Вкладники можуть отримати дієвий механізм захисту своїх прав

Середа, 18 травня 2016, 11:52

Верховний суд визнав вкладника споживачем фінансових послуг за договором депозиту, а банк - їх виконавцем, що змусить банки платити споживачам пеню у розмірі 3% вартості послуги за кожний день прострочення виплат.

Про це в колонці на "Економічній правді" пише партнер ЮФ "Агентство з питань боргів та банкрутства" Андрій Авторгов.

Як зазначає автор, 11 травня 2016 року, розглядаючи справу №6-37цс16, Верховний суд дійшов такого висновку.

Його правова позиція зводиться до того, що вкладник за договором депозиту є споживачем фінансових послуг, а банк - їх виконавцем.

"Отже, банк відповідає за неналежне надання таких послуг згідно з п'ятою частиною десятої статті закону "Про захист прав споживачів" і повинен платити пеню у розмірі 3% вартості послуги за кожний день прострочення", - наголошує автор.

За законодавством висновок щодо застосування норм права, викладений у постанові Верховного суду, мусять враховувати інші суди загальної юрисдикції.

Таким чином, судова практика повинна змінитися на користь вкладника, наголошує він.

Як відомо, відповідно до закону "Про захист прав споживачів", якщо суб'єкт господарювання не може виконати або прострочує свої зобов'язання за договором, за кожний день такого прострочення споживачеві сплачується пеня.

Її розмір становить 3% від вартості роботи чи послуги.

Проте, це положення до договору про банківський вклад не застосовувалося. Вітчизняні суди переважно давали щодо цього питння негативні висновки. Вони обґрунтовували свою позицію тим, що депозитний договір не є ні роботою, ні послугою, ні продажем продукції.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"


powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!