Фондові біржі намацали дно рецесії

П'ятниця, 12 червня 2009, 11:51

Падіння японської економіки виявилося не таким глибоким, як очікувалося.

Зростання роздрібних продажів і подорожчання нафти в США стали підставою для біржових інвесторів вважати, що рецесія вже досягла свого дна, пише видання "Дело".

Японська влада надала в четвер офіційні дані про ПДВ у першому кварталі. Вони стали несподіванкою, тому що економіка скоротилася менше, ніж очікувалося.

ПДВ знизився на 14,2%, а не на 15,2%, як зазначалося в попередніх розрахунках. Це найбільше падіння ПДВ за останні 50 років. У попередньому кварталі ПДВ знизився на 13,5%. Японська економіка опинилася у глибокій рецесії в основному через зниження експорту, викликаного економічною кризою. У першому кварталі він упав на 26%.

Друга за величиною економіка світу намагається впоратися з наслідками кризи вже четвертий квартал поспіль. У порівнянні з іншими країнами її падіння найбільш глибоке - у зоні євро ПДВ знизився в першому кварталі на 2,5%, у США - на 5,7%.

Разом з тим аналітики сподіваються, що падіння японської економіки досягло в першому кварталі дна і в наступних кварталах їй вдасться вийти в плюс.

Необхідною умовою для цього є поліпшення ситуації у світовій економіці в цілому і зростання експорту. Перші сигнали поліпшення кон'юнктури були в квітні, коли було зафіксовано зростання промислового виробництва та експорту.

Японський індекс Nikkei у четвер вперше за сім місяців подолав психологічний бар'єр у 10 тис. пунктів. У ході торгів він втратив 0,1% і закінчив сесію нижче 10 тис. пунктів.

Крім того, з'явилися гарні новини з ринку праці США - минулого тижня знизилася кількість зареєстрованих безробітних. Всього було подано 601 тис. нових заявок на виплату допомоги з безробіття, що на 24 тис. менше, ніж минулого тижня.

Це стало причиною гарного настрою на нью-йоркських і європейських біржах - індекси піднялися на 1%.

Ще одним сигналом поліпшення кон'юнктури стало підвищення цін на нафту до рівня 72 доларів за барель.

Реклама:

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!