Реорганізація БТІ може призвести до збільшення житлових афер - ЗМІ

Четвер, 3 травня 2012, 12:55

В кінці року, що минає президент Віктор Янукович вирішив продовжити повноваження бюро технічної інвентаризації, яку раніше він картав за корупцію.

Працювати БТІ буде до 1 січня 2013 року, потім на зміну йому прийде новий реєстратор нерухомості - "Укрдержреєстр" - державна реєстраційна структура при Мін'юсті, яка буде займатися всіма процесами, пов'язаними з реєстрацією будь-якого об'єкта нерухомості, включаючи земельні ділянки, і пов'язані з ним обтяження (наприклад, іпотеки), пише ТСН.

З 1 січня 2013 року всю інформацію зведуть в один реєстр і необхідність отримувати численні довідки з БТІ, територіальних органів земельних ресурсів та нотаріату відпаде.

З появою на ринку нового оператора, офіційна вартість таких послуг реєстратора повинна подешевшати.

Реклама:

Міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Анатолій Близнюк каже, що рентабельність послуг реєстратора не буде перевищувати 5-10%.

Втім, учасники ринку не впевнені, що поява нової організації замість БТІ ліквідує корупційну і бюрократичну складові процесу отримання всіх необхідних документів.

"В "Укрдержреєстр" прийдуть ті ж чиновники, з якими мати справу так само важко і дорого, як і зі співробітниками БТІ" - вважає брокер і співвласник одного невеликого агентства нерухомості в Києві.

До того ж для повноцінної роботи "Укрдержреєстру" чиновники повинні укомплектувати там штат.

А це як мінімум близько трьох тисяч чоловік. За данними ТСН, поки набір таких співробітників не ведеться.

На перший погляд, до початку роботи нового реєстратора більше шести місяців і за цей час можна сформувати повністю штат.

Проте, тут слід врахувати нюанс - з 1 січня 2013 року даний реєстратор повинен почати працювати: видавати, займатися звіркою документів, мати працюючу комп'ютерну програму і мати дійсну електронну базу і реєстр.

Щоб підготуватися до повноцінної роботи, штат нового оператора повинен бути укомплектований як мінімум за півроку.

За словами практиків, для підготовки фахівців, які б могли якісно надавати послуги, які перед ними ставить "Укрдержреєстр", необхідно близько двох років.

Ще одна велика проблема - передача даних і створення нового реєстру.

В "Укрдержреєстрі" планують створити новий реєстр з нуля. А є ще й старий реєстр: з 2004 року житло реєструється в реєстрі прав власності, який знаходиться у відомстві Міністерства юстиції.

За даними КРУ, програмне забезпечення, яке є невід'ємною частиною реєстру, держава орендує у приватних компаній ТОВ "Арт-мастер" та ТОВ "3-Т".

Деякі учасники ринку пов'язують дані компанії з консорціумом ЄДАПС, який, в свою чергу, у ЗМІ асоціюють з народним депутатом Василем Грицаком.

Автоматизована передача інформації з одного реєстру в інший офіційно не передбачена.

Як вирішать це питання сторони, поки неясно, чиновники дане питання поки не коментують.

Учасники ринку побоюються, що поки чиновники будуть вирішувати дану задачу, в сферу угод купівлі/продажу нерухомості можуть хлинути різні аферисти.

Адже їм буде досить легко скористатися плутаниною з реєстрами.

Сьогодні перевірити історію об'єкта нерухомості (з'ясувати, кому він належить і належав), можна в реєстрі прав власності та в БТІ.

Але вже з початку наступного року, якщо слідувати логіці дій чиновників, покупець залишиться один на один з новим абсолютно чистим реєстром.

Угоди будуть здійснюватися на підставі документа, що підтверджує право власності на житло.

Перевірити, чи дійсно господар квартири справжній або він просто знайшов на вулиці потрібний документ, буде дуже непросто.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!