Як і чому була створена "Дія.Бізнес" — перша екосистема для підприємців

Як і чому була створена "Дія.Бізнес" — перша екосистема для підприємців

П'ятниця, 28 лютого 2020, 20:00 -
Уряд презентував онлайн-платформу "Дія.Бізнес", призначену для підприємців. Як вона працює? Які функції пропонуються? Чи справді сайт буде корисний для бізнесменів?

Заступниця міністра цифрової трансформації Валерія Іонан 28 лютого представила сайт "Дія.Бізнес", призначений для майбутніх та досвідчених підприємців. Сайт збирає в одному місці відповіді на найбільш поширені питання підприємців.

Зокрема, там можна переглянути таке.

Каталог бізнес-ідей із зручними шаблонами, перелік юридичних документів для відкриття бізнесу через проходження тесту.

Онлайн-сервіси та програми підтримки для підприємців.

Реклама:

Довідник підприємця, створений на основі матеріалів профільних державних органів та провідних компаній України.

Історії успіху простих людей, які почали власну справу.

Консультації з фахівцями за допомогою відеомесенджера. Теми — систематизація бізнес-процесів, фінансове управління, взаємодія з державою, психологія бізнесу, HR, маркетинг та продажі. Цей блок запрацює наприкінці квітня.

Хто і навіщо створив сайт "Дія.Бізнес"

Ідеологом створення порталу стало Міністерство цифрової трансформації. 

"Ми маємо велику філософію — трансформувати життя людей, інституції та бізнес на краще за допомогою цифрових технологій. У нас є чотири амбітні цілі на три роки", — пояснює Іонан, яка до роботи в міністерстві була керівним партнером компанії Quadrate 28, що надає маркетингові послуги малому та середньому бізнесу.

 

Крім них, міністерство сприяє розвитку малого і середнього підприємництва. З цією метою найближчим часом буде запущений портал державних онлайн-послуг "Дія". Уже тестується перша послуга: відкриття і закриття ФОП.

Відповідно до світової статистики, 80% малого бізнесу закривається в перший рік роботи, 50% від решти — через п'ять років.

 

"Долиною смерті" називається період, коли підприємець зіштовхується з різними кризами одночасно, наприклад, з кризою масштабування та кризою бізнес-моделі. При цьому середній вік українського підприємця — 45 років для чоловіків і 43 роки для жінок. Лише 16% — це молоді підприємці у віці 18-35 років. Мінцифри прагне створити для них інформаційну екосистему.

У підприємців з'явиться екосистема

"Підприємці стикаються з різними викликами, — пояснює Іонан. — Ми говоримо про оподаткування, певні регуляторні політики, відсутність достатньої освіти для підприємців. Така освіта повинна починатися із шкільної парти, продовжуватися в університеті і потім бути доступною для всіх охочих у будь-якому віці.

 
Заступниця міністра цифрової трансформації Валерія Іонан

У нас є проблема кадрового голоду, яка сильно зачіпає підприємців. Коли у вас є бізнес, дуже важко одному поставити його на правильний потік. Для цього необхідна команда. Спробуйте знайти класного маркетолога у Вінниці, фінансиста в Житомирі чи просто гарного менеджера з продажів у певному регіоні. Для багатьох це складне завдання.

Таку екосистему потрібно побудувати, тому Мінцифри в найближчі кілька років сконцентрується на цьому".

 

Зокрема, міністерство планує створити консалтинг-зони для підприємців.

Це будуть фізичні місця, куди кожен підприємець зможе звернутися та отримати консультацію з одного з 12 напрямків: від валідації бізнес-ідеї до фінансового менеджменту, маркетингу, пошуку фінансування та юридичної підтримки.

Міністерство провело низку досліджень, опитувань та стратегічних сесій з експертним середовищем і створило документ "Життєвий цикл підприємця".

 
 

Цей документ допомагає простежити кожен етап.

У громадянина виникають бажання або потреба стати підприємцем.

Він розповідає членам сім'ї про свою ідею.

Його відмовляють.

Він збирається із силами і робить свій перший MVP (мінімально життєздатний продукт).

Потім робить перший продукт.

Шукає клієнтів.

У нього відбувається перший контакт з державою, коли він реєструє компанію.

Він виходить на рівень нуля.

Потім — на рівень беззбитковості.

Далі — на рівень зарплати.

Згодом переживає перші труднощі: втрачає гроші або команду. У той момент багато хто здається.

Переглядає бізнес-модель.

Виходить на нові ринки, масштабується.

Так триває до моменту, коли підприємець вирішує вийти з бізнесу або закрити бізнес.

Кожен з цих етапів супроводжується окремими потребами, проблемами і ризиками, з якими зіштовхуються підприємці і у вирішенні яких вони потребують допомоги.

Дослідження Мінцифри виявило багато проблем навіть з доступом підприємців до інформації. У міністерстві вирішили переформатувати концепцію проєкту і розділили його на дві частини: онлайн-платформу і мережу оffline-хабів.

 

Реклама: