Китай не підтверджує передачу прав власності на "Мрію"

Субота, 3 вересня 2016, 15:35

Президент компанії Aerospace Industry Corporation of China (AICC) Чжан Йоушен не підтверджує факт передачі українською стороною документації на виробництво АН-225.

Про це він заявив Укрінформу.

"Угода, підписана нами з українським державним підприємством "Антонов", не передбачає передачу прав власності та технічної документації", - сказав Чжан.

Він пояснив, що підписаний 30 серпня в Пекіні рамковий документ містить три пункти: добудова в Україні "якомога коротші терміни" другого у світі літака АН-225; створення у перспективі на базі AICC виробничої лінії зі збирання літаків цього типу і формування виробничої бази запчастин до них.

Чжан заявив, що АН-225 компанії потрібен виключно для "задоволення потреб міжнародної повітряної логістики AICC". З цією ж метою компанія збирається придбати цілу партію літаків АН-178. За його словами, компанія працює фактично у всьому світу, плануючи довести парк експлуатованих вантажних літаків до тисячі.

"Мрію" вони вважають найбільш економічно ефективним літаком для доставки великого обсягу вантажів (не обов'язково надгабаритних) на далекі відстані. Йдеться, в тому числі, і про обслуговування потреб міжнародних замовників.

Керівник AICC, яка є недержавною структурою, зареєстрованою в Гонконзі, також заявив, що прийняв рішення створити у Києві логістичний центр, з якого будуть доставляти вантажі в інші країни Європи.

Він зазначив, що переговори про це почалися ще близько 6 років тому. План такого хаба може бути представлений уряду України вже через три місяці.

Чжан Йоушен зазначив, що з "Антоновим" працює вже протягом декількох років. "Це тривале і дружнє співробітництво не тільки з "Антоновим", але і з українським урядом".

Посол України в Китаї Олег Дьомін зі свого боку повідомив кореспондентові Укрінформу про те, що "повідомлення про нібито передачу українським підприємством "Антонов" повного пакету прав на виробництво літака Ан-225 "Мрія" китайської компанії є фейком, організованим, мабуть, одним із російських медіа-ресурсів".

"Про жодну передачу документації і технологій, технічних секретів, мова не йде. Йдеться про взаємовигідну співпрацю України та Китаю", - підкреслив він.

Дьомін висловив жаль у зв'язку з тим, що ЗМІ поширили цю інформацію, ставлячи під сумнів офіційне повідомлення самої української держкомпанії.

Раніше китайські ЗМІ повідомили, ДП "Антонов" і китайська компанія China airspace підписали договір про співпрацю, згідно з яким до Китаю переходить право власності на гігантський літак-транспортер АН-225, включаючи використання креслень і специфікацій літака.

Ан-225 "Мрія", розроблений київським конструкторським бюро імені О. К. Антонова, на сьогоднішній день є найбільшим та найпотужнішим транспортним літаком у світі.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"


powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!