PwC: 48% керівників «повністю впевнені» у перспективах зростання у найближчі 12 місяців

Середа, 26 січня 2011 —
26 січня 2011 р. – За даними 14-го Щорічного опитування керівників найбільших компаній світу, підготовленого фірмою PwС, упевненість топ-менеджерів у майбутньому економічному зростанні практично досягла докризового рівня після дворічного періоду глибокої рецесії. У всесвітньому опитуванні взяв участь 1 201 керівник, з яких 48% висловили «повну впевненість» у перспективах зростання компаній в найближчі 12 місяців. Ця цифра значно перевищує торішній показник (31%) і наблизилася до 50%, зафіксованих в 2008 році ще до початку економічної кризи.
У цілому, впевненість у перспективах розвитку в наступному році висловили 88% опитаних керівників, що на 7% вище, ніж торік. У довгостроковій перспективі свою впевненість у зростанні економіки на наступні три роки підтвердили 94% топ-менеджерів. Приріст цього показника склав два відсотки. Тенденції до відновлення впевненості були відзначені по всіх континентах, особливо в таких країнах, як Індія, Австрія, Колумбія, Перу, Китай, Таїланд і Парагвай, де керівники провідних компаній з більшим оптимізмом дивляться в майбутнє. Найменшу впевненість продемонстрували топ-менеджери найбільших підприємств Західної Європи. Виключенням із правил стали перші особи німецьких компаній, з яких близько 80% (що на 20% більше торішнього показника) висловили тверду впевненість у майбутньому зростанні економічної діяльності. Результати опитування були представлені на щорічних зборах Всесвітнього економічного форуму в Давосі. Багато керівників найбільших компаній світу відзначили ключову роль Китаю в стимулюванні розвитку світової економіки. Цій країні віддали першість 39% респондентів, друге місце посіли США з показником 21%, потім Бразилія (19%) і Індія (18%). При цьому найважливішими країнами-постачальниками продукції та сировини в майбутньому були визнані Китай, США та Індія. З погляду географії розвитку бізнесу на наступні 12 місяців 90% керівників очікують росту активності своїх компаній в Азії, 84% – у країнах Латинської Америки, 75% – в Африці, 72% – на Близькому Сході та 70% – у країнах Східної Європи. І лише третина респондентів стверджують, що країна, у якій саме вони зараз працюють, має високий потенціал зростання. На думку 29% керівників, найкращі стратегічні можливості для зростання у наступні 12 місяців будуть пов’язані з розробкою нової продукції та послуг, а також із збільшенням частки на існуючих ринках. Варіант виходу на нові ринки підтримали 17% опитаних. Серед стратегій росту, крім інших, відзначили угоди злиття і поглинання (M&A), створення спільних підприємств і альянсів. «Керівники компаній відійшли від бліндажної психології виживання в умовах рецесії. Сьогодні вони знову позитивно оцінюють перспективи розвитку бізнесу, навіть у короткостроковій перспективі, і рішуче налаштовані скористатися поліпшеними економічними умовами у світі та споживчим попитом, що виріс», - прокоментував президент міжнародної мережі фірм PwС Денніс М. Неллі. «Темпи зростанння економік, що розвиваються (наприклад, Китаю, Індії та Бразилії) значно перевищують аналогічні показники розвинених країн. Перестановка сил у глобальній економіці ускладнює процес прийняття рішень для керівників провідних компаній, які визначають, як і де інвестувати у виробничі потужності, персонал та інновації. Згодом виграють ті компанії, які найефективніше скористаються диверсифікованими моделями зростання розвинених країн та економік, що розвиваються », – додав він. Зростаюча впевненість керівників позитивно відбилася на планах з набору персоналу. Більше половини (51%) топ-менеджерів по усьому світі прогнозують збільшення числа персоналу протягом наступних 12 місяців у порівнянні з 39% у попередньому опитуванні. Особливо оптимістичними в плані створення робочих місць були керівники провідних компаній у країнах Центральної Європи, Азіатсько-Тихоокеанського регіону та Африки. Тільки 16% представників вищого керівництва (на 9% менше в порівнянні з минулим роком) планують скорочення штату в наступному році. Результати опитування в черговий раз підтвердили вплив рецесії на стратегію розвитку. Переважна більшість (а саме 84%) керівників найбільших компаній світу заявили, що за останні два роки вони змінили корпоративну стратегію, при цьому практично кожен третій зазначив, що ці зміни були кардинальними. Стратегічні зміни були викликані переважно нестабільною економічною ситуацією, попитом споживачів та динамікою розвитку галузей економіки після виходу із кризи. Багато топ-менеджерів виразили готовність змінити стратегії своїх компаній з керування персоналом (83%), ризиками (77%), капіталовкладеннями (76%) і організаційною структурою (74%). Кількість керівників, які планують скоротити витрати в найближчі 12 місяців, зменшилася з 70% минулого року до 64%. За словами респондентів, 34% планують угоди злиття або поглинання, з яких половина планує створити новий стратегічний альянс або спільне підприємство, а 31% висловили намір передати комерційний напрямок діяльності на зовнішній підряд. Найпопулярнішими майданчиками для проведення угод злиття і поглинання визнані країни Західної Європи, Азії та Північної Америки. Перешкоди на шляху розвитку бізнесу в майбутньому Приблизно три чверті керівників найбільших компаній світу (66% у минулому році) назвали нестійкість або невизначеність економічного зростання потенційною загрозою їхньому бізнесу. Перспективами економічного розвитку «украй стурбовані» біля однієї третини опитаних. Серед інших загальновизнаних загроз бізнесу також називали державні заходи у відповідь на дефіцит бюджету (61%), надмірне регулювання (60%), коливання курсів валют (54%), нестабільну ситуацію на ринках капіталу (52%) і протекціонізм (40%). Загрозу високої інфляції згадали менше третини респондентів. Серед інших загроз бізнесу 56% опитаних назвали брак ключових фахівців з необхідними навичками, 55% – ставки податків, що збільшуються, і 48% – постійні зміни у поведінці споживачів. У країнах Азіатсько-Тихоокеанського регіону, Центральної та Східної Європи, Близького Сходу та Африки особливу стурбованість викликала недостатня кількість кваліфікованого персоналу. Серед глобальних ризиків керівники зазначили також нестабільну політичну ситуацію (58%), обмеженість природних ресурсів (34%), зміни клімату (27%) і стихійні лиха (25%). Державні пріоритети На думку половини топ-менеджерів, поліпшення інфраструктури в країні має стати державним пріоритетом. У список пріоритетів також увійшли створення робочих місць і сприяння розвитку кваліфікованих кадрів (47%), забезпечення стабільності фінансового сектору та доступу до недорогого капіталу (по 45% відповідно). Більш 60% керівників компаній у світі погодилися з тим, що скорочення державних видатків і підвищення податків сповільнять економічний ріст у країні, а 53% затверджують, що податки виростуть через реакцію уряду на зростання державного боргу. Трохи більше однієї третини керівників зазначили, що їхні компанії здійснюють стратегічні зміни внаслідок такого скорочення державних видатків або підвищення податків на території їхньої країни або за її межами. Кваліфікований персонал У постійній боротьбі за кваліфікований персонал керівники найбільших компаній світу визначили основні завдання та проблеми, з якими їм доведеться зіткнутися в найближчі три роки, а саме: обмежена кількість кандидатів з необхідними навичками та кваліфікацією (66%), прийом на роботу та адаптація молодих фахівців (54%), перехід ключових співробітників до конкурентів (52%) і забезпечення привабливих кар'єрних можливостей (50%). Вони також визначили ключові стратегії за рішенням даних завдань. Серед них, зокрема, більш активне використання системи нефінансової винагороди як мотивації (65%), залучення більшої кількості працівників у міжнародні проекти (59%) і тісне співробітництво з державними установами та науковим співтовариством з метою підвищення кваліфікації персоналу (54%). Примітки для редакторів Методологія дослідження: У рамках підготовки 14-го Щорічного опитування керівників найбільших компаній світу, оприлюдненого PwС, в останньому кварталі 2010 року було проведено 1 201 інтерв'ю з керівниками компаній в 69 країнах. У розбивці по регіонах 420 інтерв'ю було проведено в країнах Західної Європи, 257 інтерв'ю – в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні, 221 інтерв'ю – у країнах Латинської Америки, 148 інтерв'ю – у Північній Америці, 98 інтерв'ю – у країнах Східної Європи та 57 інтерв'ю – у країнах Близького Сходу та Африки. Повна версія дослідження, а також додаткові таблиці та графіки, які можна завантажити, розміщені на сайті www.pwc.com/ceosurvey. Мережа фірм PwC надає аудиторські послуги, послуги у сфері бізнес-консультування, оподаткування та права. Наші послуги спрямовані на збільшення вартості бізнесу клієнтів та його цінності для суспільства у цілому. Більше 163 000 співробітників у 151 країні використовують свої знання, багатий досвід та творчий підхід для розробки практичних порад та рішень, які відкривають нові перспективи для бізнесу. Більш докладна інформація знаходиться на сайті www.pwc.сom/ua. Бренд PwC об’єднує фірми, які входять у глобальну мережу фірм PricewaterhouseCoopers International Limited (PwCIL). Разом ці фірми утворюють мережу PwC. Кожна фірма мережі є самостійною юридичною особою і не виступає у якості агента PwCIL або будь-якої іншої фірми мережі. PwCIL не надає послуги клієнтам. PwCIL не несе відповідальності за дії чи бездіяльність будь-якої фірми мережі, не може контролювати професійні судження, які висловлюють фірми мережі, і не може ніяким чином зв’язати їх будь-яким зобов’язанням. Жодна з фірм мережі не несе відповідальності за дії чи бездіяльність будь-якої іншої фірми мережі, не може контролювати професійні судження іншої фірми і не може ніяким чином зв’язати іншу фірму мережі або PwCIL яким-небудь зобов’язанням. 2011 PricewaterhouseСoopers. Усі права захищені.
Реклама: