Українські експедитори намагаються зв'язати Азію з Європою

Понеділок, 13 липня 2009, 09:19

Польська ширококолійная залізниця ("ПКП ЛХС"), національна компанія, що управляє казахстанською залізницею, "Казакстан темир жолы" і українська транспортно-експедиторська компанія "Пласке" підписали меморандум про співпрацю у створенні прямого вантажного маршруту Європа - Азія - Європа.

За задумом сторін, вже до кінця 2009 року може бути розроблений графік, за яким будуть ходити вантажні поїзда з Польщі через Україну в Росію і Казахстан, пише газета "Дело".

У майбутньому цей маршрут можуть продовжити до Китаю.

Згідно з документом, представники залізничних компаній беруть на себе зобов'язання щодо пошуку рухомого складу, який буде обслуговувати транзитний маршрут Європа - Азія - Європа.

Українські ж експедитори займуться залученням клієнтів, компаній-власників вантажів.

До того ж у розробці проекту беруть участь Одеський та Іллічівський морські торговельні порти.

Їх завдання полягає в тому, щоб розробити графік приходу і виходу з порту вантажів, які будуть пересуватися по розроблювальному транзитному маршруту.

"Ми продумуємо, як поїзди будуть проходити через територію України. Справа в тому, що, крім організації залізничного транзитного маршруту Європа - Азія - Європа, ми хочемо забезпечити власникам цих вантажів вихід до українських портів. А це вже дещо не вписується географічно у схему цього маршруту", - пояснив голова правління "Пласке" Артем Хачатурян.

За його словами, як один з варіантів вирішення цієї проблеми розглядається створення розподільчого пункту на території України по ходу проходження поїздів через Україну з Європи до Азії і назад.

Ті ж вантажі, які призначені для транспортування морем, будуть направлятися у відповідні українські морські торговельні порти.

Сторони поки не визначилися з тарифами на перевезення за цим маршрутом і кількістю поїздів, які будуть його обслуговувати.

"Все буде залежати від кількості замовників. Але думаю, що до кінця цього року ми вже пустимо перший поїзд", - говорить Хачатурян.