Ринкова частка найбільшого в Україні виробника пива зменшилася

Четвер, 28 березня 2013, 08:31

"САН ІнБев Україна" у 2012 році скоротила ринкову частку на 1,8 процентних пункти до 34%.

Про це повідомила в щорічному звіті її материнська компанія Anheuser-Busch InBev, пише "Комерсант-Україна".

Як зазначається, це рекордно низький показник для компанії за останні десять років. Обсяг виробництва "САН ІнБев" зменшився на 10,3%, до 93 млн дал, що стало гіршим її показником з 2006 року. Для порівняння, весь ринок в минулому році знизився всього на 1%, до 303 млн дал.

Причина погіршення показників - "агресивна цінова стратегія деяких учасників ринку, спрямована на збільшення частки будь-якою ціною", стверджує директор з правових питань та корпоративних відносин компанії Денис Хренов.

Реклама:

Конкретні компанії в "САН ІнБев" не називають, але з найбільших гравців в минулому році збільшила ринкову частку лише Carlsberg Ukraine (за даними компанії, на 0,5 п.п., до 29,3%; ТМ "Львівське", "Балтика", Tuborg, Carlsberg, Guinness), а з невеликих гравців - Efes Ukraine (на 1,1 п.п., до 6,9%; ТМ "Сармат", "Жигулівське", Velkopopovicky Kozel, Miller) і "Перша приватна броварня" (на 2 п.п., до 4,5%; ТМ ППБ, Stare Misto, Oettinger). Крім "САН ІнБев", ринкову частку в минулому році втратив третій за величиною гравець - "Оболонь" (за даними учасників ринку, на 1 п.п., до 22,7%).

Збільшилася на ринку і присутність російських компаній, додає Хренов. У минулому році активний розвиток в країні почала Oasis, яка купила Радомишльський пивзавод і контрольний пакет акцій компанії "Перша приватна броварня". А після покупки українського підрозділу SABMiller турецької Anadolu Efes зріс імпорт продукції російського підрозділу цієї компанії (ТМ "Білий ведмідь", "Старий мельник").

Цінову політику учасники ринку відкрито коментувати відмовилися. Але в неофіційних бесідах менеджери декількох компаній зазначили, що справа не в зниженні цін конкурентами, а в їх підвищенні компанією "САН ІнБев".

"У 2011 році "САН ІнБев" майже не піднімала ціни, на відміну від інших компаній.

"Можливо, це призвело до погіршення фінансових показників, оскільки в перші місяці 2012 року компанія різко підняла ціни вище ринкових. У результаті її продажі впали", - говорить керівник однієї з пивоварних компаній. У звіті за I півріччя Anheuser-Busch InBev і сама визнає, що підвищення цін було дуже різким.

Ще одним прорахунком "САН ІнБев" учасники ринку називають занадто великі витрати на виведення нового бренду Bud, що призвело до погіршення позицій інших брендів.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!