Правила на ринку "автоцивілки" стануть більш жорсткими

Четвер, 9 лютого 2012, 09:54

8 лютого комітет Верховної ради з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики прийняв рішення рекомендувати схвалити в другому читанні законопроект №9462, що істотно змінює правила обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності автовласників (ОСЦПВ).

У порівнянні з прийнятою в першому читанні версією документа, в ньому знову посилено вимоги до страховиків на ринках ОСЦПВ і "зеленої карти", а також умови членства в Моторному (транспортному) страховому бюро (МТСБУ), пише "Коммерсант-Украина".

Пропонується, щоб у разі виключення страховика з членів бюро Нацкомфінуслуг автоматично зупиняла дію ліцензії.

Зараз регулятор робить це тільки в разі знаходження порушень в діяльності страховика.

Нагадаємо, в кінці 2011 року ЗАТ "Українська екологічна страхова компанія" і ЗАТ "УІСК "Інвестсервіс" не змогли виконати свої зобов'язання за договорами "зеленої карти", після чого їх членство в МТСБУ було призупинено.

Рішення по ліцензії "Інвестсервіс" регулятор прийняв тільки через два тижні.

Крім того, отримання статусу асоційованого та повного члена МТСБУ стане дуже витратним.

Зараз для отримання статусу асоційованого члена, що має право займатися продажем полісів ОСЦПВ, компанія повинна направити до фонду захисту потерпілих мінімум 100 тис євро.

За ініціативою депутата Андрія Пінчука (Партія регіонів), розмір внеску буде збільшено до 1 млн євро (у першому читанні пропонувалося 300 тис євро).

Вимоги до повних членів, що дає право продавати також поліси "зеленої карти" (міжнародні договори), зростуть з 200 тис євро до 2 млн євро (500 тис євро).

Несподіваним виявилася пропозиція щодо збільшення відрахувань страхових компаній на утримання бюро.

Зміни торкнуться і споживачів послуг страховиків.

У першій редакції закон передбачав скасування системи "бонус-малус", що дозволяє робити знижки клієнтам з великим досвідом беззбиткового водіння.

Ідея її скасування виникла у депутатів для зменшення демпінгу на ринку, але тепер парламентарі передумали.

При цьому Андрій Пінчук вирішив підтримати компанії, з якими клієнти розривають договори до закінчення їх терміну дії.

Страхувателям не будуть повертати частину платежу за період, коли страховка більше не буде діяти.