Асоціація «Фондове Партнерство» пропонує повернути на доопрацювання проект Закону України «Про Фонд гарантування інвестицій на фондовому ринку»

Вівторок, 20 вересня 2011 —
Асоціація «Фондове Партнерство» направила лист до Комітету з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики Верховної Ради України з пропозицією повернути на доопрацювання проект Закону України «Про Фонд гарантування інвестицій на фондовому ринку», внесений Кабінетом Міністрів України (№ 9069 від 23.08.2011).
Асоціація «Фондове Партнерство» направила лист до Комітету з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики Верховної Ради України з пропозицією повернути на доопрацювання проект Закону України «Про Фонд гарантування інвестицій на фондовому ринку», внесений Кабінетом Міністрів України (№ 9069 від 23.08.2011). У листі, зокрема, зазначається, що непрозорість процедури компенсаційних виплат інвесторам та незначний рівень мінімальної компенсації стримуватиме бажання таких інвесторів інвестувати. Крім того, з п’яти випадків недоступності інвестицій, які є умовою для компенсаційних виплат інвесторам, лише один - неповернення інвестиції інвестору відповідно до умов договору, укладеного інвестором з професійним учасником фондового ринку може бути умовою компенсаційних виплат. Відзначається, що законопроектом також пропонується імплементація у правовий простір України компенсаційної схеми, яка не відповідає ні духу, ні букві Директиви 97/9/ЄС Директиві 97/9/ЄС, а також суперечить природі правових відносин між компаніями з управління активами і торговцями цінними паперами з інвесторами. Асоціація звертає увагу, що Фонд гарантування інвестицій, створення якого передбачено законопроектом, прописаний як комерційна організація, що займається інвестиційною діяльністю з метою одержання прибутку, і більше нагадує інститут спільного інвестування, ніж гарантійний фонд. Крім того, зазначається у Листі, вступні внески до Фонду гарантування інвестицій можна вважати прихованим податком на право займатись діяльністю з управління цінними паперами, оскільки вони не мають безпосереднього відношення до залучення коштів та/або цінних паперів інвесторів – фізичних осіб. Також вказується, що стосовно компаній з управління активами некоректно застосовувати компенсаційні механізми, запозичені розробниками законопроекту із Закону України «Про Фонд гарантування вкладів фізичних осіб», який поширюється лише на банківські установи, а сам підхід, що покладено в основу поняття «гарантування інвестицій», викладений у законопроекті № 9069, суперечить сутності спільного інвестування як ризиковій практиці вкладення коштів у цінні папери. Таким чином, вказаний законопроект не досягає мети - приведення законодавства України у відповідність до вимог законодавства ЄС і не призводить до підвищення довіри інвесторів до професійних учасників ринку цінних паперів та активізації інвестиційної діяльності.
Реклама: