60% компаній не мають ефективної стратегії скорочення витрат

Вівторок, 17 листопада 2009 —
Відповідно до результатів міжнародного дослідження, більшість компаній не готові до відновлення росту бізнесу
Незважаючи на поточну кризу понад 60% міжнародних компаній не мають ефективних програм зі скорочення витрат. Більше того, чверть компаній не планують їх проведення, і лише незначна меншість (17%) розглядають скорочення витрат як пріоритетний напрям, згідно з дослідженням «Економія задля добробуту: від скорочення витрат до їх оптимізації», проведеного компанією «Ернст енд Янг». Жан-Бенуа Берті, партнер практики консультаційних послуг по регіону EMEIA компанії «Ернст енд Янг», заявив: «Наше дослідження виявило, що багато компаній не приділяють належної уваги скороченню витрат і в результаті виявляються неготовими до майбутнього відновлення економіки. Попри те, що прагнення до мінімізації витрат стало пріоритетним напрямком протягом останнього року, до теперішнього часу основні зусилля компаній не направлені на стратегічні і довгострокові заходи, тому більшості організацій вдається знизити витрати не більш ніж на 10%. Постійне скорочення та оптимізація витрат повинні стати звичайною практикою і бути основою заходів із відновлення росту будь-якої компанії». Дослідження також показало, що потенціал для прийняття або впровадження і реалізації більш ґрунтовних і радикальних заходів зі скорочення витрат далеко не вичерпаний. Тільки одна третина компаній має на меті економію витрат у розмірі 20% або більше протягом наступних 12-18 місяців. Олексій Кредісов, керуючий партнер компанії «Ернст енд Янг» в Україні, зазначає: «Спостереження і висновки цього дослідження повною мірою стосуються і бізнесу в Україні. Не одноразове скорочення витрат у відповідь на короткострокову тенденцію ринку, яке дає моментальну економію, при цьому руйнуючи інвестиційну перспективу бізнесу, а стратегічна оптимізація витрат і відповідна мотивація підрозділів компаній – ось головне завдання українських компаній у сьогоднішніх умовах. Наше дослідження розповідає, як виконати таке завдання». У ході дослідження, що охопило 11 галузей у 11 найбільш економічно розвинених країнах, було опитано 561 представника керівництва компаній. Згідно з отриманими результатами, найбільш поширеною причиною впровадження плану скорочення витрат є завдання «виживання» компанії, яке має на увазі, що в міру досягнення рівня, необхідного для виживання, скорочення витрат відійде на другий план. Дослідження виявило, що багато компаній як і раніше, очевидно зацікавлені в підтримці або розширенні частки ринку за рахунок зниження рентабельності. Розумна оптимізація витрат, спрямована на одержання оптимальної норми прибутку та встановлення більш продуктивних ділових відносин, навпаки, може обмежити кількість клієнтів. У результаті дослідження були отримані несподівані результати за окремими галузями. На питання про те, чи розглядають компанії в рамках галузі скорочення витрат як метод економічного виживання, 46% страхових організацій, 45% телекомунікаційних і нафтогазових компаній, 44% компаній сектору нерухомості, 42% підприємств ПЕК, електроенергетики та банківського сектору відповіли ствердно. На відміну від цього, 34% фармацевтичних компаній і виробників споживчих товарів, а також 33% компаній медіасектору та індустрії розваг відповіли негативно. Цікаво, що і виробники споживчих товарів, і телекомунікаційні компанії досягли більш високих результатів, порівняно з представниками інших галузей у плані економії витрат, що припадають на продану продукцію. Так, 31% підприємств, що ведуть свою діяльність у секторі споживчих товарів, і 32% телекомунікаційних компаній вдалося знизити витрати на 11-20%. Дослідження також звертає увагу на можливості скорочення витрат, які пропонують інноваційні моделі бізнесу, такі як «технологія віртуальної реальності», і заходи з охорони довкілля (наприклад, використання відновлюваних джерел енергії). Обидва ці підходи можуть поліпшити репутацію компанії і відносини із зацікавленими сторонами. Організації, що ігнорують ці два аспекти, можуть створити собі проблеми в майбутньому і втратити можливості для значного зниження витрат. На закінчення Жан-Бенуа Берті зазначає: «Скорочення витрат слід розглядати як основне завдання бізнесу. Наразі компаніям варто звернути особливу увагу на досягнення корисного ефекту від оптимізації витрат. Якщо компанії розглядають скорочення витрат як тимчасовий і незручний захід, вони ризикують поступитися позиціями конкурентам, що діють більш оперативно. Зрозумівши високу конкурентність нових умов бізнес-середовища, керівництво може забезпечити виживання і процвітання свого бізнесу». Повну версію дослідження можна знайти на сайті: www.ey.com. Про дослідження Дослідження «Економія задля добробуту: від скорочення витрат до їх оптимізації» підготовлене «Ернст енд Янг» на основі опитування 561 представника керівної ланки. Респонденти представляли невеликі, середні і великі компанії з 11 країн (Великобританія, Індія, Іспанія, Китай, Нідерланди, Німеччина, ПАР, Росія, США, Франція і Швейцарія), що працюють в 11 галузях, зокрема: автомобільна галузь, банківський сектор / ринки капіталу / управління активами, виробництво споживчих товарів, страхування, медіасектор і індустрія розваг, нафтогазова галузь, біотехнології / фармацевтика, ПЕК і електроенергетика, нерухомість, технології, зв'язок. В опитуванні брали участь наступні категорії респондентів: 55% - керівники фінансової служби і бухгалтерії або фінансові директори; 30% - керівники служби контролю або фінансові контролери; 11% - директори або генеральні директори; 4% - члени ради директорів / правління.
Реклама: