Аграріїв примусили до економії

Вівторок, 3 березня 2009, 09:39
Для проведення посівної кампанії-2009 аграріям необхідно понад 10 мільярдів гривень.

Банки готові продовжити кредити лише на 1,5 мільярда, пише видання "Дело".

Необхідні для посівної 10 мільярдів гривень аграрії повинні залучити за рахунок пролонгації раніше узятих кредитів, а також продажу за високими цінами врожаю, зібраного минулого року.

У реальності із заявлених 3,85 мільярда гривень банківський сектор продовжив виплати лише за позиками на суму 1,5 мільярда.

Щоб вижити, аграрії змушені скорочувати витрати на добрива і посівний матеріал, що призведе до зниження врожайності.

"Ми вже частково забезпечили себе дешевим паливом - купили прямо у Кременчуцького НПЗ по 4,34 за літр. Це дешевше, ніж те, що нам пропонує Кабмін, - говорить Іван Самойленко, директор підприємства" Янтар "(Полтавська область). - Насіння та мінеральні добрива ми зараз не купуємо, будемо обходитися тим, що придбали в минулому році ".

За словами Самойленка, ціни піднялися практично удвічі. Якщо восени "Янтар" закуповував селітру по 1,4 тисячі гривень за тонну, то зараз вона коштує 2,3 тисячі.
Також аграрії відмовляються від якісного насіннєвого матеріалу.

"Ми раніше купували елітні імпортні насіння, зараз переходимо на дешеві вітчизняні", - розповідає директор "Агроальянс-плюс" (Вінницька область) Олександр Хороший.
Ще один наслідок кризи - збільшення земель, які взагалі не будуть оброблятися.

"Є господарства, які озимі посадили, а на ярові культури грошей вже немає. Підприємств, які не зможуть провести весняну кампанію, близько 5%", - оцінює експерт "Українського клубу аграрного бізнесу" Володимир Лапа.

У більш вигідному положенні зараз знаходяться ті аграрні компанії, які займаються не лише вирощуванням культур, а й тваринництвом.

"Кредити ми отримати не можемо, оборотні кошти отримуємо за рахунок реалізації продукції тваринництва. На початку року ціна на м'ясо зросла, за рахунок цього і будемо сіяти", - припускає фахівець компанії "Влада Агро" Євген Матійцо.

"Попит на нашу продукцію не просто зменшився в рази, його просто немає. У аграріїв грошей немає, купувати техніку не за що", - скаржиться маркетолог компанії "Агрорезерв" Олександр Тодосійчук.

За його словами, постачальники техніки не можуть піти на зниження цін, оскільки працюють з мінімальною 3%-ної рентабельністю.