Розкрито секрет формули Coca-Cola - кошенільні черв"яки

Четвер, 22 березня 2007, 13:22

Таємницю формули Coca-Cola, яку всесвітньо відома компанія зберігає як зіницю ока з 1886 року, розкрито.

У вересні минулого року керівник діючої в Туреччині Ради світу фонду Святого Миколи Муаммер Карабулут подав до суду на компанію Coca-Cola, зажадавши розкрити формулу її прохолоджувального напою.

"Нам став відомий професійний секрет, який охороняється найкраще в світі. Формулу Coca-Cola ми довідалися при вивченні матеріалів, які на процесі, що проходить у суді по справах споживачів Анталії, представили адвокати компанії", - сказав Карабулут.

Секретний рецепт аптекаря з Атланти Джона Пембертона, за словами співрозмовника агентства, включає: цукор (%10,58 W/V), фосфорну кислоту (0:544 G/ L), кофеїн (150 MG/L), карамель (%0,11), двоокис вуглецю (7,5 G/l) і екстракт Coca-Cola (%0,015 W/V).

Реклама:

"Раніше в пресі з'являлася інформація про склад напою, однак вона не була настільки докладною та не містила точних відомостей про екстракт. Повідомлялося, зокрема, про те, що в Coca-Cola присутні екстракт різних листів, корінь дерева мімози й ароматичних добавок", - продовжив Карабулут.

"Тим часом за результатами проведеного нами дослідження було встановлено, що цей екстракт є натуральним барвником "кармін" або харчовою добавкою "кошеніль", що добуває з кошенільних червців. У харчовій промисловості він також відомий як кармінова кислота, який привласнений міжнародний індекс Е-120", - сказав співрозмовник, не уточнивши, яке саме дослідження було проведено.

Як відомо, сировина виготовлене з кошенільних червців є не кошерним продуктом.

"У турецьких законах немає заборони на використання натуральних барвників для виробництва прохолодних напоїв", - відзначив Карабулут. У той же час він додав, що деякі релігії вважають грішним уживання в їжу комах, а також напоїв, що містять екстракти з них.

Карабулут нагадав, що процес проти Coca-Cola був збуджений їм на основі місцевого законодавства, що пропонує виробникам продуктів харчування інформувати покупців про речовини, що втримуються в них.

"Навіть на пляшках із простою водою, що продається в Туреччині, є повна інформація про речовини, які містяться в ній". Coca-Cola ж приховує інформацію, на яку споживачі за законом мають право.

Заради здоров'я наших дітей ми хочемо знати, які конкретно речовини використовуються для виробництва напою, і чи не є вони шкідливими. Coca-Cola не може робити свою продукцію в Туреччині, якщо на етикетах прохолоджувальних них напоїв не буде докладної інформації про речовини, які містяться ній", - сказав Карабулут напередодні початку суду.

По запевнянню глави Ради миру Фонду Святого Миколи, він буде домагатися від Coca-Cola розміщення формули напою на його етикетці. Він не виключив, що наступним етапом судового позову з компанією стане розгляд його позову в Касаційному суді Туреччини.

"Ті, хто споживає напій, який протягом 50 років вважається найбільш продаваним у Туреччині, повинні знати, що саме вони п'ють", - помітив Карабулут.

РИА "Новости"

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!