Дорога інтер-синергія

Дорога інтер-синергія

Вівторок, 9 жовтня 2007, 14:30 -
Хто б не купив НТН, він вклав великі кошти в збитковий канал. В інтерв’ю ЗМІ Валерій Хорошковський припускає, що зможе не тільки покрити збитки каналу в $2 млн. за рахунок "синергії від входження НТН у групу "Інтер", але й отримати прибуток. Наскільки це
Минулого тижня низка ЗМІ повідомила, що Валерій Хорошковський поповнив свої медіа-активи ще одним - телеканалом НТН. Передбачувана сума угоди, за версією деяких мас-медіа, - $200 млн. На купівлю каналу претендувала й компанія "СТС-медіа", але Хорошковський нібито зробив власникові НТН Едуардові Прутнику таку пропозицію, від якої той не зміг відмовитися.

Перше питання, що виникає у зв'язку із цим повідомленням: чи купив НТН сам Хорошковський або зробив це "від імені і з доручення"? Злі язики стверджують, що ця покупка зроблена в інтересах Дмитра Фірташа (співвласника "РосУкрЕнерго"), адже Валерій Хорошковський не має у своєму розпорядженні таких вільних коштів.

Шеф-редактор "Телекритики" Наталя Лігачова впевнена, що всі домисли про те, хто є справжнім власником групи "Інтер", і хто насправді купив НТН, не більш ніж "гадання на кавовій гущі". "Є різні версії. Одні кажуть, що Хорошковський купив канал в інтересах Фірташа, інші припускають, що в інтересах Коломойського. Проблема в тому, що ми ніколи не довідаємося правди. Так, можливо юридично Хорошковський і є власником групи "Інтер", можливо, він вже і сам вважає, що володіє цим ресурсом, але ми ніколи не довідаємося точно, хто виділяв кошти для купівлі такої потужної медійної групи. Фірташ? Гайдук? Всі відповіді заховані в офшорних зонах", - говорить пані Лігачова.

Відтак, хто б не купив НТН, він вклав великі кошти в збитковий канал. В інтерв’ю ЗМІ Валерій Хорошковський припускає, що зможе не тільки покрити збитки каналу в $2 млн. за рахунок "синергії від входження НТН до групи "Інтер", але й отримати прибуток. Наскільки це можливо практично? Адже в групі каналів на "синергію" "Інтера" розраховує не один лише НТН, але й багато інших, м'яко кажучи, невеликих гравців ринку (сьогодні в групу "Інтер" входять канали Enter Film, Enter Music, К1, К2 і "Мегаспорт").

Генеральний директор сейлз-хауза "Пріоритет" (продає рекламу на каналах Студія "1+1", ТЕТ, РТР-Планета, Кіно, 24 канал) В'ячеслав Булавин говорить, що оголошена пресою сума збитків каналу НТН в $2 млн. за підсумками року занижена в кілька разів. "Я знаю, що витрати на цей канал становлять приблизно $13-14 млн. Можна оцінити отримані каналом кошти від продажу реклами, і одержати приблизно $6 млн. збитку. Чи можна із цієї ситуації швидко вийти в прибуток? Але ви ж розумієте, що якщо отримає НТН, то недоодержить хтось інший. Тут вже необхідно мислити, виходячи з позиції групи", - підкреслює він.

Реклама:

Булавин розглядає купівлю групою "Інтер" телеканала НТН як спосіб укрупнення не тільки на рекламному ринку, але й на ринку телевізійних продуктів: "Це суперконцентрація ресурсів. У цій ситуації можна вже сміливо диктувати всьому ринку свої умови".

Багатьом експертам передбачувана вартість угоди в $200 млн. здалася сильно завищеною. Подібний ненавмисний "витік" інформації про суму угоди здебільшого використовується як звичайний піар-хід для того, щоб підвищити вартість своїх активів в очах ринку. Але В'ячеслав Булавин вважає, що Валерій Хорошковський (або пан Фірташ?) дійсно заплатив за канал ці гроші: "Справа не в рентабельності, а в тому, що є люди, готові платити".

Можливо, найближчим часом для того, щоб продовжити цікаву гру в домінування, група "Інтер" поповниться ще яким-небудь гравцем. Головне - не надірватися.

Реклама: