У Януковича порахували вартість нацпроектів

П'ятниця, 27 серпня 2010, 12:18

Адміністрація президента має розрахунки доцільності реалізації восьми з десяти проектів, які в 25 серпня були визнані національними.

Для їх фінансування буде потрібно 82 млрд грн, пише видання "Комерсант-Україна".

Зокрема, шість з них, на загальну суму понад 73 млрд. гривень, планується реалізувати за рахунок приватних внесків.

Найбільш витратним стане проект "Енергія природи" на 3 млрд. євро з будівництва вітрових електростанцій потужністю 2 тис. МВт, які повинні окупитися за сім років при виробництві електроенергії в обсязі 26,8 млрд. кВт на рік.

Реклама:

У проект "Доступне житло" за п'ять років необхідно буде вкласти 12,3 млрд. гривень, що дозволить побудувати квартири для 40 тис. військовослужбовців, кримських татар і молодих фахівців бюджетної сфери.

А замикає трійку найдорожчих розрахований на десять років проект "Олімпійська надія-2022" - проведення зимової Олімпіади в Карпатах.

Як очікується, найдовший термін окупності - у будівництва залізничного сполучення між Києвом та аеропортом "Бориспіль" - 15 років.

Порівняно невеликі - у проектів з будівництва морського терміналу з прийому зрідженого газу - 5-7 років, який повинен зменшити ціну імпортного газу на 15-20%, і десяти комплексів з переробки твердих відходів - 6 років.

Держава в усіх цих проектах має намір брати участь шляхом оплати попереднього ТЕО, інженерної інфраструктури, введення пільгових тарифів і надання держгарантій.

З бюджету будуть профінансовані чотири проекти, вартість двох з них - реконструкція Києва - "Місто майбутнього" і підтримки материнства і дитинства - "Нове життя" - поки не визначена.

Проекти "Якісна вода" і "Відкритий світ" - створення освітньої мережі на основі 4G, коштуватимуть зажадають 3,7 млрд. гривень і 675 млн. доларів відповідно.

За словами керівника робочої групи з нацпроектів Владислава Каськіва, пропозиції інвесторів отримані вже по ряду проектів.

"У першу чергу це LNG-термінал і проект повітряної енергетики. Також є конкретні пропозиції по трасі Бориспіль-Київ, можливо, скоро буде підписаний контракт", - сказав він.

Як розповів Каськів, є пропозиції і за проектом "Відкритий світ".

"Інвестор стане монопольним оператором подібних послуг, тому інтерес великий, але все вирішиться на відкритих торгах", - уточнив він.

Незважаючи на значні строки окупності проектів, під більшість з них можливо сформувати інвестиційний пул, кажуть експерти.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!