Holtec наступає на Чорнобиль?

Четвер, 20 липня 2006, 17:30

Нещодавно заступник міністра по надзвичайних ситуаціях України Володимир Холоша заявив про необхідність пошуку нового підрядника для виконання робіт зі спорудження сухого сховища відпрацьованого ядерного палива замість французької компанії "Фраматон".

"Не тільки замовник ЧАЕС, не тільки міністерство, але і донори у галузі ядерної безпеки схиляються до того, що вже три роки фактично немає ніяких зрушень у відносинах з "Фраматоном", і необхідно шукати іншого ", – заявив Холоша.

За словами заступника міністра, французька компанія повинна була побудувати сховище "під ключ". Однак ще три роки тому представники Чорнобильської атомної електростанції відмовилися прийняти об'єкт, побудований французами, оскільки він не відповідав інженерним нормам і не міг бути ліцензованим.

На жаль, офіційні особи Міністерства надзвичайних ситуацій уникли прямих коментарів ситуації навколо "Фраматону", і запропонували направити письмовий запит, відповідь на який "УП" отримає лише протягом місяця. На самій Чорнобильській АЕС поки що теж відмовляються від розгорнутих коментарів.

За словами керівника інформаційно-представницького відділу ЧАЕС Семена Штейна, остаточна позиція ЧАЕС буде оприлюднена найближчим часом у спеціальній заяві.

Поки що рішення про розрив із “Фараматоном” ухвалене Асамблеєю (Радою донорів ЧАЕС– “УП”). За словами Семена Штейна воно має рекомендаційний характер для уряду України - тобто, остаточного рішення ще не має.

"Проблема полягає в тому, що "Фраматон" розробив проект сховища, не врахувавши всіх наших вимог по зберіганню палива, витратив на нього всі кошти, виділені також і на будівництво – понад 90 млн. доларів, а тепер відмовляється продовжувати роботу без нового фінансування", – наголосив Штейн.

За його оцінкою, вартість продовження будівництва, за різними підрахунками, коливається від 90 до 200 млн. доларів.

Генеральний директор "Атомкомплексприладу" (українське підприємство, яке поставляє обладнання для контролю радіаційної безпеки) Олександр Казиміров нагадав "УП", що названий скандал не є першим, пов’язаним із будівництвом сховища сухого відпрацьованого ядерного палива на території Чорнобильської АЕС.

"На ЧАЕС відпрацьоване паливо досі зберігається у реакторах, у воді. Однак, за нормами безпеки, це паливо мають забрати із реакторів, помістити у герметичні оболонки та розташувати у комірках спеціального сховища", – зауважив він.

За оцінкою гендиректора "Атомкомплексприладу", уряд неодноразово намагався підвищити професійний рівень проведення чорнобильській тендерів.

"Спочатку розробку проекту проводила компанія "Дюк-інженерінг", однак незабаром виявилося, що через проектні помилки відпрацьоване паливо просто не поміститься у комірки.

Зараз проект веде компанія "Фраматон", однак, знову з’являється проблема збільшення термінів будівництва та збільшення його фінансування”, – зазначив Казиміров.

Так само і керівник українського представництва американської компанії "Холтек Інтернешенл" (підрядник будівництва централізованого сховища для відпрацьованого ядерного палива для інших українських АЕС – "УП") Микола Кононцев нагадав про складнощі із реалізацією плану будівництва компанією "Фраматон".

"Під час реалізації цього проекту виникли технологічні ускладнення, внаслідок чого проект забуксував", – зауважив він.

На питання, чи буде "Холтек" претендувати на невиконаний підряд, Микола Кононцев дипломатично зауважив, що "визначення нового підрядчика такого проекту – досить складна процедура, але якщо "Холтек" отримає офіційне запрошення, то запропонує свої пропозиції".

Одночасно, представник американської компанії зазначив, що вже приймав участь у розробці проекту Чорнобильського сховища.

"Фраматон" звернувся до нас для створення системи гельового обезводнення дефектного палива. Недавня презентація цієї системи перевершила очікування фахівців", – зазначив Кононцев.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"


powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!