Рудьковський і Цушко "мирно" поділили техогляд транспорту
Міністерство транспорту та зв’язку та Міністерство внутрішніх справ знайшли порозуміння у питанні здійснення технічних оглядів транспортних засобів та чітко розподілили між собою окремі функції для здійснення перевірки автомобілів на європейському рівні.
Про це заявив заступник міністра транспорту та зв’язку Леонід Сергієнко, повідомляє прес-служба Мінтрансу.
"Я б хотів сказати, що ніхто ні в кого нічого не забирає – ні Мінтрансзв’язку в МВС, ні МВС у нас. Навпаки: сьогодні існує розуміння між Мінтрансзв’язку та МВС щодо того, що рух на дорогах має бути безпечним, технічні огляди мають проводитися рідше, але якісніше і бути дешевшими для громадян", - наголосив він.
Сергієнко зазначив, що "після прийняття Концепції, яка є програмою дій щодо реалізації процедури здійснення техоглядів, у Міністерстві транспорту та зв’язку за участі профільного інституту відпрацьовуватиметься тільки "правила гри", тобто документація".
"І ні в яких технічних оглядах Мінтрансзв’язку безпосередньо участі фізичної чи фінансової не бере", - наголосив заступник міністра.
"Ми відпрацюємо ті умови, яким повинні відповідати суб’єкти господарювання для здійснення техоглядів: які стенди, яке обладнання, приміщення, його готовність до здійснення техоглядів тощо. Тобто, Мінтрансзв’язку надає допомогу МВС для того, щоб відпрацювати тільки документацію. Надалі Мінтранс сумісно з комісією МВС видаватимуть ліцензію на проведення інструментального технічного огляду", - додав він.
За словами Сергієнка, за Мінтрансом залишаються: організація проведення (а не саме проведення) огляду технічного стану суб’єктами господарювання, розробка нормативних документів, створення спільно з МВС та іншими структурами, у тому числі Держстандартом, комісії з атестації суб’єкта господарювання, проведення такої атестації, ведення реєстру.
"Буде вестися реєстр суб’єктів господарювання – ми плануємо відкрити близько 600 станцій по Україні. Вони будуть певним чином спеціалізуватися на марках авто, що дасть змогу спрямовано застосовувати те обладнання, яке відповідає тим чи іншим параметрам транспортного засобу", - сказав Сергієнко.
Після цього, зазначають у Мінтрансі, МВС буде займатися оформленням результатів державного техогляду з видачею відповідних документів. "Фактично, буде та сама процедура, але тільки підприємець буде проводити в іншому місці інструментальний контроль", - сказав Сергієнко.
За його словами, за МВС залишиться перевірка на угон, на підробку ідентифікаційних номерів, складових частин, документів, контроль за сплатою транспортного засобу, контроль за наявністю меддовідки, полісу обов’язкового страхування, реєстр зареєстрованих транспортних засобів, контроль технічного стану на дорогах на наявність сертифікату техогляду.
"Вони також матимуть право направляти автомобіль на позачерговий огляд у випадку, якщо транспортний засіб несправний або документи про проходження техогляду підробні", - сказано в повідомленні Мінтрансу.
На думку Сергієнка, чіткий розподіл функцій та участь у здійсненні техогляду кількох структур дасть можливість підвищити безпеку, рідше здійснювати техогляди та знизить рівень існуючої корупції.
"Декілька суб’єктів перевірятимуть підприємця, який претендує на проведення техоглядів: працюватиме ціла комісія, яка видаватиме йому дозвіл на здійснення техоглядів", - сказав він.
"Хочу для всіх громадян пояснити, що ця система буде більш прозора, вигідніша для наших людей і призведе до того, що буде збережено більше людських життів і менше ДТП на дорогах... Ми сьогодні дивимося на досвід Європи та адаптуємо вітчизняне законодавство до європейських вимог", - додав Сергієнко.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"