Пріоритетом компаній стає управління відносинами з покупцями

Вівторок, 26 січня 2010 —
За результатами п'ятого дослідження «Вплив економічної кризи на українські компанії», проведеного «Ернст енд Янг» спільно з Європейською Бізнес Асоціацією, економічний клімат справляє негативний вплив на можливість капітальних інвестицій, на що вказали 70% респондентів. 65% респондентів також заявили про погіршення можливостей залучення капіталу і позикових коштів, а 63% – стурбовані зниженням доходів від продажу. У дослідженні взяли участь 68 провідних українських і зарубіжних компаній, що працюють в Україні.
Водночас деякі компанії акцентували увагу на позитивних змінах. На даний момент ще далеко не всі компанії приділяють увагу новим можливостям у бізнесі, проте 33% респондентів вже відзначили покращення в цій галузі. Список п'яти основних проблем, про які компанії постійно заявляли з початку кризи, дещо змінився. На 1-му місці в списку залишилася девальвація гривні, а на 2-му – затримки платежів з боку партнерів / клієнтів. На 3-е місце в списку вийшла проблема посилення конкуренції у сфері цінової політики. До п'ятірки проблем, з якими компанії стикаються на даному етапі, увійшли також зниження обсягу продажів та необхідність зниження операційних витрат. Компанії продовжують реагувати на економічну кризу шляхом скорочення витрат. Всі респонденти зазначили, що вони планують прийняти або вже вжили заходів щодо зниження витрат. Більшість компаній підтвердили, що вони обрали традиційні способи зниження витрат – скорочення адміністративних витрат (82%), домовляються про вигідніші умовах з власниками нерухомості (80%). Третім найбільш важливим способом залишається підвищення операційної ефективності – цим питанням займаються 62% респондентів. За останній квартал змінився список трьох програм / видів діяльності, важливість яких для бізнесу зміниться в майбутньому. За результатами 3 кварталу респонденти очікують, що в майбутньому виросте важливість: управління відносинами з покупцями (80% респондентів), розробки/виведення на ринок нових продуктів і послуг (67%) та управління ризиками (65%). Тим часом за результатами 2 кварталу 2009 р. компанії прогнозували, що буде рости важливість управління ризиками, управління оборотним капіталом (грошовими коштами) і скорочення витрат. Олексій Кредісов, керуючий партнер «Ернст енд Янг», пояснює: «Пріоритети бізнесу починають змінюватися. Наприклад, за останній квартал компанії стали приділяти більше уваги управлінню відносинами з клієнтами і розробці нової продукції та послуг. Зростання конкуренції в ціновій сфері чинить тиск на компанії і змушує їх шукати нові шляхи конкуренції. За відсутності можливості цінової конкуренції в рамках існуючої стратегії, компанії шукають нові шляхи створення додаткової вартості для своєї продукції і послуг. Очевидно, що для цього вони ведуть більш активну роботу з клієнтами, створюють новий асортимент продукції або послуг, що пропонуються». Компанії продовжують оптимістично сприймати своє становище на ринку в умовах скорочення української економіки. Це відображається в позитивних настроях компаній щодо частки і проникнення на ринок в умовах кризи. З початку 2009 року впевненість у стратегії ринкового зростання значно зросла – з 22% в 1 кварталі 2009 року до 51% в 3 кварталі 2009 року. До кінця 2009 року компанії мали досить оптимістичні прогнози відносно прибутку за 2009 рік, порівняно з 2008 роком. У 3 кварталі 2009 року 30% продовжували очікувати, що їхній прибуток буде значно нижчим, ніж до кризи, тоді як в 2 кварталі так вважали 51% респондентів. Суттєва зміна також спостерігалася в групі респондентів, які очікують, що їхній прибуток буде на тому ж рівні, що і в 2008 році: у 3 кварталі таких було 31%, тоді як у 2-му – 8%. При цьому практично без змін залишилися дві інші групи респондентів: 24% очікують, що їхній прибуток буде трохи нижчим, ніж у 2008 році, а 15% респондентів очікують збільшення прибутку порівняно з 2008 роком. «Можна сказати, що антикризові заходи, ефективно вжиті більшістю компаній протягом 2009 року, приносять 70% респондентів певні позитивні результати. Саме така кількість респондентів очікують, що їхній прибуток буде трохи нижчим, на тому ж рівні або вищим, ніж у 2008 році », – коментує Адлай Гольдберг, партнер відділу консультаційних послуг з ведення бізнесу компанії «Ернст енд Янг» в Україні. Більшість респондентів дають позитивні оцінки економічного майбутнього України, проте часові рамки прогнозів щодо відновлення економіки продовжують зміщуватися. У даному дослідженні більшість респондентів (72%) вважають, що спад економіки України припиниться у 2010 році. Думки респондентів про те, коли почнеться відновлення економіки розійшлися: половина опитаних компаній назвали 2011 рік, а 41% – 2010 рік. Про дослідження «Вплив економічної кризи на українські компанії» П'яте дослідження впливу економічної кризи на українські компанії (за результатами 3 кварталу) проводилося з 20 грудня 2009 р. по 13 січня 2010 р. шляхом анкетування провідних компаній на українському ринку. Із 68 підприємств, що взяли участь у дослідженні, 27% опитаних компаній представляють український бізнес, а решта 73% – це іноземні компанії, що працюють в Україні (міжнародні, європейські та регіональні (СНД)). 44% компаній-учасниць огляду представляють малий бізнес (до 200 співробітників), 21% – середній бізнес (200-1000 працівників) і 35% – великий бізнес (понад 1000 співробітників). Компанії, що заповнили анкети, працюють у консалтингу (16% респондентів), секторах фінансових послуг (13%), роздрібної торгівлі та споживчих товарів (12%), рекламних послуг (10%) та інших.
Реклама: