Вартість цигарок в Україні зросла на 5-12%

Вівторок, 19 листопада 2013, 09:53

Тютюнові компанії в жовтні-листопаді провели масове підвищення максимальних роздрібних цін на сигарети на 5-12,5%.

Про це пише "Комерсант-Україна".

Як повідомляється, виробники сигарет востаннє переглядали максимальні роздрібні ціни на початку літа, коли у Верховній раді з'явився ряд ініціатив про несподіване і різке підвищення в середині року ставок акцизного податку.

Ці ініціативи так і не стали законами, але компанії згодом не знизили ціни. Навпаки, з вересня, а масово - з жовтня-листопада вони стали подавати в Міндоходів нові МРЦ. Зміна вартості торкнулася торгових марок у різних цінових сегментах: як сигарет з фільтром, так і без нього, пише видання.

Реклама:

В одній з тютюнових компаній пояснили, що якщо один з виробників змінює ціни, то їх переглядають і інші.

"Філіп Морріс Україна" збільшила МРЦ на 1 гривню на пачку сигарет Marlboro (до 15,5 гривень) з 1 вересня. Через місяць до цього ж рівня була підвищена вартість Marlboro Gold Original, Flavor Mix і Gold Accent.

На 5% і 9,5% зросли МРЦ на Parliament One і L&M Red, Blue, Silver Label - до 19 гривень і 11,5 гривень. У той же час вартість Оптими класичної (без фільтра ) залишилася колишньою - 4,5 гривень.

Менеджер з питань фіскального регулювання компанії Олексій Калініченко каже, що основним фактором зміни вартості сигарет стало збільшення витрат на купівлю нових акцизних марок.

З 1 вересня їх ціна виросла втричі - до 14,2 копійок.

У Міндоходів очікували аналогічного (на 8,7 копійок) подорожчання пачки сигарет.

Однак Калініченко додає, що на перегляд МРЦ також вплинуло збільшення собівартості виробництва внаслідок значного зростання нелегальної торгівлі сигаретами. Його обсяг оцінюється в 7 млрд шт на рік.

"Є фіксовані витрати на виробництво, дистрибуцію, і вони не залежать від обсягів виробництва. Коли виробництво падає, то частка витрат зростає і, відповідно, збільшується собівартість", - пояснює він, відзначаючи, що при збереженні такої динаміки ринку не виключено подальше збільшення вартості продукції.

Обсяг виробництва сигарет в країні за дев'ять місяців скоротився на 13,4% (до 63,7 млрд шт). Відповідно, підвищення вартості сигарет дозволить уникнути скорочення виручки тютюнових компаній.

Директор відділу корпоративних питань "JTI Україна" Олександр Когут каже, що в його компанії ціни на деякі марки зросли на 8-13%, а підвищення цін не торкнулося сигарет без фільтра.

Ще з 1 жовтня на 1 гривню збільшилися МРЦ на Camel (14,5 гривень) і Winston Сlassic (13,5 гривень), а з 1 листопада - на Sobranie (20 гривень) і Magna (9 гривень).

Продукція за новими цінами з'являється у продажу після розпродажу залишків на складах.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: