Росія бойкотує Panasonic

П'ятниця, 8 грудня 2006, 14:43

Найбільші в Росії торговельні мережі побутової техніки й електроніки заявили, що припиняють продавати товари японської компанії Panasonic.

Офіційна причина демаршу - небажання співробітничати з фірмою, що займається "сірим" імпортом техніки в Росію.

Однак більшість спостерігачів пов'язують конфлікт із початком роботи в Росії німецької мережі Media Markt. Ця компанія встановила підозріло низькі ціни на продукцію Panasonic, що приблизно й викликало невдоволення продавців.

У середовище керівники найбільших у Росії рітейлерів - Ельдорадо, М.Відео, Техносила, Мир, Евросеть і Зв'язковий - вирішили призупинити закупівлі нових партій товарів з маркою Panasonic.

Реклама:

"Дане рішення було продиктовано несумлінним, а часом і незаконним веденням бізнесу компанією Panasonic на території Росії", - йдеться в спільній заяві цих комерційних фірм.

За інформацією авторів заяви, "органи нагляду зареєстрували реальні випадки ввозу товарів без сплати мит, а також ввозу "сірої" техніки без відповідних інструкцій і документів".

Тим часом, Федеральна митна служба Росії (ФМС), на яку посилаються рітейлери, жодних претензій до Panasonic не має. Представник митниці сказав, що, якби у ФТС були претензії до компанії, вона б їх опублікувала. Він також додав, що конфлікт схожий на суперечку господарюючих суб'єктів.

Представники Panasonic стверджують, що компанія "не замішана в "сірому" імпорті своєї продукції в Росію", і вважають, що вони стали "крайніми в демпінговій війні".

Багато хто вважають головним винуватцем скандалу німецьку роздрібну мережу Media Markt. Справа в тому, що, відкривши в Москві свої перші два магазини, Media Markt стала продавати техніку Panasoniс за цінами нижче, ніж в інших продавців.

Media Markt продають плазменні телевізори Panasonic за ціною 33 тис. рублів, тоді як рекомендована ціна на дану модель - 57 тис. рублів.

Рітейлери говорять, що відновлять закупівлі продукції Panasonic, тільки коли компанія відмовиться від послуг посередників і почне самостійно завозити свою продукцію на територію Росії.

Управляючий партнер юридичної компанії "Пєпеєляєв, Гольцблат і партнери" Андрій Гольцблат вважає, що рітейлери просто хочуть домогтися від Panasonic тих же умов і цін, що й Media Markt.

Дії Media Markt, за законом про конкуренцію, можуть бути кваліфіковані як встановлення монопольно низької ціни, вважає управляючий партнер юридичної компанії "Вегас-Лекс" Альберт Єганян. За його словами, у такій ситуації рітейлери мають підстави відкрити судовий розгляд по цьому питанню.

Втім, повернути Panasonic на прилавки своїх магазинів їм, можливо, доведеться й у випадку невиконання їхніх вимог.

Ситуацією вже зацікавилася Федеральна антимонопольна служба (ФАС). Як роз'яснив помічник керівника ФАС Тімофєй Ніжегородцев, "є підозри, що дії цих компаній містять ознаки колективної змови" і порушують закон про конкуренцію.

Щоб вирішити ситуацію, антимонопольні органи мають намір найближчим часом провести наради із представниками Panasonic і роздрібних торговельних мереж.

BBCRussian.com

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!