Голова КМДА Олександр Попов провів з перевізниками на таксі круглий стіл щодо впорядкування ринку таксомоторних перевезень у місті Києві

П'ятниця, 24 лютого 2012 —
В Київській міській державній адміністрації 24 лютого 2012 року відбувся круглий стіл щодо впорядкування ринку таксомоторних перевезень у м. Києві за участі Голови КМДА Олександра Попова, Начальника Головного управління транспорту та зв’язку КМДА Євгена Водовозова, Начальника Головного управління промислової, науково-технічної та інноваційної політики КМДА Людмили Денисюк, Заступника голови Громадської ради при КМДА Андрія Антонюка, Голови Постійної комісії з питань транспорту та зв’язку Громадської ради при КМДА Володимира Гриненко, представників Міністерства інфраструктури України, власників київських таксомоторних компаній, інформаційно-диспетчерських служб, профільних громадських організацій, профспілок, фізичних осіб-підприємців, які здійснюють таксомоторні перевезення в м. Києві, представників ЗМІ.
Виступаючи перед учасниками круглого столу, Голова Київської міської державної адміністрації Олександр Попов заявив, що таксомоторні перевезення в місті Києві повинні відповідати найвищому рівню якості обслуговування пасажирів, мати єдині правила роботи для перевізників, стандарт технічного стану та зовнішнього вигляду автомобілів, тарифної політики, екологічної безпеки та контролю за дотриманням цих правил. Але передусім цей ринок потрібно легалізувати, адже сьогодні 95% таксі працюють за тіньовими схемами або й узагалі не законно. «Нам потрібно відпрацювати власний стандарт приватних перевезень для Києва. Адже є суттєва різниця між роботою таксі у, наприклад, районному центрі та у столиці. Таксі повинне бути передусім безпечним та зручним, ми маємо встановити правила для водіїв щодо їхньої кваліфікації та стану здоров’я. Сьогодні на цьому ринку панують безлад та тіньові схеми. За приблизними підрахунками, щороку міський бюджет недоотримує близько 100 мільйонів гривень», – наголосив голова КМДА. Нині упорядкування галузі приватних перевезень заблоковано через відсутність відповідної законодавчої бази. Потрібний закон уже розробляє Міністерство інфраструктури. Однак самі приватні перевізники наполягають на встановленні спеціальних норм та правил регулювання своєї роботи у Києві. Також громадські організації приватних перевізників пропонують створити у столиці муніципальний орган контролю за дотриманням цих правил. Такі інціативи представників ринку знайшли підтримку столичної влади. За словами Олександра Попова, функції контролю могла б виконувати муніципальна міліція. «Створення у Києві сучасного і прозорого ринку таксомоторних послуг, який би відповідав європейським нормам, щороку наповнюватиме бюджет майже на 100 млн. грн. Зокрема, за рахунок єдиного податку, що складе близько 36 млн. грн. щорічно, а також ще 60 млн. грн. соціальних внесків до Пенсійного фонду та збору за користування мережею стоянок таксі. Тому, безумовно, ми зробимо зі свого боку все, аби прискорити впорядкування галузі: проведемо переговори з Міністерством, розробимо власні нормативні акти, наполягатимемо на залученні до обговорення законодавства представників ринку та громадськості. За попередніми підрахунками, Києву необхідна системна робота близько 15 тис. автомобілів-таксі. Вони мають бути юридично легалізовані, стандартизовані у відповідності до певних параметрів комфортності та безпеки, а також виконувати перевезення відповідно до установлених норм та відомих споживачу міських тарифних схем вартості проїзду» – наголосив Голова КМДА. Виступаючи на засіданні круглого столу, Заступник голови Громадської ради при КМДА Андрій Антонюк повідомив, що цій зустрічі передувала попередня робота представників столичних перевізників на таксі, профспілок та профільних громадських організацій, Громадської ради при КМДА спільно з Головним управлінням транспорту та зв’язку КМДА. Спочатку наші спільні напрацювання знайшли своє відображення в остаточному варіанті Стратегії розвитку міста Києва до 2025 року, в розділі «Транспорт» (стандартизація таксі). На мою думку, сьогоднішній круглий стіл — це початок практичної реалізації одного з важливих для життєдіяльності столиці проектів, передбачених Стратегією розвитку міста Києва до 2025 року. Суть та мета проекту наступні: створення у столиці України сучасного і прозорого ринку таксомоторних послуг, який би відповідав європейським нормам; покращення рівня якості і безпеки послуг; збільшення надходжень до Державного та міського бюджетів; покращення екологічної ситуації у столиці; покращення зовнішнього вигляду м. Києва за рахунок впровадження єдиного зовнішнього оформлення легкових таксі; зменшення заторів на дорогах. Учасники круглого столу погодилися, що основними проблемами, які заважають нормальному розвитку ринка таксомоторних перевезень м. Києва, є законодавча неврегульованість допуску до перевезень водіїв та автомобілів; відсутність будь-яких повноважень органів місцевого самоврядування у регулюванні місцевих ринків таксомоторних перевезень; відсутність системного державного нагляду над фактичними виконавцями перевезень на вулично-шляховій мережі у частині контролю наявності дозвільних документів і спеціального обладнання автомобілів таксі, та припинення незаконної діяльності осіб, що не мають відповідних дозволів та припинення експлуатації не відповідно обладнаних транспортних засобів. У своєму заключному слові Голова КМДА Олександр Попов підкреслив, що до реалізації проекту будуть залучені представники столичних організацій перевізників на таксі. Разом з фахівцями КМДА вони увійдуть до складу Робочої групи Міністерства інфраструктури України з розробки проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо особливості здійснення діяльності з перевезення пасажирів на таксі та автомобілями на замовлення у зв’язку з підготовкою та проведенням в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу».
Реклама: