Реалізація активів потребує нових підходів

Вівторок, 17 березня 2009, 19:12

В умовах безпрецедентної економічної волатильності традиційні підходи до того, як потрібно реалізовувати активи, не працюють.

Про це йдеться в дослідженні, проведеному компанією "Ернст енд Янг".

Для досягнення успіху в сучасних умовах компаніям потрібно виявити більше винахідливості при плануванні транзакцій, ретельніше їх готувати, діяти рішучіше і гнучкіше, зазначається експертами компанії.

За даними звіту, понад половина учасників операцій (53%) підтвердили, що в нинішніх економічних умовах зросла ймовірність розгляду їх компаніями можливості реалізації активів.

Респонденти вважають, що структура операцій і процес укладання угод ускладняться, оскільки вимоги до них постійно зростають.

Результати дослідження показують, що суттєва кількість респондентів (23%) зацікавлені в отриманні грошових коштів для підсилення балансу, фінансування операцій придбання або виплати боргу, тоді як близько половини респондентів (48%) відповіли, що їх компанії готові розглянути можливі варіанти інноваційних структур в умовах, коли реалізація 100% бізнесу за грошові кошти є проблематичною.

Піп Маккрості, віце-президент Ernst & Young Global, керівник практики консультаційних послуг щодо проведення транзакцій, зазначила: "В передкризовий період оплата активів тільки грошовими коштами була звичним явищем. Враховуючи, що зараз усе більше компаній розглядають можливість реалізації активів, а залучити позикові кошти на фінансових ринках стало вкрай складно, їм доводиться використовувати альтернативні розрахункові схеми й інноваційні структури операцій".

Експерт зазначає, що для досягнення поставлених цілей учасникам ринку слід одночасно реалізовувати декілька варіантів продажу активів.

"Загалом, компаніям потрібно оволодіти методами управління інвестиційним портфелем, які вже давно використовуються фондами прямих інвестицій для підвищення прибутковості транзакцій", наголошує Маккрості.

В дослідженні також відзначається, що на ринку домінують покупці, причому їх діапазон розширився і включає компанії з країн, що розвиваються, державні інвестфонди (sovereign wealth funds) й уряди. Потреби покупців стали більш різноманітними і складними, що вплинуло на попит.

"Покупці із значними грошовими коштами мають унікальну можливість придбати компанії, які раніше було неможливо купити за їх нинішню вартість, - зазначила Маккрості. - Ймовірно, що компанії зі стійким балансом зможуть укласти вигідні угоди. Для їх успішного проведення необхідна тісна співпраця продавців і покупців.

Вона додала, що покупці перебувають у вигіднішому положенні, тому продавцям варто приділити посилену увагу до їх вимог, щоб переконати скептично налаштованих потенційних інвесторів у вигідності транзакції, адаптуючи пропозицію про продаж активу з урахуванням інтересів кожного можливого покупця.

"Реалізація активів в умовах економічної нестабільності: як досягнути максимального ефекту на ринку придбання" - перше свого роду міжнародне дослідження, в ході якого були опитані 360 керівників вищої ланки компаній з річним оборотом не менше 1 млрд. доларів США, що представляли різні країни.