На работу без пробок, или Зачем бизнесу велоинфраструктура

На работу без пробок, или Зачем бизнесу велоинфраструктура

Среда, 24 февраля 2016, 14:30 -
В Украине ежегодно растет количество компаний, которые обустраивают удобства для сотрудников и клиентов на велосипедах. Для чего им это? (Укр.)

У США існує список bike-friendly business, до якого входить понад тисяча компаній.

Діяльність деяких з них пов'язана з велосипедами, тобто це магазини, центри чи сервіси.

Однак статус "платинових" велопрацедавців мають і далекі від велотеми бізнеси, наприклад, штаб-квартира Facebook у Каліфорнії та дитяча лікарня Сіетла.

В Україні такого рейтингу в масштабах країни поки що нема.

Зате в Києві та Львові щороку проводиться конкурс "Велопрацедавець року", який організувала Асоціація велосипедистів Києва.

На звання найкращого велосипедного офісу за шість років існування конкурсу претендували сотні фірм та установ. Найбільше серед переможців IT-компаній, але з кожним роком коло велопрацедавців стає різноманітнішим.

У дружньому до велосипедистів бізнес-колі - не лише IT, але й банки, медіахолдинги, кіновиробники, готелі, офісні і медичні центри.

У переліку мало представників державного сектора, але 2016 року до фіналістів конкурсу потрапив НБУ. Досі недружні до велосипедистів супермаркети і великі мережі закладів громадського харчування, наприклад, "Пузата хата".

Перевагами, які отримують bike-friendly-компанії, на думку представників Асоціації велосипедистів Києва, є лояльні здорові працівники, що приїжджають на роботу вчасно, бо не залежать від заторів, а також позитивний корпоративний імідж компанії. Чи так це насправді, знають українські велопрацедавці.

Як велосипед впливає на пунктуальність і лікарняні

Вважається, що люди, які щодня крутять педалі на роботу й назад, стають здоровішими та продуктивнішими, рідше беруть лікарняний.

У юридичній компанії Everlegal вирішили облаштувати велозручності, хоча велосипедистів у штаті з 16 людей нараховується лише кілька.

"Використання велосипеда дає заряд енергії, добре мотивує працівників, підвищує продуктивність праці. Ми очікуємо, що після облаштування велоінфрастуртури популярність велосипеда в нашій команді зросте", - пояснює радник Everlegal Олександр Ружицький, який часто їздить на судові засідання на велосипеді.

В умовах міста велосипед дозволяє уникнути поширеної причини спізнень на роботу - заторів на дорогах, тому може покращити пунктуальність співробітників.

Велосипед - найшвидший транспорт на відстань до 5 км, зручний - до 10 км.

"Коли наш офіс був у центрі Києва на вул. Гончара, дорога на роботу велосипедом була коротшою, ніж машиною чи маршруткою. Живу на Воскресенці, тому на машині дорога була 15 км, а велосипедом - 11 км через Русанівські сади, Труханів острів і парки", - розповідає 30-річний Павло, який працює в IT-компанії.

Велосипедом він доїжджав на роботу за 35-40 хв, громадським транспортом - за 50 хв, а машиною - 30 хв, якщо обходилося без заторів, з ними - довше.

Як велосипед використовують у піарі та ейчарі

Велосипед - зручний і недорогий спосіб створення позитивного іміджу компанії. Він стає не менш популярним інструментом піару, ніж благодійні акції. Про це свідчить, зокрема, щоразу більша кількість корпоративних команд-учасниць Всеукраїнського велодня або кандидатів на звання "Велопрацедавець року".

Велозручності на роботі з часом стають запорукою лояльності співробітників, особливо з огляду на велосипедний бум останніх років і молодий вік "офісного планктону" в Україні. Як і заохочення службовими авто або покриттям витрат на бензин, велоінфраструктура здатна втримати співробітників у компанії.

"Офіс нашої фірми, де працює 660 співробітників, - на лівому березі. Там живе багато працівників, тому облаштування велозручностей було для нас "маст-хев". Крім велоінфраструктури, у нас є тренажерна зала, настільний футбол, пінг-понг.

Велоінфраструктура - це частина нашої стратегії створення для співробітників максимально комфортних умов на роботі", - розповіла піар-менеджер Всеукраїнського торговельного центру в інтернеті Prom.ua Юлія Олійник. За її словами, саме тому працівники рідко йдуть на іншу роботу.

В НБУ зізнаються, що завдяки велоініціативі в установі покращилася комунікація. В установі розповіли, що тепла осінь та обладнані велозручності сприяли тому, що 2015 року ще більше працівників банку приїжджали на роботу велосипедами.

"Така практика не лише заохочує до здорового способу життя, а й стає додатковим тімбілдингом для колективу. Велосипедом їздять на роботу працівники різних департаментів", - заявила керівник проектів управління стратегії та реформування банківської системи НБУ Юлія Лях.

Чи дорого стати велопрацедавцем

Головним аргументом проти впровадження в офісі практики "велосипедом на роботу" є додаткові витрати, яких потребує велоінфраструктура.

Необхідний мінімум - місце для зберігання велосипедів (може бути кімната або комора) або велопарковка. Її вартість залежить від кількості місць, матеріалу та форми, але ціна за найпростішу п'ятимісну починається від 2 тис грн.

"Ми плануємо обладнати велопарковку, придбати кілька "службових" велосипедів, створити у приміщенні умови для їх використання. Точний бюджет проекту ще не порахували, але за попередніми оцінками це може коштувати близько 40 тис грн", - розповіли в компанії Everlegal.

Такі зручності як душові кабінки, рушники, фени, шампуні та праски, не кажучи про окремі кімнати для сушіння, бажані, але другорядні статті видатків. Далеко не кожен співробітник захоче приймати душ на роботі. Богдан Лепявко, який вже три роки їздить велосипедом на роботу, каже, що в офіс їздить у звичайному одязі.

"Можна обрати такий темп, при якому ви спітнієте не більше, ніж при ходьбі. У мене є можливість прийняти душ на роботі, але за три роки катання по місту я нею жодного разу не скористався. Не було такої потреби", - переконує Богдан.

Перелік переможців конкурсу "Велопрацедавець року" в Києві свідчить, що зазвичай ними стають заможні компанії, які можуть собі дозволити повний "велосервіс". Проте це не означає, що дружньою для велосипедистів не може стати маленька фірма, яка винаймає квартиру.

Йдеться про облаштування надійного місця для зберігання велосипедів, а душ у квартирах і так є. Незалежно від того, маленький бізнес чи великий, вигода роботодавця від наявності велоінфраструктури більша за видатки. На відміну від корпоративного тренера з бігу, велозручності в офісі - це разова витрата.

Авторизуйтесь чтобы писать комментарии
Коментатори, які допускатимуть у своїх коментарях образи щодо інших учасників дискусії, будуть забанені модератором без додаткових попереджень та пояснень. Також дані про таких користувачів можуть бути передані до МВС, якщо від органів внутрішніх справ надійшов відповідний запит. У коментарі заборонено додавати лінки та рекламні повідомлення
IP: 178.94.229.---Олена Семко25.02.2016 11:00
движение - это здоровье! так что нужно все необходимые условия создать для того, что бы велосипедисты комфортно себя чувствовали
IP: 78.137.10.---Павел Гаков25.02.2016 09:27
Велосипедом користуюся з шести років, починав ще "в раму" їздити бо не було в ссср в ті роки достатнього вибору для дітей. Зараз мені 52, але я не покидаю звички пересуватись будь-де і будь-коли і куди завгодно велосипедом цілий рік і зимою теж! Зимою навіть краще ніж осінню коли дощі, дощ найгірша погода для велосипедиста. Зимою в місті пересуваюсь по алеях і тротуарах, пішоходи втрамбовують сніг і зникають під снігом бардюри та ями тому стає навіть зручніше. Звичайно це порушення правил, але відсутність велодоріжок в якійсь мірі виправдовує це... ще не було жодного випадку наїзду на пішохода. Велосипед це ДУЖЕ гарний вид транспорту і пересування в місті, та і в селі. Дає свободу і незалежність від громадського транспорту, береже кошти та робить людину пунктуальнішою. Але цьому виду транспорту не уділяється належна увага і підтримка проєктуванням доріг в містах і селах, немає майже ніде велодоріжок! Звісно розкручуючи цю тему багато спритних можновладців "зароблять"на цьому, але...
IP: 213.109.237.---Andrey Kardashev24.02.2016 19:02
шо то малу простиню накатала. як правило велошизо мусор в три рази довший - мозок за 30 секунд не промиєш
Усі коментарі