Суднобудівники потребують 20 мільярдів гривень інвестицій

П'ятниця, 22 травня 2009, 15:06

Потреба в інвестиціях на технічне переоснащення суднобудівної галузі України на найближчі п'ять-сім років оцінюється в близько 20 млрд. гривень.

Про це час прямої телефонної лінії в Кабінеті міністрів у п'ятницю заявив міністр промислової політики Володимир Новицький під, повідомляє агентство "Інтерфакс-Україна".

За його словами, модернізація галузі та її перехід на нову технологію - одне з ключових завдань, відображених у затвердженій урядом Стратегії розвитку суднобудування України до 2020 року.

"Сьогодні ставиться завдання сприяти розвитку технологічної бази (галузі) і забезпечити підвищення рівня комплектації", - сказав міністр.

Реклама:

Він нагадав, що в останні роки українські суднобідівники будують переважно корпуси для іноземних замовників, які потім дооснащують закордонні компанії.

Серед актуальних проблем суднобудівної галузі Новицький також виділив доступ до кредитування, введення пільг, зокрема звільнення від ПДВ, а також забезпечення галузі необхідними комплектуючими закордонного виробництва.

Згідно з експертними оцінками, зношеність основних фондів суднобудівної галузі України наразі оцінюється в близько 70%.

Питома вага трудомісткості в 3-5 разів вища, ніж у зарубіжних корабелів, тривалість будівництва суден в 2-2,5 рази більша, ніж у зарубіжних компаній.

У загальному обсязі виробництва суднобудівної галузі України близько 86% постачається на експорт.

На сьогодні практично всі найбільші суднобудівні підприємства України перебувають у приватній власності, переважно російських інвесторів.

Як повідомлялося, на початку травня Кабінет міністрів затвердив стратегію розвитку суднобудування до 2020 року.

Основний акцент у документі зроблено на стимулювання науково-технічного потенціалу та проектно-конструкторської бази, модернізації виробничих потужностей і впровадження нових технологій, просування продукції на зовнішні ринки і пошуку стратегічних інвесторів.

Тим не менш, у суднобудівельних колах не виключають повної стагнації галузі: темпи виробництва у суднобудівній галузі стрімко падають, а між тим обіцянки держави допомогти вкотре залишилися лише обіцянками.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: