Українські бізнесмени бояться недружніх поглинань

Понеділок, 6 червня 2011, 13:03

Багато українських підприємців вважають за краще не розповідати публічно про свої успіхи, тому що побоюються, що великі конкуренти можуть створити їх бізнесу серйозні проблеми або просто поглинути його.

Про це розповіла керівник проектів бізнес-школи МІМ-Київ, в тому числі проекту IMD World Competitiveness Yearbook, Наталія Палій в інтерв'ю агентству "ЛІГАБізнесІнформ".

За словами Палій, свого часу, німецький вчений Герман Зімон, проаналізувавши фактори, на яких тримається експорторіентірованість німецької економіки, прийшов до висновку, що тримається вона на середніх бізнесах, причому середніх бізнесах нішевих, що випускають якісь вузькоспеціалізовані високотехнологічні продукти, - так званих прихованих чемпіонах.

"Вони не дуже відомі і не прагнуть стати великими корпораціями, в більшості своїй сімейні або з невеликою кількістю акціонерів, дуже клієнтоорієнтовані, заточені на підтримку тривалих відносин з клієнтом, і максимально на експорт", - розповідає Палій.

Реклама:

За її словами, це стосується не лише Німеччини, але і більшості скандинавських країн.

"Ми почали шукати такі компанії у нас в рамках участі в проекті Асоціації розвитку менеджменту Центральної та Східної Європи "Приховані чемпіони Центральної та Східної Європи" і зіткнулися з тим, що їм дуже складно. Їм складно залишатися нішевими, тому що часто виникають проблеми недружніх поглинань. Їм складно бути експортоорієнтованими, тому, що чим менша компанія, тим складніше вирішувати будь-які експортні питання", - розповідає Палій.

За її словами, в Україні для невеликих бізнесів настільки несприятливе середовище, що їм просто не вижити в ній.

Такі українські компанії просто не хочуть говорити про себе - мовляв, ми будемо тихо в своїй ніші сидіти і нікому не скажемо, що ми такі є, тому що завтра нас або поглинуть, або виникнуть якісь ще проблеми - і ми взагалі перестанемо існувати.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: