RESTART IR в УКРАЇНІ

Середа, 6 липня 2011 —
До підсумків Міжнародної інтернет-конференції «IR в УКРАЇНІ. RESTART»
10 червня 2011 р. в прес-центрі Інформаційного Агентства «Українські новини» відбулася Міжнародна інтернет-конференція «IR в УКРАЇНІ. RESTART», яку організувало Investor Relations Agency. Конференція пройшла за підтримки ПАТ «Фондова біржа ПФТС» (Україна), Групи ММВБ, ЗАТ «Інтерфакс Бізнес Сервіс», НОА «АРФІ» (Росія). Міжнародна інтернет-конференція «IR в УКРАЇНІ. RESTART» - це перший спеціалізований форум, що присвячений питанням створення і розвитку інституту Investor Relations в Україні. У конференції взяли участь: Юрій БОЙКО, директор Агентства по розвитку інфраструктури фондового ринку України, Микола ОРЛОВ, провідний менеджер управління продажу і розвитку бізнесу ЗАТ ММВБ, Михайло МАТОВНИКОВ, директор з корпоративного розвитку Групи "Інтерфакс", Андрій КОЛОМІЄЦЬ, начальник управління з роботи з емітентами ПАТ "Фондова біржа ПФТС", Олександр НИКІШЕВ, керуючий партнер Investor Relations Agency. До участі були запрошені: керівники IR-служб українських компаній-емітентів, представники професійних асоціацій, інвесткомпаній, банків, інших зацікавлених учасників ринку, журналісти ділових та фінансових ЗМІ. Головними темами конференції стали: * розвиток інфраструктури фондового ринку України * підвищення рівня корпоративної культури українських емітентів * рестарт IR в Україні * формування методологічної бази IR–служб * створення сприятливих умов бізнес-середовища для іноземного капіталу в Україні * презентація російського досвіду організації відносин з інвесторами. На порталі http://www.un.ua/rus/presscentre/webcam.html всі бажаючі мали можливість взяти участь в онлайн-дискусії та поставити свої питання модератору конференції. В рамках конференції відбулася презентація книги "Організація відносин з інвесторами. Російська та іноземна практика", виданої 2011 року в Москві. У вступному слові Олександр НИКІШЕВ відзначив, що ринок IR почав розвиватися в Україні більше 5 років тому. Проте зараз в Україні IR-технології застосовуються головним чином компаніями, що вийшли на міжнародні ринки капіталу. Інформаційний потік спрямовано на зовнішні ринки, комунікаційних програм для внутрішнього ринку практично немає. У 2011 році як регулятором – Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку (ДКЦПФР), так і учасниками ринку, зроблено значні кроки для зміни існуючого стану. В Україні передбачається реалізація комплексу заходів стимулювання емітентів з активами в Україні проводити розміщення і на національному ринку. Напрацьована такими емітентами культура ведення бізнес-процесів, зокрема у сфері Investor Relations, робитиме значний позитивний вплив на національний фондовий ринок і інформаційну політику інших емітентів. Завершення періоду приведення діяльності акціонерних товариств (АТ) до вимог Закону України «Про акціонерні товариства», підвищення вимог до емітентів з боку інвесторів, підвищення законодавчих вимог до учасників ринку (зокрема переведення АТ на Міжнародні Стандарти Фінансової Звітності, МСФЗ) вимагає невідкладних заходів по створенню умов для ефективних комунікацій між учасниками інфраструктури фондового ринку, зокрема створення на базі фондових бірж «інформаційних центрів розкриття інформації» для отримання, консолідації і трансляції інвесторам оперативної інформації від емітентів, - відзначив Олександр НИКІШЕВ. Спікер констатував, що Investor Relations в Україні переходять на якісно новий рівень в оновлених умовах законодавчої і бізнес-середи. Микола ОРЛОВ зупинився на моделі взаємин з професійними учасниками ринку цінних паперів. З приходом нової команди на ММВБ, - сказав він, - біржа формує сьогодні клієнтоорієнтовану модель, ставить завдання побудови цивілізованих, комфортних відносин між емітентом та інвестором, заснованих на взаємній довірі. Investor Relations - це, перш за все, система цінностей. Ми готові всіляко підтримувати, передавати накопичений досвід, виступати спонсорами ініціатив, які виникають в інституті IR. В рамках Міжнародної конференції відбулася презентація видання «Організація відносин з інвесторами. Російська та іноземна практика». Михайло МАТОВНИКОВ розповів про передісторію і принципи написання книги, відзначивши головні переваги видання – його практичну спрямованість і побудованість на вітчизняному досвіді. Експерт детально висвітлив ключові особливості професії спеціаліста зі зв'язків з інвесторами, відзначивши, що не поділяє тезу про відставання українського IR від російського на 5 років. «IR не закінчений – він постійно розвивається, і ми є свідками цього дуже бурхливого розвитку за останні декілька років», - додав Михайло МАТОВНИКОВ. У своєму виступі Андрій КОЛОМІЄЦЬ звернув увагу, що до 2010 року ланцюжок «емітент – інвестор – біржа» в Україні практично не існував. Емітенти не бажали ефективно працювати ні із біржею, ні із більшістю своїх акціонерів. Все змінилося після ухвалення Закону про акціонерні товариства, коли вдалося налагодити конструктивний діалог з емітентами. І на даний момент на ПФТС проводять торги більше половини всіх емітентів в Україні. Юрій БОЙКО подякував організаторам за проведення даного заходу, який свідчить про те, що IR в Україні все ж таки є. Проте на сьогоднішній день офіційно IR-професії в країні не існує. Тому найближчим завданням повинна бути легалізація IR, формування IR-культури на всіх рівнях – на рівні емітентів, на рівні інвесторів. Ми в АРІФРУ, - відзначив спікер, - також прагнемо формувати культуру емітентів – через нормативні документи. На сьогоднішній день розроблена Програма фінансової освіти, яка вже реалізується на практиці. І це теж фундамент для IR. Restart почався. Наша місія – донести це як можна більшій кількості людей, і формувати IR-культуру. Сформувавши культуру, ми зможемо говорити про якісний Investor Relations, і просувати цю професію, - підкреслив директор Агентства з розвитку інфраструктури фондового ринку України. Далі дискусія зосередилася на темі, що є «якісний IR». Михайло МАТОВНИКОВ висловив переконання, що «якісним IR’ом» можна назвати таку побудову роботи в компанії, коли компанія не просто розкриває будь-яку інформацію. Вайжливіше, щоб ця компанія активно займалася власним просуванням в інвестиційній спільноті, не чекала, коли зателефонують інвестори, аналітики, а безпосередньо виїжджала до них, і, зокрема, працювала над тим, щоб уявлення інвесторів про компанію було таким же, як у її менеджменту. Микола ОРЛОВ додав, що сьогодні емітент розуміє - чим правильніше він позиціонує себе на ринку, перед інвесторами, тим більше він отримає від цього. Справжній, «правильний», «якісний» емітент повинен керувати очікуваннями інвестора. У будь-який момент емітент повинен бути повною мірою відкритим, чесним та транспарентним. У зв'язках з інвесторами мають потребу не тільки емітенти акцій і облігацій, в зв'язках з інвесторами мають потребу країни – доповнив тему ще одним аспектом Михайло МАТОВНИКОВ. Розуміння того, куди рухається країна, куди рухається економіка, і яким чином державна політика сприяє залученню інвестицій – це теж Investor Relations, тільки на рівні держави. IR - це питання, яке стосується не тільки окремого емітента, це питання, яке стосується всієї країни. Світ стає глобальним. І нашими конкурентами є не наші найближчі сусіди, а компанії по всьому світу, - відзначив директор з корпоративного розвитку Групи «Інтерфакс». - Тому IR варто розглядати не як «прикольну примочку для публічних компаній», а як функцію стратегічну. Функцію, помилка в якій може коштувати компанії не просто темпів зростання розвитку, а довгострокових перспектив на світовому ринку. Підводячи підсумки Міжнародної інтернет-конференції «IR в УКРАЇНІ. RESTART», Олександр НИКІШЕВ процитував одне з визначень IR: «Investor Relations, зв'язки з інвесторами - це стратегічно важлива функція розкриття інформації емітентом, формування інформаційної політики у взаємозв'язку з інвестиційною спільнотою, виходу на публічні ринки капіталів та, відповідно, яка допомагає компанії залучати інвестиції, підвищувати капіталізацію та знижати вартість залучених коштів». Хотілося б побажати всім нам, - сказав керуючий партнер Investor Relations Agency на завершення, - щоб від стадії переконання у важливості і необхідності даної функції - перейти до її втілення на практиці, і тоді для українських компаній, що залучають довгострокове фінансування (кредити, облігаційні позики, IPO та ін.), будуть знижені ризики і витрати.
Реклама: