Великі компанії США з успіхом вийшли з кризи

Понеділок, 9 квітня 2012, 15:02

Великі американські компанії з успіхом пережили найглибшу рецесію з часів Другої світової війни: у них зросла продуктивність праці, прибуток, обсяг вільних грошових коштів і скоротилися обсяги боргів.

Проведений газетою The Wall Street Journal аналіз даних 486 компаній з індексу S&P 500, які вже опублікували фінансову звітність за 2011 рік, продемонстрував: сукупні продажі, прибуток і число співробітників перевищили відповідні показники докризового 2007 року, пишуть "Ведомости".

Завдяки радикальному скороченню витрат, обережності при наймі персоналу, а також збільшенню капіталовкладень в період відновлення в США і активного розширення бізнесу в країнах, що швидко розвиваються великі компанії істотно поліпшили своє фінансове становище.

Вони відчувають себе значно краще, ніж інші області американської економіки (зокрема, малий і середній бізнес), а їх частка в національному ВВП зросла.

Реклама:

"Американські компанії стали більш економними, скупими і голодними", - каже Сун Вон Сон, колишній головний економіст банку Wells Fargo.

Але поліпшення фінансового стану компаній не допомогло суттєво підвищити зайнятість у США.

Значна частина з 1,1 млн робочих місць, які вони створили з 2007 року, доводиться на інші країни.

Аналогічним чином йде справа з більшою частиною тих грошових коштів у розмірі 1,2 трлн доларів, що за минулі чотири роки поповнили корпоративні казначейства.

Наприклад, дві третини з 82 млрд доларів у вигляді грошей і ліквідних цінних паперів, які мала Apple, за даними на 30 вересня 2011 року, знаходилося на рахунках зарубіжних "дочок" компанії.

В цілому ж, згідно з аналізом видання, компанії стали більш ефективними та продуктивними.

Якщо в 2007 році середня виручка на одного працівника становила 378 тис доларів, то в минулому році – 420 тис доларів.

Наприклад, виробник наукового обладнання Agilent Technologies, постраждавши від кризи, звільнив у 2009 році 4 тис співробітників (20% персоналу); виручка скоротилася на 22%, компанія понесла збиток.

Коли в 2010 році виручка стала рости, Agilent відновила наймання персоналу, але в основному за межами США - в Китаї і Бразилії.

Торішня виручка на 22% перевищила результат 2007 року, в тому числі завдяки поглинанню Varian.

Але навіть після нього в компанії працює менше співробітників, ніж в 2007 році, а вільних грошових коштів у неї майже вдвічі більше - 3,5 млрд доларів.

Компанія "вкрай обережно" ставиться до питання збільшення штату, бо шрами, залишені рецесією, ще живо нагадують про себе, говорить Білл Салліван, генеральний директор Agilent: "Цей урок нинішні лідери промисловості не забудуть".

Що стосується капіталовкладень, активно нарощувати їх компанії стали лише нещодавно; в 2009 і 2010 роках їх сукупний обсяг був нижче, ніж в 2007 році, але в минулому перевищив докризовий рівень на 16,3%.

В цілому, компанії з S&P 500 збільшили інвестиції в 2011 році на 19% (проти 9% в 2010 році).

В результаті вони становили 5,8% від загальної виручки - стільки ж, скільки в 2007 році.

Agilent збільшила капіталовкладення в минулому році більш ніж на 50%, з 121 млн доларів до 188 млн доларів.

Характер відновлення економіки сприятливий саме для великих компаній, відзначають аналітики, тоді як менш крупним все складніше конкурувати і залучати фінансування.

"Ситуація однозначна: переможці проти тих, хто програв", - говорить Джон Грем, професор фінансів з Duke University.

Разом з журналом CFO Magazine Грем щоквартально проводить опитування фінансових директорів: відповідно до березневого опитування, представники компаній з виручкою від 1 млрд доларів набагато оптимістичніше оцінюють перспективи економіки США і власних організацій, ніж їх колеги з менш великих компаній, відзначає Грем.

Крім того, аналіз The Wall Street Journal може показувати більш оптимістичну картину корпоративного сектора Америки, адже він не враховує компанії, які криза покосила, такі як Lehman Brothers і Circuit City Stores.

Навіть великі компанії продовжують гостро відчувати наслідки кризи.

Сукупна виручка домобудівних компаній, що входять в S&P 500, становить менше половини від пікових значень минулого десятиліття.

Оптимізму багатьом великим компаніям додає транснаціональний характер їх діяльності.

Виручка McDonald's і Starbucks знизилася в 2009 році, але потім відновилася завдяки швидкому зростанню продажів за межами США.

Міжнародна виручка McDonald's виросла з 2009 року на 24% - в три рази більше, ніж в США, а у Starbucks - на 35% проти 14% в США.

Рентабельність теж зросла, що збільшує обсяг грошових коштів у компаній.

З 2007 року McDonald's витратила 24 млрд доларів на виплату дивідендів і викуп власних акцій, і при цьому її грошові кошти все одно виросли - на 18% до 2,3 млрд доларів.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: