Українці вже споживають більше

Четвер, 23 квітня 2009, 15:06 -

На початку весни 2009 року споживчі настрої українців суттєво поліпшилися.

Про це йдеться в дослідженні GfK-Ukraine.

Індекс споживчих настроїв (ІСН) призупинив своє падіння ще в лютому, а в березні його значення зросло на 10,1 пункту до 52,4.

Приріст цього показника у перший місяць весни 2009 року виявився найбільшим за останні кілька років. І хоча таке зростання відбулося щодо безпрецедентно низького значення ІСН наприкінці зими, воно частково підтверджує припущення, що спричинений економічною кризою пік песимізму в настроях українців уже минув.

Реклама:

Проте значення індексу вказує на те, що майже три чверті населення України залишаються налаштованими песимістично. Обидва основні складники споживчих настроїв у березні 2009 року зростали не менш переконливо, аніж власне ІСН.

Поліпшення економічних очікувань спостерігається вже другий місяць поспіль. Однак якщо в лютому значення відповідного індексу (ІЕО) зросло лише на 1,9 пункту, то його березневе зростання становило вже 12,2 пункту та сягнуло значення 56,9. Водночас оцінки поточного становища українців на початку весни 2009 року поліпшилися вперше за останні півроку.

Значення індексу поточного становища (ІПС) збільшилося на 6,9 пункту та становило 45,7. Востаннє цей показник зростав ще в серпні 2008 року. Це означає, що українці вже не тільки сподіваються на краще, а й починають відчувати певні позитивні зрушення у власному поточному становищі.

У перший місяць весни 2009 року позитивну динаміку продемонстрували всі складники економічних очікувань та оцінок поточного становища.

Найсуттєвішим було поліпшення очікувань щодо подальшого розвитку економіки. Дедалі більше українців сподіваються на поліпшення економічної ситуації не тільки в довгостроковій, а й у короткостроковій перспективі.

Оцінки поточного особистого матеріального становища та очікування щодо його змін поліпшилися набагато помірніше. Значення відповідних індексів зросли на 7,3 пункту та 8,9 пункту, і становили 40,3 та 57,6. Найменше у березні 2009 року зросла схильність до споживання - на 6,4 пункту до значення 51,0.

З одного боку, це можна пояснити виснаженням заощаджень українців за час економічних складнощів, а з іншого - очікуванням подальшого зменшення цін на окремих товарних ринках. Березень 2009 року характеризувався збільшенням оптимізму настроїв українців за всіма показниками.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: