Для ІТ-директорів пролунав тривожний дзвінок?

Середа, 13 квітня 2011 —
• Фахівці ІТ-служб повинні краще розуміти потреби бізнесу.
• 51% компаній не оцінюють рентабельність своїх капіталовкладень у ІТ.
Лондон, Київ, 13 квітня 2011 року. 73% учасників дослідження «Інновації для стійкого розвитку» (Innovating for growth), за результатами якого компанія «Ернст енд Янг» опублікувала звіт, вважають, що керівник служби інформаційних технологій (CIO) міг би стати ключовою фігурою процесу розвитку бізнесу. При цьому тільки 15% відзначили, що ІТ-служби їх компаній дуже добре підготовлені до вимог, що будуть поставлені перед ними у майбутньому. Як показало опитування, представники компаній вважають, що ІТ-служба може допомагати в ефективному реагуванні на майбутні тенденції у сфері економіки і бізнесу, такі як: консолідація ринків, географічне зміщення центрів економічної могутності й посилення вимог регуляторів. Дейв Райеркерк, керівник міжнародної практики компанії «Ернст енд Янг» з надання консультаційних послуг в області інформаційних технологій, зазначає: «Роль ІТ-служби змінюється, причому в деяких випадках – кардинально. У міру відновлення позитивної динаміки в розвинених країнах і продовження економічного зростання в країнах, що розвиваються, від ІТ-служб усе частіше очікують інноваційних рішень, здатних поліпшити процеси ведення бізнесу. Керівник ІТ-служби повинен розуміти, що саме потрібно компанії в новій економічній ситуації, і шукати шляхи реалізації можливостей та вирішення проблем у безпосередній взаємодії зі співробітниками бізнес-підрозділів». Обсяги інвестицій ростуть, але оцінка їх рентабельності не проводиться 42% респондентів заявили, що за останні 12 місяців, незважаючи на нестабільну економічну ситуацію, витрати їхніх компаній в галузі ІТ виросли. При цьому найбільш широко така тенденція поширена в Індії (71% респондентів), Бразилії (56% респондентів), ПАР (56% респондентів), Китаї (54% респондентів) і Австралії (53% респондентів). Водночас тільки 39% респондентів зазначили, що в їх організації існує практика оцінки рентабельності інвестицій, причому компанії більшого розміру (зі щорічним оборотом понад 5 млрд. доларів США) частіше схильні оцінювати прибутковість своїх інвестицій в ІТ. Хто більше? Здатність ІТ-служби керувати бюджетом ставиться під сумнів. Лише 55% респондентів не з числа членів рад директорів задоволені тим, як ІТ-служба планує і контролює свій бюджет. При цьому 73% самих керівників ІТ-служб задоволені своїм процесом планування і контролю бюджетів. Їх уявлення про те, скільки організація фактично витрачає на ІТ, відрізняються від думки їхніх колег з вищого керівництва: директора ІТ-служб вказують значно менші суми. Процесами бюджетного планування і контролю ІТ-інвестицій і витрат у цілому задоволені 73% керівників ІТ-служб, з одного боку, і 61% представників вищого керівництва, 55% респондентів, що не входять до рад директорів, а також 63% від загального числа респондентів у міжнародному масштабі, з іншого боку. Недостатній обмін інформацією Переважна більшість респондентів (81%) вважають, що співробітникам ІТ-служб потрібно краще розуміти потреби бізнесу, а також покращувати процеси взаємодії. В умовах, коли компанії змушені публічно звітувати про свої фінансові та операційні результати, ефективний процес обміну інформацією набуває все більшого значення. При цьому троє з десяти респондентів не задоволені тим, як відбувається обмін інформацією між ІТ-службою та бізнес-підрозділами в їхніх компаніях (такої ж думки дотримуються четверо з десяти респондентів, які не є членами рад директорів). Респонденти, що представляють порівняно великі компанії (зі щорічним оборотом понад 5 млрд. доларів США), найбільш критично налаштовані щодо рівня розуміння їх ІТ-службою потреб бізнесу, процесів обміну інформацією та взаємодії. Дейв Райеркерк робить висновок: «Компанії переходять від простого скорочення витрат до їх оптимізації, і служба ІТ здатна допомогти створити стійку бізнес-модель із більш низьким рівнем витрат. У минулому десятилітті ІТ-служби зробили величезний внесок в успіх компаній, але сьогодні очевидно, що від ІТ чекають ще більше інновацій. Щоб ІТ-служба продовжувала відповідати вимогам бізнесу, раді директорів і її керівнику слід чітко формулювати вимоги до ІТ». Микола Самодаєв, партнер компанії «Ернст енд Янг» (СНД), керівник напрямку послуг з управління ІТ та ІТ-ризиками, зазначає: "При роботі з компаніями на ринках СНД ми теж відзначаємо недолік належної взаємодії ІТ та бізнесу, а також брак розуміння природи і складових ІТ-послуг (тобто складових ІТ-витрат), чіткої системи оцінки і контролю роботи ІТ як з боку вищого керівництва, так і з боку керівників ІТ-служб. Розвиток ІТ не повною мірою відповідає напрямкам розвитку та очікуванням бізнесу. У незначній кількості компаній визначені цільова архітектура ІТ, розроблені і контролюються KPI діяльності ІТ-служб, впроваджені угоди про рівень ІТ-сервісів (SLA). Як наслідок, витрати на ІТ-сервіси недостатньо прозорі для бізнесу. Внесок ІТ у розвиток російських компаній не завжди очевидний". Володимир Матвійчук, менеджер компанії «Ернст енд Янг» (СНД), менеджер напрямку послуг в області інформаційних технологій та ІТ-ризиків в Україні: "Непрозорість витрат на ІТ для бізнесу зустрічається і в українській практиці. Це явище часто зумовлене низьким рівнем зрілості управлінського обліку. У багатьох компаніях немає практики розподілу ІТ-складової витрат на бізнес-функції, які ІТ підтримує. Відповідно, не враховуючи роль ІТ в забезпечення ефективної роботи бізнес-підрозділів, практично неможливо визначити повернення інвестицій в ІТ. Тож, керівництву компаній слід переглянути свої підходи до обліку витрат на ІТ. Відсутність стратегічних планів розвитку ІТ найчастіше пов'язане з відсутністю стратегічних планів розвитку самого бізнесу. Не розуміючи, куди повинна рухатися компанія, ІТ функції важко пропонувати інновації та поліпшення. Керівництву компаній необхідно розкривати ІТ-директорам своє бачення розвитку компанії. Розуміючи, нехай і неформалізовану стратегію бізнесу, ІТ-директор зможе визначити цільовий стан інформаційних технологій і допоможе отримати максимум від використання їх потенціалу"Щоб відповідати очікуванням бізнесу, ІТ-менеджери повинні підвищити кваліфікацію в низці областей, включаючи обмін інформацією, бюджетне планування та управління ризиками. Крім того, їм необхідно розуміти, яким чином використовувати переваги нових технологій». Методологія дослідження Компанія «Ернст енд Янг» провела опитування керівників відділів інформаційних технологій та ІТ-директорів (осіб, що займають аналогічні посади), членів вищого виконавчого керівництва і рад директорів різних організацій по всьому світу, які представляють широкий спектр галузей. У 15 країнах у цілому було проведено 869 телефонних інтерв'ю. Повний текст дослідження можна отримати за запитом або знайти на сайті: http://www.ey.com/GL/en/Services/Advisory/Innovating-for-growth--ITs-role-in-the-new-global-economy . Про компанію «Ернст енд Янг» «Ернст енд Янг» є міжнародним лідером з аудиту, оподаткування, супроводу угод і консультування. Колектив компанії нараховує 141 000 співробітників у різних країнах світу, яких об'єднують спільні цінності та високі стандарти якості послуг. Ми створюємо перспективи, розкриваючи потенціал наших співробітників, клієнтів і суспільства в цілому. В Україні компанія веде діяльність з 1991 року. Зараз в офісах «Ернст енд Янг» в Україні працюють понад 500 фахівців, що надають повний спектр послуг міжнародним і українським компаніям. Дізнайтеся більше на сайті www.ey.com/ua. Назва «Ернст енд Янг» відноситься до глобальної організації, що об'єднує компанії, які входять до складу Ernst & Young Global Limited, кожна з яких є окремою юридичною особою. Ernst & Young Global Limited - юридична особа, створена відповідно до законодавства Великобританії, є компанією, що обмежена відповідальністю її учасників, і не надає жодних послуг клієнтам. «Ернст енд Янг» в Україні надає, зокрема, послуги з управління інформаційними технологіями та ІТ-ризиками: • Ефективність ІТ • Аудит ІТ • Інформаційна безпека • Управління безперервністю бізнесу • Оцінка безпеки і контроль бізнес-систем Серед наших співробітників - сертифіковані фахівці в галузі аудиту інформаційних систем (CISA), інформаційної безпеки (CISSP), управління ІТ (ITIL), забезпечення безперервності бізнесу (MBCI), фінансового обліку, що мають великий досвід успішної реалізації комплексних проектів для провідних організацій у різних галузях економіки в Україні та країнах СНД.
Реклама: