В очікуванні зниження акцизу

В очікуванні зниження акцизу

Акцизи на бензин зросли на 100 євро за тонну. Це означає додавання 1 грн до ціни літру пального на АЗС. Саме таку суму переплачує нині споживач, дякуючи при цьому рідному урядові за турботу та стабільність надходжень в державну казну.
Понеділок, 9 липня 2012, 11:54
Юрій Огірчук, аналітик ринку пального

Рух роздрібних цін на пальне в Україні фактично зупинився.

Якщо раніше, починаючи з травня, спостерігалося хоч і не суттєве, але стабільне зниження цін на бензин та дизельне пальне кожного тижня, то нині ринок завмер.

При цьому, враховуючи ситуацію в гуртових сегментах ринку нафтопродуктів, більшість ритейлерів готуються до зміни маркетингової політики, впровадження якої не гарантує позитивних емоцій у пересічного споживача.

Мова, звичайно, про можливе подорожчання усіх видів пального. Переломити ситуацію може зниження вже з 11 липня податкового навантаження на нафтотрейдерів шляхом перегляду плаваючої ставки акцизу.

Реклама:

Як видається, подальше зниження цін на бензин та дизель у роздрібних мережах стримується підвищенням податкового навантаження. Так, у третій декаді червня акциз на бензини становив 254 євро за тонну, що суттєво вище ніж у травні. Якби не цей фактор, бензин на заправках міг би бути дешевшим майже на 60 коп за літр.

Вкотре акцизи було підвищено минулого тижня.

За повідомленням Міненерговугілля, на першу декаду липня акцизи на бензин порівняно зі ставками, що діяли в останній декаді червня, підвищилися на 12,77% до 283,87 євро за тонну, а на дизельне пальне - на 7,22-13,53% до 67,47-119,47 євро.

Подібна корекція відбулася з огляду на те, що середнє значення котирувань нафти сорту Brent за третю декаду червня становило 90,83 долара за барель.

Таким чином, акцизи на бензин відносно базової ставки зросли майже на 100 євро за тонну. Фактично це означає автоматичне додавання 1 грн до ціни літру пального на АЗС. Саме таку суму переплачує нині за кожен літр бензину споживач, дякуючи при цьому рідному урядові за турботу та стабільність надходжень в державну казну.

Якщо податкове навантаження знівелювало в Україні дію фактора здешевлення нафти в Європі, то вже з другої декади липня варто очікувати зниження акцизів на пальне. Це стане можливим у разі закріплення ф’ючерсних цін на нафту сорту Brent у Лондоні на позначках вище 100 доларів за барель. Усі передумови для цього є.

Фото news2000.com.ua

Разом з тим, переконує заступник директора НТЦ "Псіхея" Геннадій Рябцев, економічні розрахунки свідчать, що у трейдерів зберігається потенціал для зниження цін на АЗС без будь-якої шкоди власним доходам на 20-50 коп за літр для бензину і дизельного пального, а також 60 коп за літр зрідженого газу.

З огляду на це експерт прогнозує здешевлення всіх видів пального на українських АЗС по 10 коп щотижня впродовж найближчого місяця.

Дещо іншої точки зору дотримується експерт ринку Сергій Куюн. Він запевняє: ціни на бензин знижуються плавно, і в липні котирування знизяться на 15-20 копійок.

На переконання Куюна, суттєвіше ціни не знизяться, оскільки ринок досі не зрозумів механізму плаваючих акцизів. За розрахунками експерта, нова ставка акцизного збору на 54 копійки вища, ніж була б при стабільному акцизі, який діяв раніше.

Відтак, ціни знизяться лише до 10,5 грн за літр, як це й декларував профільний міністр Юрій Бойко перед ухваленням законопроекту про плаваючий акциз.

Сьогодні ж середні ринкові ціни на високооктановий бензин марки А-95 на заправках, як свідчать дані НТЦ "Псіхея", становлять 10,76 грн за літр, а на дизпальне - 9,63 грн за літр. Скраплений пропан-бутан пропонується по 6,19 грн за літр.

Розрахунки експертів центру свідчать, що "п’ятий" бензин у переоцінений на 5 коп, а скраплений автомобільний газ - аж на 70 коп. Дизельне паливо, навпаки, недооцінене на 12 коп за літр, тож рухатися ринку є куди.

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції «Економічної правди» та «Української правди» може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.
Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!