ВСЕСВІТНЬО ВИЗНАНА АСЕПТИЧНА ТЕХНОЛОГІЯ ОБРОБКИ ТА УПАКОВКИ МОЛОКА СТАЄ ВСЕ БІЛЬШ ПОПУЛЯРНОЮ В УКРАЇНІ

Середа, 23 липня 2008 —
Клуб здорових традицій «Вищий молочний стандарт»* організував екскурсію для українських ЗМІ на фабрику Тетра Пак по виробництву пакувального матеріалу у тому числі, асептичної картонної упаковки для молока. Саме така упаковка використовується для асептичної технології виробництва молока (ультрапастеризації**), яку у 1989 році Інститут технологів харчової промисловості США визнав “Найважливішим досягненням у харчових технологіях XX століття”.
За словами Юлії РОМАНОВОЇ, директора з маркетингу компанії Тетра Пак, саме з упаковки для молока почалася історія компанії 50 років тому і в цій сфері у компанії є великий досвід. «Ми знаємо, що молочна упаковка має бути надійною, такою, що захищає від світла, а головне – асептичною, тобто яка оберігає молоко від потрапляння бактерій під час виробництва і при зберіганні», - сказала вона. За словами, Ю.Романової, упаковка Тетра Пак – це не просто спосіб максимально лагідно зберегти продукт, «це здатність зробити так, щоб цінність упаковки була більш значною, ніж її вартість». Ці слова знайшли підтвердження під час екскурсії по фабриці, яку провів директор з виробництва Андре ДЕ ОЛІВЕЙРА. Він ознайомив з виробництвом асептичної картонної упаковки для молока, однієї з обов’язкових складових в процесі ультрапастеризації. А також розкрив секрет унікальності цієї упаковки, яка дозволяє без використання консервантів зберігати корисні речовини та свіжість молока тривалий час. За словами, Андре ДЕ ОЛІВЕЙРА асептична упаковка складається з шести шарів харчового поліетилену, картону і фольги. Поліетилен з обох боків картону не пропускає до продукту вологу та водночас захищає від потрапляння бактерій, які призводять до псування молока (скисання). Картон підтримує форму упаковки. А тонкий шар алюмінієвої фольги, який має високі бар’єрні якості, повністю виключає проникнення повітря, світла і сторонніх запахів, які могли б вплинути на якість молока. Саме завдяки такому надійному захисту ультрапастеризоване молоко залишається гарантовано свіжим у будь-яку пору року. «До матеріалів для асептичної упаковки ми ставимо жорсткі вимоги - висока якість і безпека, - відмітив А. ДЕ ОЛІВЕЙРА. Але, в Україні, компаній, які могли б надати сертифіковані матеріали необхідної якості, просто немає. Тому ми закуповуємо все в Європі». Також, кожні два тижні на фабриці Тетра Пак проводиться ретельний контроль над зберіганням матеріалів. Це частина програми підтримки високого рівня якості, згідно стандартів World Class Manufacturing, які введені на фабриці. З фабрики асептичний пакувальний матеріал йде на молокозаводи. І вже там, після обробки (ультрапастеризації**) молока, в закритій системі відбувається його герметичний розлив у асептичні картонні пакети, що попереджує найменшу можливість забруднення упаковки або продукту. По закінченню екскурсії у ході прес-брифінгу про роль якісної упаковки в збереженні харчових продуктів розповіла Ольга ГОЛІНЬКО, завідуюча лабораторії Інституту екогігієни і токсикології ім. Медведя (Екогінтокс). За її словами, сьогодні, нажаль, мало споживачів звертають увагу на упаковку при виборі продуктів харчування, зокрема молока. «Це вкрай важливий момент. Адже молоко, як традиційний і незамінний продукт харчування, особливо потребує функціональної і зручної упаковки, яка має захищати продукт, у тому числі і від прямого сонячного світла, дія якого призводить до зниження вмісту у молоці вітамінів A, B2 и B12, забезпечувати гарантований термін зберігання, бути зручною для споживача. Одним із оптимальних варіантів, який задовольняє ці вимоги, є асептичні багатошарові упаковки ТВА (Tetra Brik Aseptic), які часто називають «картонною цеглинкою», - підкреслила експерт. Така упаковка зручна і безпечна як при транспортуванні (не деформується, не рветься), так і при використанні споживачем, оскільки вона стійка (відкритий пакет зручно зберігати у холодильнику), а вага самої упаковки складає всього 3% від загальної ваги. Володимир СЛАБИЙ, Голова української Пакувально-Екологічної Коаліції звернув увагу журналістів на ще один, вкрай актуальний екологічний аспект, пов’язаний з упаковкою. За його словами, сьогодні при величезній кількості упаковки, що виробляється в світі, дуже важливо думати про майбутнє. «Уявіть: на кожний вид продукції є своя упаковка, яку після використання продукту треба кудись діти. Так ось асептична картонна упаковка відрізняється від багатьох тим, що вона може бути повністю перероблена», - підкреслив В.СЛАБИЙ. «Для перевезення однакової кількості молока об’ємом 1 літр, упакованого у асептичний картон потрібна 1 машина, у випадку ж скляної тари – 22! А зменшення кількості чадного газу і викидів у атмосферу – один з аспектів соціально відповідального бізнесу», - підкреслив він. Таким чином, асептична упаковка не тільки гарантує споживачу безпечність і свіжість натурального молока у будь-яку пору року, а й несе глобальне екологічне значення. На сьогоднішній день асептична технологія виробництва молока стає все більш популярною в світі. У 2007 році 20% об’єму світового ринку упакованого молока було розлито в асептичну картонну упаковку. У Німеччині, Бельгії, Іспанії ультрапастеризоване молоко складає до 90% загального об’єму споживаного молока. Україна поки ще відстає від інших європейських країн, але з кожним роком споживання ультрапастеризованого молока збільшується. Зростання цього сегменту у 2007 році склало 22%, а рівень споживання на душу населення збільшився з 1,6 до 2 літрів на рік, доля сегменту в упакованому молоці – 17% (94 млн. літрів) від об’ємів від всього упакованого молока. Особливістю технології ультрапастеризації є дотримання високих вимог до сировини (використовується тільки молоко вищого або першого сорту). Зважаючи на цей факт, а також високу якість асептичної упаковки, провідні вітчизняні виробники ультрапастеризованого молока в асептичних картонних пакетах прийняли рішення маркувати таке молоко спеціальним знаком – «Вищий молочний стандарт». За додатковою інформацією звертайтесь до Вікторії Хоменко, координатору Клубу «Вищий молочний стандарт» тел. моб +38 097-388-84-38, +38 067-220-50-53, раб. +38 044 492-89-04, e-mail: Khomenko@clever-group.com.ua ДОВІДКА * Клуб здорових традицій «Вищий молочний стандарт» - добровільне об’єднання, створене під егідою Союзу молочних підприємств України. Головною задачею Клубу є підвищення рівня інформованості споживачів про стандарти якості та вимоги до молока. Головним предметом обговорення є якісне молоко як базовий продукт харчування. ** Ультрапастеризація – промислова обробка, при якій сире молоко тільки вищого і першого ґатунку впродовж 3-4 секунд нагрівають до 135-137°С і так же швидко охолоджують у повністю стерильних і герметичних умовах. У результаті такої обробки знищується стороння мікрофлора, яка призводить до скисання молока, при цьому максимально зберігаються вихідні корисні речовини – білок, кальцій, вітаміни. А упаковка надійно захищає продукт від потрапляння бактерій ззовні і руйнуючої дії світла. В Україні його виробляють: «Люстдорф», «Вімм-Білль-Данн», «Юнімілк», «Донецький міський молочний завод №2», Балтський молочно-консервний комбінат дитячих продуктів, Куп’янський молочно-консервний комбінат. Ультрапастерізоване молоко відмічене спеціальним знаком «Вищий молочний стандарт».
Реклама: