Депутат просить Азарова розібратися у "аміачному" конфлікті

П'ятниця, 13 січня 2012, 17:11

Народний депутат Геннадій Задирко (депутатська група "Реформи заради майбутнього") зареєстрував запит на ім'я прем'єр-міністра Миколи Азарова з приводу ситуації навколо зупинки транспортування ДП "Укрхімтрансаміак" аміаку, виробленого ВАТ "Тольяттіазот".

Згідно з документом, депутат пропонує перевірити факт погіршення відносин між "Укрхімтрансаміак" і "Тольяттіазот", роз'яснити ситуацію, що склалася і прийняти відповідні заходи, передає "Інтерфакс-Україна".

"Позиція України в даному питанні незрозуміла та підриває міжнародний авторитет країни, оскільки великотоннажні танкери, які прибули з тольяттінським аміаком, з грудня 2011 простоюють на рейді поблизу Одеського морського торгового порту", - зазначає Задирко.

За його оцінками, зупинка прокачування аміаку "Тольяттіазот" призвела до фінансових втрат українського бюджету в розмірі 25,6 млн гривень.
На початку тижня "Тольяттіазот" повідомив, що "Укрхімтрансаміак" 16 грудня без попередження припинила прокачування аміаку, виробленого підприємством, по аміакопроводу Тольятті-Одеса.

Російське підприємство вважає, що "Укрхімтрансаміак" припинив перекачування аміаку, виробленого російським підприємством, не з технологічних причин, так як прокачування аміаку россошанських "Минудобрения" (РФ) і українського "Стиролу" триває обсягом 120 тонн на годину.

У той же час "Укрхімтрансаміак" 12 січня заявив, що призупинив прокачування аміаку "Тольяттіазот" у зв'язку з технічною необхідністю.

"На поточний момент існують об'єктивні причини зниження обсягів перекачування аміаку, що пов'язано зі зверненням Одеського припортового заводу тимчасово призупинити роботу аміакопроводу Тольятті-Одеса, а також необхідністю проведення ремонту на НС-10", - зазначила українська компанія.

"Укрхімтрансаміак" підкреслив, що діє чітко в правовому полі і в повному обсязі виконує зобов'язання перед російськими партнерами, зокрема, в 2011 році здійснив перекачування 1,671 млн тонн аміаку виробництва "ТольяттіАзот", що на 29% більше узгодженого обсягу транспортування російської продукції.