Іноземці питатимуть дозволу на покупку частки в російських ЗМІ

П'ятниця, 14 листопада 2014, 10:58

Через три тижні в Росії почне діяти новий порядок узгодження іноземних інвестицій в друкованих ЗМІ: будь-які угоди з істотною (більше 25% акцій) часткою у популярних газетах або журналах вимагатимуть схвалення спеціальної урядової комісії.

Такі зміни внесені до закону про іноземні інвестиції в стратегічні галузі, вони набувають чинності 6 грудня, пишуть "Ведомости".

Ці зміни ще більш ускладнять іноземні інвестиції в медіакомпанії.

Недавно Держдума вже обмежила 20% іноземне володіння будь-якими ЗМІ, але ця норма почне діяти тільки з 2016 року.

Реклама:

Зараз іноземне володіння ЗМІ обмежене (не більше 50%) для ефірних телеканалів і радіостанцій, які працюють на території, де проживає половина і більше населення Росії, а також для газет і журналів тиражем окремого номера в 1 млн примірників і більше.

Остання норма міститься якраз в законі про іноземні інвестиції.

Тепер стратегічними будуть вважатися ЗМІ з істотно меншими тиражами.

Якщо ЗМІ виходить два і більше рази на тиждень - 15 млн примірників сукупного тиражу на рік, раз на тиждень - 2,5 млн, раз на місяць - 0,7 млн примірників. У щоденної газети - близько 250 випусків на рік, у тижневика - близько 50, у щомісячника - 12, отже, будь-яке ЗМІ з тиражем номера більше 60 000 примірників (50 000 для тижневика) підпадає під нове обмеження.

У популярних ЗМІ тиражі більше. Щомісячні: Cosmopolitan - 800 000 примірників, Marie Claire - 290 000, "Афіша" - 265 000, Maxim - 175000, Forbes - 100 000 примірників (дані з їхніх сайтів).

Як пише видання, так що тепер при купівлі іноземцями 25% і більше часток або акцій в видавця такого ЗМІ потрібно схвалення чиновників.

Покупець повинен подати заявку у Федеральну антимонопольну службу (ФАС), вона розгляне клопотання і передасть його разом з відкликанням в урядову комісію з іноземних інвестицій - для остаточного рішення.

ФАС і комісія далеко не завжди схвалюють угоди іноземцям.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: