Тариф ПАТ "Івано-Франківськгаз" на розподіл газу є планово збитковим

Вівторок, 19 березня 2019 —
Тариф на розподіл газу ПАТ "Івано-Франківськгаз" з року в рік є планово збитковим. За підсумками минулого року збиток компанії від розподілу газу склав 190,3 млн грн. В поточному році через ринкові обставини компанія отримає ще 220 млн збитків.
Основним джерелом збитків для компанії є виробничо-технологічні втрати (ВТВ). Відповідно до чинного законодавства, їх обсяги затверджуються Міненерговугіллям згідно з розрахунками газорозподільних компаній.
Оператори ГРМ здійснюють його, керуючись наказами профільного міністерства. Для "Івано-Франківськгазу" затверджено 30,365 млн  куб м замість необхідних 57, 823 млн  куб м. Але і їх компанія не може закупити, через занижену вартість газу для ВТВ у тарифі. "В діючому тарифі нашої компанії на придбання газу для виробничо-технологічних витрат та власних потреб передбачено кошти у сумі 180,66 млн грн на обсяг 30,365 млн куб м газу на рік. Але середня ціна природного газу становила 11085,2 грн. за тис куб. м без ПДВ.  Таким чином ми могли придбати лише 16,3 млн. куб м газу, або 53,7%  від визначених обсягів", – розповідає технічний директор ПАТ "Івано-Франківськгаз" Ігор Височанський. Таким чином, за результатами 2018 року, збиток компанії через заниження тарифу від розподілу склав 190,3 млн грн. З них 154,2 млн грн, або 81% через невідповідність ВТВ. При цьому, з часу останнього разу перегляду тарифу, суттєво зросли інші статті витрат. Мінімальна заробітна плата зросла з 1600 грн до 4173 грн, вартість дизельного пального на АЗС зросла з початку 2016 року з 16,82 грн/літр до  28 грн/літр станом на початок березня 2019 року. Індекс інфляції склав 40%, а індекс цін виробників промислової продукції зріс на 81%. Аналогічна ситуація була і у 2017 році. Недостатність тарифної виручки для фінансування витрат у частині вартості ВТВ за 2017 рік склала 45,3 млн.грн. Внаслідок, заниження обсягів газу для ВТВ та їх вартості, компанія з року в рік  накопичує борги. Це свою чергу призводить до того, що споживач не зможе розраховувати на покращення сервісу і отримання послуг, передбачених тарифом в повному обсязі.
Реклама: