Конец близко. Как "избавиться" от авто на еврономерах

Конец близко. Как "избавиться" от авто на еврономерах

Вторник, 29 января 2019, 08:20 -
фото Дмитрия Ларина
Количество растаможенных "евроблях" бьет рекорды, но немало украинцев до сих пор сомневаются, стоит ли им платить в госказну. Какие же тогда варианты у них есть?

У власників авто на європейських номерах залишилося менше чотирьох місяців на розмитнення.

Пільговий період, протягом якого можна сплатити удвічі менший акцизний податок, добігає кінця 22 лютого, а 24 травня спливає так званий перехідний період, протягом якого "бляхарі" можуть вільно пересуватися на єврономерах.

Після цього правоохоронці обіцяють жорстко реагувати на всі випадки порушення податкового та митного законодавства.

За пільговими умовами українці вже оформили понад 30 тис авто. Оптимістичний прогноз — до кінця перехідного періоду українські номери отримають 250-300 тис машин.

При цьому представники організації "Авто євро сила", лідер якої недавно оголосив про намір балотуватися в президенти, продовжують шукати обхідні шляхи. Недавно вони заявили, що підготували спеціальні вказівки, які передали керівникам своїх філій у всіх областях.

Ці інструкції повинні "допомогти користувачам авто на "єврономерах" у законному полі захистити себе від "драконівських" штрафів та продовжити боротьбу за доступне розмитнення". Чи вдасться їм це зробити — покаже час.

У будь-якому випадку ця ризикована стратегія підійде не всім. Які ще варіанти тоді є у власників "євроблях"?

Їх кілька, але жоден не передбачає можливості опинитися "в плюсі". Йдеться про те, щоб не втратити все або в кращому випадку "вийти в нуль".

Заплати податки і спи спокійно

Перший варіант, який розглядають усі користувачі "євроблях", — легалізація авто через розмитнення. Він підходить і тим, хто планує залишити транспортний засіб собі, і тим, хто хоче машину продати.

Одна з головних проблем — далеко не кожен може знайти реального власника і зняти авто з реєстрації, що є першим та обов’язковим кроком на шляху розмитнення.

Інший момент — чи доцільно такий транспортний засіб реєструвати на українських номерах. Усе залежить від віку автівки та об’єму двигуна, а враховуючи, що старих машин більше, розмитнення для їх власників може виявитися непідйомним.

Порахувати це кожен може самостійно. Для цього треба скористатися спеціальним калькулятором.

ЕП уважно стежила за темою "євроблях", тому якщо у вас залишилися питання щодо того, які податки треба сплатити, що треба зробити перед розмитненням та якими будуть штрафи за порушення, радимо прочитати попередні тексти. Усі вони досі актуальні.

Залишити за кордоном

Чимало нерозмитнених авто вимушено доживуть свій вік у прикордонних зонах Польщі, Угорщини та інших європейських країн, що межують з Україною. На це є дві причини.

По-перше, з моменту набуття чинності законами про "євробляхи", з 25 листопада 2018 року, резидентам України заборонили ввозити такі авто без сплати митних платежів або грошової застави, яка майже дорівнює вартості розмитнення.

Ця норма відсікла величезну кількість машин, власники яких були за кордоном та не планували або не мали змоги сплатити всі податки.

По-друге, якщо громадянин ввіз авто за так званою транзитною схемою та оформив його на своє ім'я, в нього скоро можуть виникнути проблеми із законом.

 

"Якщо машину ввіз іноземець, її спокійно можна здати на "розбирання" або металобрухт, вона на вас не оформлена. Правоохоронці шукають "верблюда", який ввіз 100-200 авто.

Якщо ж ви "засвітили" своє прізвище, то вас може очікувати величезний штраф. Якщо його не сплатити, то вас можуть не випустити за кордон, тому краще вивезти таке авто і зняти із себе відповідальність", — пояснює голова Асоціації автомобільних імпортерів та дилерів Олег Назаренко.

Останнім часом такі випадки масово трапляються в прикордонних селах та містечках сусідніх держав: машини залишають просто на узбіччях або на парковках супермаркетів, перетворюючи їх на звалища.

Дехто планує повернутися та розмитнити авто, інші — кидають їх назавжди. Є й такі, хто хоче врятувати хоч маленьку суму вкладених коштів шляхом продажу. Проте їм у кращому випадку вдається отримати 100-300 євро, бо покинутих авто уже тисячі.

Продати на запчастини

Якщо автовласник має час і натхнення, "євробляху" можна розібрати і продати придатні для використання запчастини.

Повністю повернути вартість машини не вийде, але це вигідніше, ніж просто здати "залізного коня" на металобрухт.

На спеціальних майданчиках за авто залежно від його стану можна отримати 300-1300 дол. Набагато вигідніше самостійно розібрати транспортний засіб і продати справні деталі на спеціальних сайтах. Попит на такий товар є завжди.

Потенційних покупців можуть зацікавити справний двигун, колеса, неушкоджене скло, радіатор, трансмісія.

Окремий лот — салон автомобіля. Залежно від стану та моделі машини за нього можна отримати непогану суму. Інші металеві складові можна здати на металобрухт.

Перед розбиранням авто варто подумати, чи буде витрачений час відповідати отриманій вигоді. Звичайно, набагато простіше і безпечніше відправити на брухт цілий автомобіль.

Здати на металобрухт або утилізувати

Такий варіант підійде власникам старих авто або тих, що побували в ДТП. Збагатитися не вийде, але можна врятувати кілька тисяч гривень.

Спочатку варто продати придатні запчастини на спеціальних сайтах. Якщо здавати машину в повній комплектації, то можна отримати 3,5-5 тис грн за тонну.

Якщо ж відділити скло, пластик, гуму, рідини і метал, то винагорода суттєво зросте. Вартість брухту чорних і кольорових металів в різних областях відрізняється, тому розрахувати точну суму складно.

Наприклад, у Києві вартість тонни чорного металу коливається в межах 4-7 тис грн залежно від майданчика, а кілограм алюмінію коштує 30-60 грн. Знаючи характеристики авто, можна розрахувати приблизну суму.

Інший шлях — утилізація. Такий варіант, на думку опитаних ЕП експертів, найменш імовірний. Перш за все, щоб зробити все відповідно до букви закону, машину треба зняти з обліку, що буде непросто.

"Закон про утилізацію в Україні є, але він не виконується. Утилізація у нас працювати не буде. Нема стимулювання та жодних компенсацій", — заявив Назаренко.

Крім того, за його словами, в Україні є проблема з утилізаційними центрами.

"Навіть якщо громадянин захоче здати своє авто на утилізацію, то його нема куди здавати. Я розумію, чому такі центри не будують. Якщо ви захочете такий об'єкт побудувати, у вас не буде клієнтів. Людям вигідніше здати авто на розбирання або металобрухт", — пояснює Назаренко.

Зробити клумбу

Деякі "європейські" авто доживуть свій вік у дворах у вигляді клумб, і такий варіант для них не найгірший. Річ у тім, що вік багатьох "євроблях" в Україні перевищує 15 років. Вони були куплені за 1,5-2 тис євро і служать мінімум два-три роки.

Якщо врахувати, що будь-яке авто за рік експлуатації втрачає 1-2 тис євро вартості, то такий фінал не виглядає трагічним. Якщо додати, що подальша експлуатація "бляхи" може загрожувати штрафом 170 тис грн, питань залишається ще менше.

Варто відзначити, що "євробляхи" переважно купувалися як тимчасовий транспортний засіб, а їхні власники розуміли, що рано чи пізно все може скінчитися.

Судячи з риторики влади, перехідний період продовжений не буде, і вже з 24 травня поліція почне зупиняти, штрафувати та відправляти авто порушників на штраф-майданчики.

У водіїв "євроблях" є трохи більше трьох місяців на те, щоб обрати найбільш прийнятний для себе варіант.

Єдине, чого не варто робити, — залишати авто на подвір’ї багатоповерхівки або на узбіччі дороги. 


powered by lun.ua