Уряд дав бізнесу право на мінімізацію

Четвер, 10 вересня 2009, 09:17

Кабінет міністрів несподівано пішов назустріч бізнесу і скасував два розпорядження, що посилюють адміністрування ПДВ.

Одночасно уряд затвердив постанову, що дозволяє податковим органам перевіряти підприємців, які використовують прострочені податкові накладні, та анулювати свідоцтво платника ПДВ, пише газета "Комерсант-Україна".

Всього ж на засіданні Кабінету міністрів у середу ухвалено 29 нормативних актів, покликаних полегшити роботу малого і середнього бізнесу.

Зокрема, удосконалено електронний документообіг, реєстрацію бізнесу, процедуру видачі дозволів та технічної документації; визначено порядок прийняття в експлуатацію об'єктів, побудованих без дозволу; спрощена процедура розміщення реклами в сільській місцевості.

Реклама:

За словами голови Ради підприємців при Кабміні Оксани Продан, найбільш проблемними в обговоренні стали соціальні документи: щодо спрощення процедури найму та звільнення співробітників, з працевлаштування інвалідів і виплати допомоги сім'ям з дітьми.

Одним з найбільш очікуваних рішень для бізнесу стало скасування прийнятих у липні розпоряджень Кабміну №757 і №838 щодо адміністрування ПДВ.

Цими рішеннями було заборонено компаніям використовувати прострочені податкові накладні, завдяки яким, на думку уряду, бізнес ухилявся від сплати податків і претендував на отримання відшкодування ПДВ.

Такі компанії потрапляли до групи ризику і їм загрожували позапланові податкові перевірки.

4 вересня президент Віктор Ющенко призупинив дію розпоряджень уряду.

Замість скасованих документів Кабмін прийняв новий механізм адміністрування ПДВ: платникам дозволили використовувати накладні, отримані в попередніх звітних періодах, але зобов'язали вказувати в декларації, згідно з п. п. 7.2.8 закону "Про ПДВ", всю інформацію про таку накладної.

Підприємці, які претендують на відшкодування ПДВ, але не вказали в декларації дату отримання накладної або списання коштів в рахунок оплати товарів (перша подія), можуть потрапити під позапланову виїзну перевірку ДПАУ.

А якщо постачальник товару виписав накладну, не вказавши в декларації свої зобов'язання, він може втратити свідоцтво платника ПДВ.

Подібна норма була і в липневих документах, але тепер анулювання свідоцтва підприємства зможуть оскаржити в Міжвідомчій експертній раді з вирішення спірних питань застосування податкового законодавства.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!