За даними дослідження "Ернст енд Янг", у 2011 році обсяг внесків такафул-страхування на світовому ринку страхування досягне 12 млрд. дол. США

П'ятниця, 29 квітня 2011 —
• У 2009 році обсяг внесків такафул-страхування* на світовому ринку страхування збільшився на 31% і склав 6,9 млрд. дол. США
• У країнах, що входять до Ради співробітництва арабських держав Перської затоки (РСАДПЗ), середній рівень рентабельності капіталу страхових компаній, що працюють за традиційними схемами, склав 11%, тоді як у секторі такафулу в 2010 році цей показник дорівнював 10%. У Малайзії середній рівень рентабельності капіталу традиційних страховиків і такафул-операторів склав 16% і 6%, відповідно.
На шостій Щорічній міжнародній конференції з такафул-страхування компанія «Ернст енд Янг» оприлюднила результати глобального дослідження в галузі такафул-страхування (World Takaful Report 2011: Transforming Operating Performance). Згідно з даними дослідження, яке ось уже четвертий рік проводить "Ернст енд Янг", у 2011 році обсяг глобальних внесків такафул-страхування може досягти 12 млрд. дол. США. У 2010 році даний показник становив 9,15 млрд. дол. США, а в 2009 році він виріс на 31% до 6,9 млрд. дол. США. За обсягом ринку Саудівська Аравія, Малайзія та ОАЕ значно випереджають інші країни Ринок такафул-страхування в основному сконцентрований в країнах Близького Сходу і Північної Африки, а також у Південно-Східній Азії, причому провідне положення в світі за обсягом даного ринку займають Саудівська Аравія (у 2009 році сукупний розмір страхових внесків склав 3,86 млрд. дол. США), Малайзія (1,15 млрд. дол. США) та ОАЕ (640 млн. дол. США). У більшості країн РСАДПЗ спостерігалося зниження темпів розвитку даного сегменту страхового ринку, і тільки в Саудівській Аравії ситуація залишалася стабільною завдяки продовженню розгортання системи обов'язкового медичного страхування. За межами РСАДПЗ найбільш значним ринком є Судан: обсяг внесків в цій країні склав 340 млн. дол. США. Крім цього, високі темпи зростання демонструють ринки таких країн, як Єгипет, Бангладеш і Пакистан. Максимальні темпи зростання спостерігаються на Індостані За підсумками регіонального аналізу максимальні темпи зростання ринку такафул-страхування спостерігаються в країнах, розташованих на півострові Індостан, де обсяг внесків збільшився на 85%. Далі слідують країни східної частини Середземномор'я (40%), РСАДПЗ (31%), Південно-Східної Азії (29%) і Африки (26%). «Ринок такафул-страхування в країнах Близького Сходу та Північної Африки сформувався набагато пізніше, ніж в Малайзії, а отже ще не досяг масштабів малазійського ринку, що безумовно відображається на ефективності операційної діяльності його учасників. У рамках регіону, що включає країни Близького Сходу та Північної Африки, завдяки великій кількості гравців найбільш конкурентоспроможним ринком є РСАДПЗ, що і буде стимулювати подальше зростання в галузі. Ключові ринки такафул-страхування характеризуються низьким рівнем проникнення страхових послуг і порівняно високими темпами економічного зростання, що дає підстави для оптимістичних прогнозів для сектору в цілому», - вважає Ашарі Назім, виконавчий директор і керівник групи фінансових послуг у рамках ісламської системи права в компанії «Ернст енд Янг». До трійки лідерів за темпами зростання ринку такафул-страхування входять Індонезія (67%), Бангладеш (58%) і Саудівська Аравія (34%). Стратегічні аспекти розвитку такафул-страхування Згідно з результатами нашого дослідження, найважливішими стратегічними аспектами, що впливають на розвиток такафул-страхування, є конкуренція у зростанні, диверсифікація та спеціалізація, а також прийнятність страхування з культурної та релігійної точок зору. Кількість гравців на ключових ринках такафул-страхування неухильно зростає, що призводить до посилення конкуренції, причому невеликим місцевим компаніям доводиться боротися за клієнтів з великими гравцями, що спеціалізуються на наданні традиційних страхових послуг. Боротьба за комерційних клієнтів вимагає розширення потужностей, досвіду в області андерайтингу та поліпшення відносин із брокерами. Другий аспект безпосередньо впливає на рентабельність капіталу. Надмірне зосередження на окремих напрямках діяльності та відсутність диверсифікації призвели до того, що ринок такафул-страхування в основному зростав за рахунок розвитку індивідуальних видів страхування, що в свою чергу, призвело до скорочення або відсутності можливостей з надання послуг комерційним клієнтам. У результаті, рівень рентабельності капіталу страхових операторів, що працюють за системою такафул, виявився нижчим, ніж у традиційних страховиків, особливо в період економічної кризи. У країнах РСАДПЗ середній рівень рентабельності капіталу страхових компаній, які працюють за традиційними схемами, склав 11%, тоді як у секторі такафулу в 2010 році цей показник дорівнював 10%. У Малайзії середній рівень рентабельності капіталу традиційних страховиків і такафул-операторів склав 16% і 6%, відповідно. У Малайзії спостерігається нижчий коефіцієнт збитковості, ніж в РСАДПЗ, що багато в чому зумовлено відмінностями у складі основних напрямків бізнесу. У РСАДПЗ переважає загальний такафул, тоді як в Малайзії велику частину ринку займає сімейний такафул. Третій аспект пов'язаний із особливостями діючої системи соціального захисту населення і опорою на сімейні цінності, що традиційно відіграють істотну роль у країнах Близького Сходу та Південної Азії. Крім того, як і раніше зберігаються обмеження обізнаності щодо існуючих ризиків, наслідків і такафул-рішень, прийнятних з точки зору шаріату. Зростання такафул-страхування в країнах РСАДПЗ більшою мірою обумовлений розвитком системи обов'язкового страхування, ніж збільшенням кількості реалізованих полісів добровільного страхування. Сімейний та медичний такафул – можливості зростання Проникнення на ринок сімейного такафулу залишається недостатнім, і, за розрахунками, його частка в країнах Близького Сходу і Північної Африки складе лише 5% від загального обсягу внесків. Для порівняння, в 2009 році частка традиційного страхування життя в загальному обсязі страхових премій на світовому ринку страхування склала 58%. У Малайзії ринок сімейного такафулу характеризується високим рівнем проникнення і, за оцінками, його частка в чистому обсязі внесків за такафул-страхуванням становитиме 77% від показників 2010 року. У зв'язку з незначним поширенням такафул-послуг оператори зазвичай приділяють більше уваги утриманню існуючих позицій у бізнесі, що призводить до формування менш складної структури за напрямками діяльності та появи надлишкових потужностей. Діяльність таких операторів також характеризується нижчою ефективністю андерайтингу, оскільки вони мають у своєму розпорядженні менший капітал, порівняно з більш зрілими страховиками з обмеженими вимогами до платоспроможності. Майбутні ризики Пан Назім також додає: «Незважаючи на те що в 2009 році ринок такафул-страхування продемонстрував порівняно низькі темпи зростання, до кінця 2011 року ми очікуємо збільшення обсягів до 12 млрд. дол. США. Багато місцевих і глобальних компаній вважають потенціал такафулу важливим фактором еволюції ринків, що розвиваються, у мусульманських країнах». Ключовими ризиками для такафулу в 2011 році будуть конкуренція, нестача кваліфікованих кадрів і невизначеність у соціально-політичній сфері. До інших проблем галузі належать мінливі вимоги законодавства, відсутність чітких підходів до визначення витратної бази і недостатня ефективність андерайтингу. «За нашими даними, в 2010 році зростання ринку такафул-страхування було більш істотним, хоча подальшому розвитку сектору все ще перешкоджають такі ключові фактори, як низький рівень прибутковості і надмірна залежність від інвестиційних прибутків. Понад 70% опитаних нами генеральних директорів страхових компаній, що працюють в країнах Близького Сходу і Північної Африки, ключовим ризиком для майбутньої діяльності назвали конкуренцію. Крім того, такафул-страхуванню ще належить зіткнутися з проблемами консолідації, про які останнім часом досить багато говорилося. З огляду на це, найкращою стратегією розвитку для багатьох операторів як і раніше залишається органічне зростання. Тим не менш, на шляху подальшого розвитку галузі постане нестача висококваліфікованих кадрів, і операторам ще належить вирішити цю проблему. На ринку дуже мало фахівців з такафул-страхування, і їхня робота коштує досить дорого», - вважає пан Назім. * Такафул (такафул-страхування) – це кооперативне страхування, що відповідає нормам шаріату ** CAGR означає сукупний середньорічний коефіцієнт зростання. Про компанію Ernst & Young в країнах Близького Сходу та Північної Африки (регіональна практика MENA) Регіональна практика MENA компанії «Ернст енд Янг» працює в країнах Близького Сходу та Північної Африки з 1923 року. Протягом 87 років наша компанія інтенсивно розвивалася з урахуванням регіональних змін правового і економічного характеру. Колектив нашої компанії налічує більше 4 200 співробітників у 20 офісах, розташованих у 15 арабських країнах по всьому Близькому Сходу, яких об'єднують спільні цінності та високі стандарти якості послуг. Ми створюємо перспективи, розкриваючи потенціал наших співробітників, клієнтів і суспільства в цілому. Більш детальна інформація представлена на сайті: www.ey.com/mena Про компанію «Ернст енд Янг» «Ернст енд Янг» є міжнародним лідером із аудиту, оподаткування, супроводу угод і консультування. Колектив компанії нараховує 141 000 співробітників у різних країнах світу, яких об'єднують спільні цінності та високі стандарти якості послуг. Ми створюємо перспективи, розкриваючи потенціал наших співробітників, клієнтів і суспільства в цілому. В Україні компанія веде діяльність з 1991 року. Зараз в офісах «Ернст енд Янг» в Україні працюють понад 500 фахівців, що надають повний спектр послуг міжнародним і українським компаніям. Дізнайтеся більше на сайті www.ey.com/ua. Назва «Ернст енд Янг» відноситься до глобальної організації, що об'єднує компанії, які входять до складу Ernst & Young Global Limited, кожна з яких є окремою юридичною особою. Ernst & Young Global Limited - юридична особа, створена відповідно до законодавства Великобританії, є компанією, що обмежена відповідальністю її учасників, і не надає жодних послуг клієнтам.
Реклама: