Financial Times: "Газпром" хоче купити собі святість

Четвер, 18 січня 2007, 17:57

Ті, що продають святість

Ринок із продажу німбів швидко розширюється. Переговори "Газпрому" з піар-агентствами про трирічну кампанію "наведення глянцю" на його імідж - останнє підтвердження того, що зростає кількість організацій та персон, котрі печуться про свій безгрішний образ.

Положення Лондона унікальне - воно дозволяє йому отримувати вигоду від прагнення до респектабельності. Однак Сіті варто потурбуватися, щоб успіх приходив до інших не за рахунок його власної репутації.

У претензії на статус глобального піар-центру Лондон об'єднує з Нью-Йорком і Вашингтоном одна перевага - англійська мова. США залишаються найбільшим у світі піар-ринком, оборот якого в 2005 році склав 4 млрд доларів, і бюджету й доходам піар-агентств у двох ведучих американських містах британські радники можуть тільки позаздрити.

Реклама:

Однак у Лондона є інші невід'ємні переваги. На його боці географія: він розташований у такому годинному поясі, що дозволяє досягати Китаю, Індії і Росії так, як не можуть два ведучих американських міста.

Допомагає і роль Лондона як фінансового центра. Концентрація злиттів і поглинань у Сіті породила критичну масу вмілих корпоративних піар-радників. Він став майстернею світу. Ще там є Aim – малорегульований альтернативний фондовий ринок.

Завдяки менш строгим вимогам у порівнянні з багатьма іншими біржами, він є улюбленим пунктом призначення для невеликих компаній, що розвиваються: в останні два роки там проходило більш ніж 300 IPO щорічно.

Нарешті, у Лондона є шарм культурної відкритості. Деякі близькосхідні компанії розповідають, що в лондонських офісах американських інвестиційних банків їх чекає більш привітний прийом, ніж у нью-йоркських штаб-квартирах тих же банків. Британська столиця також є магнітом для багатих олігархів, що люблять дороге майно і блискуче нічне життя.

Але навіть самим щасливим піарщикам, яких у Лондоні безліч, не варто занадто голосно захоплюватися своїми успіхами. Вони повинні уважно стежити за іншими центрами, що розвиваються, такими як Сінгапур і Гонконг. І той, і інший хотіли б заробити на клієнтурі, що обрала Лондон місцем проживання і ведення бізнесу.

Керівництво піар-агентств також повинне визнати, що для того, щоб репутація була під контролем, ймовірно, буде вимагатися все більше зусиль. Це вже зараз складніше, ніж у ті дні, коли компанії і люди могли швидше відстежити, що і хто про них сказав, – сьогодні ж зараз блоги і неофіційні сайти являють собою постійний і найчастіше нечемний хор.

Насамперед, репутація повинна відбивати реальність. Компанію хуліганів і хвальків не можна, з розсудливої точки зору, представляти кращим другом всіх і вся. Компанія під керівництвом індивідуумів, що намагаються позбутися темного минулого, може бути переконливою лише в тому випадку, якщо ці люди дійсно з цим минулим порвали.

Радники, що підтримують у клієнтах віру в те, що непривабливі моменти можна заретушувати, ризикують не тільки репутацією клієнтів, але і своєю власною.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!