Реклама, раскрутка бренда и монетизация: как можно зарабатывать в TikTok

Реклама, раскрутка бренда и монетизация: как можно зарабатывать в TikTok

Популярная китайская соцсеть – не только развлечение, но и платформа для заработка. Как это сделать и какие нюансы имеет TikTok? (укр)
Вторник, 14 ноября 2023, 09:30 -
getty images

Соціальна мережа TikTok має найшвидший приріст аудиторії серед усіх своїх конкурентів, а її застосунок є одним з найбільш популярних в усьому світі.

Створена у 2017 році на основі додатка Douyin китайська соціальна мережа на початку 2020 року побила рекорд із завантажень. У першому кварталі того року застосунок завантажили 315 млн разів.

У 2023 році кількість користувачів TikTok досягла 1,5 млрд, що на 16% більше, ніж у попередньому році. Загалом застосунок завантажували понад 3 млрд разів.

В Україні ця соцмережа теж стала популярною, зібравши понад 12 млн активних повнолітніх користувачів.

Реклама:

Ба більше, TikTok став популярною платформою для заробітку та розкрутки бізнесу чи особистого бренду. Як можна заробляти за допомогою TikTok та як алгоритми соцмережі допомагають у розкрутці бренду?

Як працюють алгоритми TikTok

Алгоритм TikTok – це система рекомендацій, яка визначає, які відео відображатимуться на сторінці користувача. Такі рекомендації унікальні, тобто різні користувачі не побачать однакові відео на власних сторінках. Ба більше, тематика відео, які бачить один користувач, з часом може змінюватися залежно від його подальших уподобань.

Ось як сам TikTok визначає алгоритм платформи: "Потік відео підібраний відповідно до ваших інтересів, що полегшує пошук вмісту й творців, які вам подобаються. (Це відбувається) завдяки системі рекомендацій, яка надає кожному користувачеві вміст, який, імовірно, зацікавить цього конкретного користувача".

Взаємодія з користувачем, відеоінформація, налаштування пристрою та облікового запису є основними факторами, які впливають на алгоритм TikTok. На формування рекомендацій впливають такі дії:

  • стеження за іншими обліковими записами;
  • залишені коментарі під відео;
  • уподобані та збережені відео;
  • відео, які користувач позначив як "Не цікавить";
  • відео, якими користувач поділився в застосунку;
  • частка перегляду того чи іншого відео.

Фактор впливу на алгоритм як відеоінформація включає пошук за підписками, звуком, хештегом чи ефектом. Водночас TikTok не вибудовує рекомендації на кількості підписників або історії попередніх високоефективних відео. Це дає змогу сторінкам з невеликою кількістю підписників поширити свої відео на більш масову аудиторію.

TikTok як спосіб розкрутки бізнесу

Соцмережі стали невід’ємною частиною ведення бізнесу незалежно від його масштабів. Якщо Instagram переважно використовують для створення "красивої картинки", то TikTok може існувати в "паралельному вимірі".

До прикладу, недавно "Укрзалізниця" завела акаунт у TikTok і створює відео з використанням популярних трендів та дотриманням свого контексту. Також на сторінці є новини компанії, часто подані в жартівливому стилі.

@ukrainian_railways сорі нот сорі🙃 Тепер квитки на поїзд Київ — Варшава можна купити тільки за допомогою "Дія.Підпис" #укрзалізниця #ukrainianrailways #перекупи #квитки ♬ оригінальний звук - Ukrzaliznytsia

До речі, за даними опитування громадської організації "Опора", найпопулярнішим джерелом інформації для українців залишаються соціальні мережі і 25% респондентів віддають перевагу TikTok.

Інший приклад успішного розвитку власної сторінки в TikTok продемонструвала мережа АЗК UPG. Разом з креативною агенцією Bachysh вони відзняли серію роликів, у яких компанія робить компліменти клієнтам на своїх АЗК.

Перше ж опубліковане відео в соцмережі набрало понад 2,5 млн переглядів, а загальне охоплення на всіх платформах перевищило 4 млн.

@upg.ua Привіт, підписуйся 💚 #upg #азк #компліменти ♬ оригінальний звук - upg.ua

"Наша присутність у TikTok важлива ще й тому, що розвіює стереотипи. Чи справді ця соцмережа про несерйозність, а її цільова аудиторія – діти й підлітки? Ми показали, що це не так", – розповіла маркетинг-директорка UPG Надія Гануліч-Манукян.

Логіка долучення великого бізнесу до TikTok завжди є, адже такий крок підвищує лояльність, упізнаваність бренду та наближає його до своєї цільової аудиторії. Для малих компаній ця соцмережа має інше значення. Це можливість показати свої продукцію чи послугу ширшому колу людей, збільшити аудиторію та число клієнтів.

"Коли в мене "залітає" (стає популярним – ЕП) відео, це завжди продажі. Останнє моє відео набрало 200 тисяч переглядів і принесло близько 150 продажів", – каже власниця невеликого Instagram-магазину одягу Наталія Скумин.

Вона зауважила, що багато маленьких бізнесів ведуть TikTok хаотично, тому не отримують бажаного результату. Щоб його отримати, тобто мати переходи на основну сторінку та, відповідно, продажі, потрібно сформувати стратегію.

"Зараз мало магазинів, які якісно ведуть TikTok і мають з цього постійні продажі. Зазвичай це великі бізнеси. Там основний потік клієнтів іде саме з TikTok", – каже Наталія.

TikTok у цьому контексті – це не про прямі продажі, а про впізнаваність та закріплення бренду на своєму ринку.

Реклама в TikTok

Ще один поширений спосіб заробітку в TikTok – реклама. Він підходить людям, які мають велику аудиторію та володіють оригінальною подачею матеріалу.

На перший погляд, алгоритм схожий з рекламою в інших соціальних мережах, наприклад, Instagram. Компанія, бренд або людина, які надають послуги, звертаються до блогера для реклами своїх продуктів чи послуг.

Однак якщо в Instagram блогер може надати статистику переглядів, залучення аудиторії і клієнт буде певен, що саме ця аудиторія побачить рекламу, то TikTok має ризики, які не гарантують отримання бажаного результату – широкого охоплення певної аудиторії.

Річ у тім, що відео в TikTok може не потрапити в рекомендації, може спрацювати на іншу цільову аудиторію або платформа заблокує відео через вимоги до контенту.

Скільки можна заробляти на рекламі в TikTok – питання індивідуальне. Блогери-початківці беруть за свої послуги 500-1000 грн або обмежуються отриманням товару, який прислали для реклами. Реклама в популярних блогерів також залежить від задуму, компанії, попереднього брифу.

"Ми можемо розглядати конкретні запити на поширення бренду чи компанії на конкретну аудиторію, маючи для ознайомлення бриф чи технічне завдання", – розповіли в команді популярного блогера Влада Шевченкаякий створює скетчі та знімає контент для брендів, зокрема "Сільпо", Uklon, Hotline.finance, Dnipro M, Staff.

Інший популярний блогер Олег Машуковський у 2021 році розповідав, що заробляє в TikTok понад 1,5 тис дол.

Монетизація прямих ефірів TikTok

Ще один спосіб заробітку в TikTok – монетизація прямих ефірів. Вони доступні для користувачів мережі, які мають понад 1 тис підписниківУ цьому випадку створювачам контенту платять інші користувачі – глядачі прямих ефірів. Під час трансляції вони можуть донатити і дарувати спеціальні подарунки.

Ці подарунки трансформуються в діаманти, які можна перевести в грошовий еквівалент або інші віртуальні подарунки. Якщо ефір виявився дуже популярним, діаманти можна отримати і від TikTok. За кожні 200 діамантів можна отримати 1 дол. В Україні гроші можна вивести за допомогою PayPal. Мінімальна сума виведення з TikTok – 10 дол.

На прямих ефірах також можна заробляти, рекламуючи продукцію. Однак прямі ефіри мають недоліки, зокрема, відсутність аналітики. Користувач не може відстежити кількість переходів на сайт після прямого ефіру або число клієнтів за рекомендацією, щоб монетизувати TikTok-акаунт.

Контент-креатори для TikTok

З розвитком TikTok та зростанням попиту на креативну рекламу почала набувати популярності спеціальність контент-креатора. Це людина або команда, які створюють актуальний креативний контент.

Бренди та компанії звертаються до таких людей та замовляють у них контент для власних сторінок. До прикладу, у TikTok набуває популярності акаунт Kreat for Jysk, для якого команда креаторів знімає короткі скетчі в магазинах JYSK.

Цей канал запустили в листопаді 2022 року, однак на високий рівень одразу вийти не вдалося. У травні 2023 року креатори змогли підняти канал та зробити його впізнаваним завдяки формату коротких розважальних відео, власних сюжетів та відмови від використання сторонніх звуків.

Євгеній Навроцький з команди креаторів KreatParni, яка створює контент для JYSK, розповів, що після прориву до них почали звертатися інші бренди: "Наразі ми працюємо з десятьма брендами. До нас зверталися і великі, і маленькі компанії, загалом близько 40". Серед найбільших – "Цитрус", Comfy, Hotline, Film.ua, аптека АНЦ.

@apteka_anc Зізнавайся, хотів би так зробити в аптеці? 😂 #анц ♬ оригінальний звук - Аптека АНЦ

Така робота може стати прибутковою, якщо розвиватися та стежити за трендами. Наприклад, сценарист, який пише ідеї для таких відео і працює в команді, може заробляти 20-30 тис грн на місяць, каже Євгеній. 

"Людина може працювати і без команди, але мало кому потрібен лише сценарій – без зйомки та монтажу. Якщо не можеш сам закривати всі завдання, слід знайти оператора, ще одного сценариста і скоригувати всі ці процеси", – додав представник KreatParni.

Він розповів, що фіксованої ціни на їхні послуги немає. Вартість послуг залежить від складності проєкту, попиту та пропозиції. Якщо до них одночасно звертаються шість компаній з різними проєктами, вони можуть підвищити вартість і взяти в роботу лише одного замовника.

"Лідери ринку, як от Hooligan Buro Антона Мурафи, беруть за ведення TikTok 3-4 тисячі доларів на місяць. До них звертаються великі бренди, у них працює велика команда сценаристів", – розповів Навроцький.

Реклама: