У взаєминах пасажирів і авіаперевізників назріває "революція"?

Понеділок, 5 жовтня 2009, 17:47

Авіаперевізників хочуть змусити сплачувати пасажирам компенсацію у разі скасування рейсу.  

Такі умови прописані у зареєстрованому у Верховній раді проекті Закону "Про захист прав авіапасажирів у разі відмови у посадці, скасування або затримки їхнього авіарейсу" народного депутата від БЮТ Олександра Фельдмана, повідомляє прес-служба депутата.

Згідно з повідомленням, норми законопроекту є "революційними" в системі взаємин між пасажирами, авіакомпаніями і туристичними операторами в Україні.

"Відповідно до законопроекту, у випадку, якщо перевізник передбачає скасувати рейс, то повинен шукати добровольців, які погодяться відмовитися від польоту в обмін на пільги. Якщо добровольців буде недостатньо, то авіаперевізник може скасівати рейс, але при цьому обов'язково повинен надати пасажирам грошову компенсацію: еквівалентну 250 євро для рейсів на відстань до 1500 км, 400 євро - 1500-3500 км, 600 євро - понад 3500 км", - ідеться у повідомленні.

При цьому, авіаперевізник зможе зменшити розмір компенсації на 50%, якщо пасажиру запропонують пересадку на інший рейс, і час прибуття в кінцевий пункт призначення не перевищить запланованого.

Згідно з проектом, авіаперевізник повинен компенсувати повну вартість придбаного квитка за рейс, що не відбувся.

Він також буде змушений виплатити компенсацію за частину рейсу, який відбувся, але не відповідає початковому плану маршруту пасажира, якщо авіарейс затримується більш ніж на 2 години, коли відстань до 1500 км., на 3 години на авіарейсі від 1500 до 3500 км, і на 4 години - понад 3500 км.

Частково необхідно буде також компенсувати пасажиру витрати за рейс за потреби до початкового пункту відправлення, наданий в найбільш стислі терміни, пересадку на інший маршрут у напрямку кінцевого пункту призначення, в порівнянних умовах і при першій нагоді, пересадку на інший маршрут на більш пізній час, за вибором пасажира і за наявності вільних місць.

У випадку, якщо пасажиру пропонують авіарейс, який прибуває до іншого аеропорту того ж міста або регіону, авіаперевізник бере на себе усі витрати із переміщення пасажира між аеропортами, або іншим пунктом призначення, погодженим з ним.

У разі відмови у посадці, скасування або затримки авіарейсу, авіаперевізник змушений буде безкоштовно надати пасажирам прохолодні, гарячі напої, медикаменти і харчування в кількості і у відповідності із тривалістю очікування, розміщення у готелі у випадках, якщо виникає необхідність тривалого очікування або додаткового місцеперебування, на яке не розраховував пасажир; перевезення між аеропортом та місцем розміщення.

Законопроект стосується внутрішніх і закордонних авіаперевезень, якщо перевезення здійснює національний авіаперевізник. Його норми також діють для тих пасажирів, авіарейс яких є частиною туристичної поїздки.

"Усі норми законопроекту діють у європейських країнах. Якщо українськими лобістами інтересів авіакомпаній він буде сприйнятий як "репресивний", то це лише підтвердить невідповідність української дійсності європейським стандартам", - цитує прес-служба слова Олександра Фельдмана.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"


powered by lun.ua