Як відповідальний бізнес дбає про екологію

Четвер, 30 липня 2015, 11:50

20 років тому, у січні 1999 року, на всесвітньому економічному форумі в Давосі Генеральний секретар ООН Кофі Аннан запропонував бізнесу приєднатися до Глобального договору для співпраці з неурядовими організаціями, щоб підтримувати екологічні і соціальні проекти.

Цей рух став одним із наймасовіших у світі, бо вже за 10 років до нього приєдналися майже 4 тис. великих компаній з усього світу, які взяли зобов’язання реалізовувати принципи корпоративної соціальної відповідальності.

В Україні ініціативу Глобального договору презентували у 2006 році. Першими підписантами стали 34 українські компанії або їхні міжнародні представництва.

Корпоративна соціальна відповідальність розвивається у семи напрямках, один з яких — захист довкілля. ЕП у співпраці із українським представництвом британської нафтогазової компанії Cadogan Petroleum зібрала приклади успішної співпраці великого бізнесу та громад для збереження природного середовища у світі та Україні.

Зазвичай екологічні акції компаній стосуються відновлення або збереження того сегменту природного середовища, якому найбільше шкодить діяльність компанії. До прикладу, великі автовиробники дбають про зниження рівня СО2, виробники напоїв — про збереження водного різноманіття, а виробники електроніки — турбуються про збереження бджіл.

Порятунок бджіл

Однією з причин, у світі зменшується популяція бджіл є розвиток мобільних мереж. Саме тому компанія Sony, яка є великим виробником телефонів вирішила обрати вузьку галузь. Вона активно допомагає природоохоронним організаціям у Швеції, які займаються збереженням бджіл. 

У співпраці із Шведським товариством охорони природи Sony організовує просвітницькі кампанії та семінари, наголошуючи на важливості запилювачів. 

Разом організації допомагають забезпечувати диких бджіл питними станціями та створюють карту бджолиних гнізд і вуликів.

Sony також організовує аукціони з продажу старої оргтехніки та передає виручені кошти на подібні заходи.

Зелена енергетика, боротьба з бідністю

Одна з найбільших компаній з продажу меблів для дому — IKEA зосередилася на боротьбі з глобальною бідністю у світі.

До фонду IKEA, починаючи з 2003 року відраховували 1 євро з кожної проданої в мережі м'якої іграшки на допомогу дітям малозабезпечених сімей. Під час кампанії зібрали понад 104 млн євро для допомоги сім’ям в Індії, Шрі-Ланці та Судані. 

Останніми роками IKEA спільно з Агентством ООН у справах біженців допомагає забезпечити відновлювальною енергією табори біженців у Азії, Африці та на Близькому Сході.

Екологічна освіта

Компанія BMW організувала масштабну просвітницьку кампанію у школах щодо збереження природи, яка охопить понад 1 мільйон людей до 2020 року. 

Програма орієнтована на дітей з бідних країн південної Африки. Відвідуючи уроки, діти принаймні раз на день отримують повноцінне харчування. Автовиробник започаткував проект розвитку екологічної освіти ще у 1996 році, який починався з пілотних 8 шкіл. 

Програма також має підприємницький аспект, адже не тільки навчає учнів, як виробляти та продавати свіжі овочі, але й сприяє значній мірі для подолання бідності у малозабезпечених районах.

Збереження природних водойм

Приклади корпоративної соціальної відповідальності є і в Україні. "Coca-Cola" допомагає відновлювати водні ресурси країни. Так, у співпраці з громадською організацією "Українське товариство охорони птахів" компанія відновила водний баланс у Бієнкових плавнях, що на Миколаївщині. 

Внаслідок заростання каналів та зниження рівня Дніпро-Бузького лиману практично повністю був припинений водообмін, що загрожувало зникненням середовища природного розмноження цілого розмаїття видів рослин, тварин і птахів, в тому числі й рідкісних.

Після проведених робіт плавні знову заповнюються водою з лиману і сюди поступово повертаються тварини і птахи.

Сади дерева — знижуй викиди

Гарним прикладом корпоративної відповідальності та турботи про екологію є компанія Toyota. В Україні вона щороку спільно з міжнародним благодійним фондом "Україна! Я за тебе!" проводить еко-акція "Купив машину? Посади дерево!".

Мета такого проекту — не тільки збільшити площу зелених насаджень, які поглинають CO2, але й створити шматочок Японії у вигляді японського саду. Подібні екологічні акції компанія розпочала ще в 2007 році. Щороку в акції беруть участь понад 100 людей, а за весь період було висаджено понад 4 тис. дерев і кущів у різних районах Києва.

Культура енергоспоживання формується в школі

Одна з найбільших приватних енергетичних компаній — ДТЕК започаткувала проект "Енергоефективні школи". Його суть полягає у формуванні енергоощадного стилю життя та залучення учнів до зниження споживання ресурсів.

Навчання відбувається на освітньому порталі energyschool.org.ua, де учні мають можливість пройти 2 онлайн-курси та взяти участь в онлайн-грі "Розумний будинок".

На завершальному етапі учням пропонується самостійно розробити і здійснити план дій, спрямований на вирішення виявлених проблем теплопостачання та теплозбереження свого будинку, класу та школи.

У 2017-2018 роках до проекту долучилося 858 шкіл з 23 областей України.

Сортуй сміття, підвищуй екологічну свідомість

У 2018 році компанія "Гудвеллі Україна", що спеціалізується на тваринництві, ініціювала проект Zero Waste, спрямований зменшення кількості сміття у сільській місцевості, що потрапляє на полігони. 

Компанія встановила майданчики для роздільного збору сміття у 8 населених пунктах Івано-Франківської області, придбала 65 контейнерів та налагодила співпрацю з підприємствами, які переробляють сортовані відходи. Кошти від продажусировини компанія передає громадам для реалізації соціально важливих проектів. 

Крім цього, була проведена просвітницька кампанія у школах та серед дорослих щодо правильного поводження з відходами.

Розвивай культуру економного споживання електроенергії

Британська нафтогазова компанія Cadogan Petroleum реалізувала проект із заміни освітлення на сучасні енергоощадні лампи у низці шкіл, будинків культури та навіть домівках мешканців кількох сіл Львівської області.

"Ціль, яку ми ставили перед цим проектом, – забезпечити заклади соціальної сфери – школи, громадські об’єднання, народні будинки та місцеве населення, які входять до Страшевицької сільської ради, енергозберігаючими засобами освітлення. Ми, як соціально відповідальна компанія, розуміємо важливість інвестицій в громади, частиною яких є", — розповів генеральний директор українського офісу компанії Андрій Білий.

Компанії вдалось залучити три селища з близько 500 домогосподарствами, школами і громадськими установами та роздати понад 3000 ламп місцевому населенню. Проект реалізовувався у Старосамбірському районі, де компанія веде свою діяльність.

"Цей проект відбувся у межах ширшого зобов’язання Cadogan та сприяв підтримці навколишнього середовища і зменшенню вуглецевого сліду", — розповів головний виконавчий директор Cadogan Petroleum Гвідо Мікелотті під час запуску цього проекту.

"Збільшення заходів з енергоефективності – важливий елемент для формування економічно сильних, енергонезалежних та заможних громад. Така ініціатива значно знижує комунальні витрати для населення", — зазначила Тетяна Терлецька, голова Старосамбірської районної ради.

Довідка про компанію:

Cadogan Petroleum – британська незалежна нафтогазова компанія, що котирується на Лондонській фондовій біржі та працює в Україні з 2006 року. Компанія займається проведенням геологічної розвідки та експлуатації ліцензійних ділянок в Україні. Поточна виробнича діяльність компаній групи Cadogan зосереджена на двох ділянках передкарпатського прогину, що розташовані у Львівській області.

Cadogan Petroleum — великий інвестор та роботодавець в регіоні, який співфінансує та реалізовує різноманітні соціальні проекти для громад.

Сторінка компанії на Facebook https://www.facebook.com/cadoganukraine/