Найбільш прибутковою компанією України названо "Київстар"

Понеділок, 23 листопада 2009, 12:10

Найбільш доходною компанією за підсумками першої половини 2009 року став НАК "Нафтогаз України", найбільш прибутковою - "Київстар".

Такі результати українського бізнес-рейтингу "ТОП-100. Найбільші компанії України", складеного видавництвом "Економіка", пише газета "Дело".

За результатами першого півріччя виручка "Нафтогаза" перевищила 42 млрд. гривень. Втім, це не завадило українському газовому монополісту завоювати статус і найбільш збиткової компанії: у графі "чистий прибуток" значиться близько 2 млрд. гривень із позначкою мінус.

"Київстар" за перше півріччя заробив 2,1 млрд. гривень, При цьому чистий дохід компанії склав 5,7 млрд. гривень.

Реклама:

Сумарний дохід підприємств, що увійшли до першої сотні, за підсумками першого півріччя 2009 року досяг 334 млрд. гривень. Це 85,5% від номінального ВВП України за цей період.

"Третина від цієї суми припадає на нафтогазовий сектор, 20% - на металургію і близько 18% - на енергетику. При цьому в порівнянні з минулим роком металургія зменшила свою прибутковість на 40%, нафтогазовий сектор стиснувся на 4,5%, а енергетика виросла. Правда, всього на 4%. Зате істотне зростання показали харчова, тютюнова галузі, а також роздріб і фармацевтика. Навіть в умовах кризи вони істотно (на 20-50%) наростили свою прибутковість", - відзначає видання.

У нафтогазовому комплексі перше півріччя було найбільш успішним для компаній, які займаються видобутком та торгівлею газом - практично всі оператори цього ринку показали позитивну динаміку зростання прибутковості в порівнянні з січнем-червнем 2008 року збільшити дохід компаніям дозволило подорожчання "блакитного" палива.

Протилежна ситуація у нафтотрейдерів - у порівнянні з 2008 роком практично всі показали мінус або мінімальне зростання. Так, єдиний з "ТОП-100" нафтотрейдер, який наростив у січні-червні чистий дохід, це "Лукойл-Україна" - зростання склало 0,1%.

І хоча так само, як і газ, нафтопродукти 2009 року дорожчали, проте темпи скорочення їх споживання виявилися ще вищими, що і стало причиною скорочення прибутковості.

Аналогічна ситуація і у металургійних компаній, які в першому півріччі 2009 року скоротили прибутковість на 38,41%. У цілому для металургів ситуація вже більше року стабільно погана - на зовнішніх ринках попит на металопродукцію залишається низьким, внутрішній же ринок взагалі практично нічого не споживає.

Серед найбільших підприємств галузі найбільше дохідність у січні-червні 2009 року впала у підконтрольного Володимиру Бойко Маріупольського меткомбінату ім. Ілліча - на 60,5%. Причиною цього стало падіння попиту на зовнішніх ринках на основний продукт комбінату - плаский прокат, який використовується в машинобудуванні.

Не набагато краща ситуація була і на найбільшому метпідприємстві країни, що належить індійському мільярдерові Лакшмі Мітталу, - "АрселорМітал Кривий Ріг", чистий дохід якого в I півріччі впав на 52,4%. Криворізький комбінат підвели в першу чергу будівельники, які останнім часом скоротили або й зовсім припинили закупівлі арматури - профільного продукту підприємства.

У "мінус" пішли і інші представники металургійної галузі - виробники труб.

Єдиною компанією, яка зуміла, причому значно - на 157,9% збільшити за первие6 місяців 2009 року чистий дохід, став Харцизький трубний завод, що входить в структуру холдингу "Метінвест". Забезпечити собі краще становище в галузі заводу дозволила участь у будівництві газопроводу Середня Азія - Китай: компанія перемогла у тендері на постачання труб для однієї з ділянок проекту.

Серед енергетиків прибутковість виросла у компаній, які займаються дистрибуцією, а також виробництвом електроенергії на гідро- і атомних електростанціях.

Серед машинобудівників перше півріччя 2009 року було успішним для компаній, що виробляють обладнання, яке використовується в паливно-енергетичному комплексі - всі великі підприємства енергетичного машинобудування показали плюс в порівнянні з I півріччям 2008 року.

Виробникам транспортної техніки не пощастило - падіння прибутковості компаній у січні-червні в цьому сегменті галузі склало від 40% до 94%.

Досить успішно переживає кризу харчова промисловість - за перші 6 місяців 2009 року компанії цієї галузі збільшили прибутковість в середньому на 46%. Немає приводу скаржитися на життя і у представників суміжної сфери діяльності - роздрібного продуктового рітейлу, прибутковість яких у січні-червні виросла на 26,6%).

Стійкий імунітет в умовах кризи в першому півріччі 2009 року показав ринок телекомунікацій: прибутковість компаній, що працюють на цьому ринку, в середньому за півроку зросла на 3,2%.

Проте найбільші українські оператори мобільного зв'язку "Київстар" та "УМЗ" (ТМ "МТС-Україна") показали негативну динаміку зростання прибутковості за цей період: мінус 7,1% та мінус 8,9% відповідно.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!