Нафтотрейтери кажуть, що за ріст цін і дефіцит пального відповідатиме Бойко

Середа, 23 березня 2011, 12:13

Асоціація "Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України" вважає, що рішення АМКУ про накладення штрафів на мережі ОККО, WOG та Shell було прийнято під адміністративним тиском з боку Міністерства енергетики та вугільної промисловості.

"У січні АЗС торгували без урахування 40% підвищення акцизного збору; в лютому виконали прохання про стабілізацію цін на А-95 нижче 9 гривень за літр, тоді як нафта в світі за цей період подорожчала на більш ніж на 20%. Відкладений ріст цін у січні-лютому повернувся в березні, однак роздріб, як і раніше відстає за темпами від оптового сегменту на 40-50 копійок за літр", - йдеться в заяві асоціації.

"Ми не виключаємо, що ініціаторів цькування гравців ринку надихнув досвід російської влади, які за допомогою Федеральної антимонопольної служби недавно домоглися відчутного зниження цін на колонках. Однак необхідно розуміти, що російський досвід абсолютно неприйнятний в Україні", - припускають нафтотрейдери.

За їхніми даними, російські компанії заробляють надприбутки на видобутку та продажу нафти за рекордними цінами, що дозволяє їм торгувати у роздробі з мінімальною націнкою або зовсім без неї.

Реклама:

Асоціація заявляє, що вказівку глави Міненерговугілля Юрія Бойка про зниження відпускних цін на 300 гривень за тонну нафтопереробні підприємства України не виконали.

"Крім того, НПЗ фактично не продають свою продукцію на ринок, спрямовуючи її афілійованим мережам. Зокрема, за 10 днів з дня розпорядження міністра "Укртатнафта" відпустила стороннім операторам 600 тонн бензину, або 12 цистерн", - йдеться в повідомленні.

Дії Міненергоугля не знімуть з порядку денного реальних причин зростання цін на нафтопродукти - цінової кризи на світовому ринку енергоносіїв - і відповідно не зможуть вплинути на цінову ситуацію в Україні.

"Вся провина за подальше несподіване зростання цін і можливий дефіцит нафтопродуктів буде лежати на Міненерговугілля, яке протягом останніх місяців не вважає за потрібне вести рівноправний діалог з учасниками паливного ринку", - заявляють в асоціації.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!