Споживчі настрої українців зростають другий квартал поспіль

Вівторок, 3 листопада 2015, 17:30

Індекс споживчої довіри Nielsen в Україні в третьому кварталі 2015 року піднявся до рівня в 51 пункт, що на 3 процентних пункти більше, ніж у 2 кварталі 2015 року.

Про це свідчать результати дослідження глобальної споживчої довіри Nielsen (The Nielsen Global Consumer Confidence and Spending Intentions Survey), яке є в розпорядженні ЕП.

Як наголошується, після значного падіння в першому кварталі 2015 року Індекс в Україні продовжує своє зростання вже другий квартал поспіль.

Тим не менш, Україна все ще займає 2 місце серед найбільш песимістично налаштованих країн світу після Південної Кореї. В цілому, глобальний Індекс споживчої довіри зріс на 3 пункти до 99, що є найвищим показником з 2006 року.

Реклама:

Серед найбільших світових економік в США в 3 кварталі 2015 року Індекс споживчої довіри показав зростання відразу на 18 пунктів (119), що стало найвищим показником для країни за всі 10 років вимірювання Індексу компанією Nielsen.

Споживча довіра в Європі продовжує зростання третій квартал поспіль - у 21 європейській країні з 32, де проводилося дослідження, зафіксовано збільшення Індексу споживчої довіри, в результаті чого регіональний Індекс досяг позначки 81 пункт - найвищий показник з 2008 року.

У компанії відзначили, що в Україні всі три ключових показника, на основі яких розраховується Індекс, залишилися практично на тому ж рівні, що і кварталом раніше.

Все ще значна частина респондентів вважає, що зараз не найкращий час для купівлі речей, а фінансове становище і перспективи в роботі в найближчі 12 місяців залишають бажати кращого.

 натиснути для збільшення

Незважаючи на те, що в Україні Індекс споживчої довіри в 3 кварталі зріс, більше українців песимістично дивляться на стан економіки в країні - так 96% опитаних думають, що сьогодні країна перебуває в стані економічної рецесії - це на 2% більше, ніж у минулому кварталі.

Даний показник є одним з найвищих у світі, вище тільки у Венесуелі, де 98% вважає, що економіка країни перебуває в стані падіння. Для порівняння, в Хорватії ця цифра становить 91%, Греції 89%, Росії 79% (+14 п.п.), у Польщі 54% (-10 п.п.).

"Більшість українців продовжили заощаджувати на покупці одягу (64%). Число тих, хто заощаджував на інших статтях витрат, незначно знизилося - так, 56% опитаних (на 2 п.п. менше, ніж у 2 кварталі 2015 року) намагалися економити на газі і електроенергії, 49% скоротили витрати на розваги поза домом і 49% економили на відпустці", - йдеться в прес-релізі.

 натиснути для збільшення

Згідно з дослідженням, 23% українців заявляють, що у них не залишається вільних коштів після покупки товарів першої необхідності, що менше, ніж у другому кварталі 2015 року, коли так відповіли 28% респондентів.

У порівнянні з попереднім кварталом більше українців планує витрачати гроші на новий одяг (32% - зростання на 8 процентних пунктів), на відпустку і свята (28% - зростання на 5 п.п.) і робити заощадження (26% - зростання на 2%).

У компанії також заявили, що як і раніше основними причинами занепокоєння українців є війна (60%, що на 4 п.п. більше, ніж у 2 кв. 2015 року) і економічна ситуація в країні (28%, +2 пп).

Також більше українців стали хвилюватися через підвищення цін на комунальні послуги (27%, + 2 п.п.), а найменше через ціни на споживчі товари (17%, -2пп).

"Для порівняння, у світі стан ринку праці та економіки лідирують серед основних причин стурбованості людей за останні півроку (30% і 22% відповідно), проте в Європі зростає стурбованість зростанням тероризму по всьому світу - 18% респондентів (+7 п.п. )", - йдеться в прес-релізі.

Економічна правда

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!