Уряд дав держгарантії для "Повітряного експреса"
Міжнародний аеропорт "Бориспіль" залучить під держгарантії кредит на суму 372,31 мільйона долара для реалізації проекту залізничного пасажирського сполучення між Центральним залізничним вокзалом Києва і аеропортом.
Це передбачено в постанові Кабміну № 335 від 28 березня, текст якого був опублікований в п'ятницю, пише видання "Комерсант Україна".
Ідею будівництва гілки Кабінет міністрів схвалив ще минулого літа. 2 вересня було підписано рамкову угоду "Борисполя" з китайською China National Machinery Industry Complete Engineering Corporation (CMCEC) - генпідрядником проекту.
А гроші на будівництво - кредит на 578 мільйонів доларів терміном на 15 років - надасть Банк розвитку Китаю, раніше заявляв голова Держагентства з інвестицій та управління нацпроектів Владислав Каськів.
В узгодженому проекті вказано кошторисна вартість 3,27 мільярда гривень, а весь проект - 4,59 мільярда гривень. Довжина маршруту "Повітряного експреса" складе 37,4 км.
Час електропоїзда в дорозі - 41 хвилина, з урахуванням двох зупинок - на "Видубичах" і "Дарниці". Для проекту, зокрема, необхідно побудувати 16 км залізничних шляхів - оцінюється в 532 мільйона гривень, 3,5 км залізничної естакади - 1,58 мільярда гривень і термінал на залізничному вокзалі площею 10,6 тис. кв. м - 192 мільйонів гривень.
На тендерній основі будуть закуплені чотири електропоїзди по п'ять вагонів кожний - 229 мільйонів гривень і облаштовані термінали на станціях "Видубичі" та "Дарниця" - 186 мільйонів гривень.
Терміни реалізації проекту оцінюються в 28 місяців.
Проект довго не затверджувався через дискусії в уряді про доцільність його реалізації, розповів Каськів.
Зараз пасажиропотік "Борисполя" не дуже великий, і потреби цілком покривають автобуси та служби таксі, повідомила експерт Центру політичного і економічного аналізу Ірина Кава.
"Але альтернативи цьому проекту немає: будівництво метро вимагало б набагато більших фінансових і тимчасових витрат, - говорить Каськів .- А за розрахунками "Борисполя", вже через 4 роки кількість пасажирів досягне 20 тисяч щодня".
Проте поки незрозуміло, як зробити проект "Повітряного експреса" прибутковим.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"