Фактичне зростання зарплат у 2010 році відставало від запланованого рівня, повідомляє «Ернст енд Янг»

Вівторок, 7 грудня 2010 —
Компанія «Ернст енд Янг» презентує результати «Огляду заробітних плат і компенсацій в Україні» за 2010 рік.
У звіті фахівці групи Human Capital, одного з підрозділів «Ернст енд Янг», подають детальну інформацію про заробітну плату за більш ніж 200 посадами, структуру компенсаційних пакетів, а також політики та практики управління персоналом. Дослідження проводиться щорічно протягом останніх дев'яти років, і в цьому році його учасниками стали понад 160 компаній. Учасники дослідження надали дані за період з серпня 2009 р. по липень 2010 р. Найширше представлені компанії з FMCG сектору (21%), фармацевтичної галузі (16%), а також з інвестиційно-банківського сектору (12%). За структурою власності, 76% учасників дослідження – компанії зі 100% іноземним капіталом, близько 11% – компанії з українським капіталом і 13% – спільні підприємства. За результатами дослідження, фактичне зростання заробітних плат у 2009/2010 році в середньому склало 12%, що нижче заявлених в 2009 році планів (у середньому – 17%). На наступний 2010/2011 рік компанії-учасниці огляду запланували зростання заробітних плат на рівні 12-13%. «Вже другий рік поспіль ми спостерігаємо відставання фактичного зростання заробітних плат від запланованого рівня. При цьому підвищення зарплат хоча б для однієї категорії персоналу проводили 79% компаній, тоді як планували підвищувати заробітні плати в 2010 році тільки 45% компаній», – розповідає Ольга Горбановська, партнер, керівник групи Human Capital «Ернст енд Янг». У 2010 році на перший план серед пріоритетів кадрової політики компаній вийшло навчання і розвиток персоналу, хоча компанії відзначають, що управління ефективністю, мотивація і утримання як і раніше залишаються актуальними. Дані огляду-2010 показують, що, визначаючи розмір заробітних плат у 2010 році, 88% компаній-учасниць керувалися ринковими показниками. До 71% скоротилося число компаній, які проводили підвищення заробітних плат на загальних підставах (з 80% у 2009 р.). «Враховуючи те, що цього року більше число компаній враховували результати роботи компанії (у середньому 66% порівняно з 47% у 2009 році) і менша кількість учасників орієнтувалася на інфляцію (48% порівняно з 55%), очевидно, що не всі компанії могли дозволити собі компенсувати інфляцію при підвищенні заробітних плат, і орієнтиром у цьому випадку виступали, в першу чергу, фінансові можливості компаній», – пояснює Ольга Горбановська. Навчання та компенсаційний пакет Згідно з даними огляду-2010, близько 86% компаній-учасниць навчають своїх співробітників. Середній бюджет на навчання персоналу знизився з 542 дол. США до 497 на одного співробітника на рік (у 2008 році цей показник становив 1000 дол. США). За даними огляду, 25% учасників пропонували співробітникам програми довгострокового стимулювання, 6% – можливість недержавного пенсійного забезпечення. У 2010 році до 23% зріс відсоток компаній, що надають позики своїм співробітникам. Також 92% компаній-учасниць надавали співробітникам у користування корпоративні автомобілі. За даними огляду-2010, 84% компаній-учасниць надавали медичне страхування співробітникам (у 2009 році – 77%). Рекрутинг Слід зазначити, що в цьому році близько третини учасників (32%) запланували набір персоналу на 2010/2011 рік. В основному, цей набір націлений на середню керівну і професійну ланки. У деяких галузях відсоток компаній, що набирають персонал за цими категоріями співробітників, досягає 70%. Це свідчить про активізацію ринку праці і запланований набір. Середній відсоток запланованого збільшення також дещо підвищився і складає близько 11-15% залежно від категорії співробітників. Все більша кількість компаній продовжують займатися набором персоналу самостійно (90% порівняно з 81% у 2009 році). Близько 70% учасників огляду відзначили, що користувалися послугами кадрових агентств (у 2009 році – 66%).
Реклама: