Кияни переплачують за тепло через "Київенерго" - експерт

Субота, 19 вересня 2009, 12:01

Собівартість однієї гігакалорії тепла, виробленої "Київенерго", є найвищою в Україні, оскільки підприємству-монополісту вигідно штучно завищувати цей показник.

Про це у статті для тижневика "Дзеркало тижня" заявив директор "Інституту міста" Олександр Сергієнко.

"Собівартість однієї гігакалорії тепла в обласних центрах перебуває у межах 157,50-248,30 гривень (без ПДВ), виняток становить лише Ужгород - 497,33 гривень. У Києві собівартість 1 Гкал - 569,93 гривень. Додаткова інформація з МінЖКГ підтвердила, що йдеться саме про тепло, яке виробляє АЕК "Київенерго", а не інший теплопостачальник столиці - ЗАТ "ЕК "Дартеплоцентраль", - зазначив експерт.

На думку Сергієнка, пояснити таку значну різницю у собівартості тепла економічними чи будь-якими іншими факторами неможливо.

Реклама:

"Пояснити такий величезний розрив економічними чи фізичними факторами неможливо: щоб підігріти кубометр води на один градус, треба витратити однакову кількість газу хоч на Північному полюсі, хоч на Південному, хоч у Бердичеві", - наголосив він. 

Експерт вважає, що однією з головних причин надзвичайно високої собівартості тепла у Києві є зацікавленість "Київенерго" у завищенні собівартості своєї продукції.

"Всупереч усім законам економіки та ціноутворення "Київенерго", як і інші "природні монополісти", не зацікавлене у зниженні собівартості своєї продукції. Навпаки, що вища собівартість, то більші прибутки компанії! Це тому, що при обчисленні вартості в неї закладаються всі валові витрати, в тому числі й неефективні і не пов'язані безпосередньо з виробництвом тепла та інших послуг", - заявив Сергієнко.

При цьому високі валові витрати дозволяють "Київенерго" отримувати більший прибуток, констатував він.

"Зрозуміло: що більші валові витрати, то вищою є сума прибутку за однакового відсотка рентабельності. А вже виходячи з собівартості визначається ціна продажу - тарифи для населення та інших споживачів", - впевнений екперт.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!