не всі відомства в цьому русі рухаються в ногу.

По десять варіантів: чому народні депутати генерують так багато альтернативних законопроєктів

Верховна Рада нинішнього скликання почала роботу доволі продуктивно – в славнозвісному турборежимі було ухвалено багато давно очікуваних бізнесом і суспільством законів.

Всім добра за ваші гроші: одіозні законопроєкти від нардепів

Одна з 16 тисяч депутатських поправок до банківського законопроєкту №2571-д пропонує змінити його назву на "антиколомойський". Її вніс депутат від "Слуги народу" Дмитро Чорний.

Без правил: як Україна заповнює регулятивний вакуум

Останніми роками Україна добре просунулася у встановленні більш якісного регулювання в багатьох сферах. Однак що відбувається з новими товарами, для яких правила гри тільки починають з'являтися?

Регулювати не можна відпустити: до чого насправді призводить цінова дерегуляція

Більшість питань у площині регулювання навряд чи зацікавить пересічного громадянина. Це територія бізнесу, і на перший погляд здається, що ефект від зміни правил для різних ринків до кінцевого споживача навряд чи дійде. Тільки не тоді, коли мова йде про цінову (де)регуляцію. Ціни — це про кожного. І тут — починається.

Хто тут такий ризиковий: як інспектори відходять від принципу "чіпляємося за формальності"

Після будь-якої надзвичайної ситуації – чи то пожежі в готелі, чи то отруєння в ресторані – постає питання: куди дивилися інспектори? З іншого боку, бізнес постійно нарікає на тиск контролюючих органів.

В інтернеті краще: топ-5 онлайн-сервісів для ведення бізнесу

Останніми роками Україна перевела низку послуг для бізнесу в інтернет. Про такі послуги кажуть "не виходячи з дому", хоча насправді скористатися ними можна і в ресторані, і в готелі у відпустці, і навіть в дорозі. Усюди, де є доступ до інтернету.

За лаштунками бізнес-форумів: як насправді відбуваються публічні консультації влади та бізнесу

Останніми роками відкритість і якість публічних консультацій при ухваленні регуляційних рішень значно зросли. Це визнають всі учасники процесу. Однак є ще куди рости.

Коли Верховна Рада занадто продуктивна: топ-5 регуляторних "факапів"

Ми обрали кілька найгучніших законотворчих "факапів" за 2018 рік, аби показати, як відсіюються непотрібні регуляції у законодавчому полі.

Сім разів відміряй: як працюють запобіжники неякісного регулювання

Якщо чиновник пропонує бодай найменшу зміну правил для бізнесу — йому краще спершу замислитися, чи взагалі тут варто щось змінювати. Але це — в ідеалі.

Фактор публічності: як відкриті дані впливають на державні рішення

За останні кілька років для пересічного українця відкрилися терабайти додаткової інформації, про яку раніше годі було мріяти навіть журналістам-розслідувачам.

Правила для правил: як в Україні ухвалюють рішення для бізнесу

Бізнес просить реформ і прозорих правил гри, тобто зрозумілого регулювання. Для отримання швидких результатів урядовці оминають деякі "формальності". Те, що держава розуміє потреби підприємців, — добре, проте часто чиновники порушують європейські принципи, про які часто говорять, але не завжди їх дотримуються.
Підпишіться на наші повідомлення!