Прийняття місцевих бюджетів у місцевих радах повинно бути прозорим і публічним, - НАШЕ ПРАВО

Четвер, 6 травня 2010 —
Інформаційно-правовий центр „НАШЕ ПРАВО” звернувся із відповідними офіційними листами до Львівської міської ради та Львівської обласної ради із вимогою про забезпечення максимальної прозорості і публічності у затвердженні місцевих бюджетів.
На думку експертів Центру, практика підготовки та розгляду проектів місцевих бюджетів зазвичай відбувається практично у закритому режимі, без елементарного оприлюднення самих текстів проектів локальних актів, можливостей участі членів територіальної громади у внесенні пропозицій до відповідних проектів бюджетів. У зв’язку з недостатньою фаховою підготовкою багатьох членів постійних комісії з питань бюджету як обласної, так і міської ради, значна частина яких немає елементарної базової економічної чи фінансової освіти, експерти центру пропонують впроваджувати практику створення дорадчих органів – бюджетних громадських рад і проведення відкритих бюджетних громадських слухань. Очевидно, що бюджетні дорадчі органи не є панацеєю у здійсненні бюджетної політики на місцевому рівні, але вони здатні суттєво покращити якість і ефективність підготовки обласного та міського бюджетів. Посадовці органів місцевого самоврядування повинні відмовитись від традиції проведення бюджетних слухань „для галочки” у вузькому колі „свояків”, а інформувати та залучати якнайширшу громадськість до бюджетотворчого процесу. Стислі строки підготовки і прийняття місцевих бюджетів не можуть бути аргументом для ущемлення права членів територіальної громади в безпосередній участі у прийнятті відповідних рішень. Вважаємо, що сухе висмикування окремих цифр чи показників місцевого бюджету, окремих загальних коментарів членів бюджетних комісій не є достатніми заходами для інформування громадськості стосовно бюджетної політики на місцевому рівні. Разом із цим, центр звернувся до Львівської міської ради із власними пропозиціями до проекту міського бюджету. Пропозиції, зокрема, полягають у скороченні видатків на 40% та загальної чисельності на 30% наступних структурних підрозділів: управління внутрішньої політики, управління інформаційної політики та зовнішніх відносин, управління екології та благоустрою, секретаріату міської ради. Запропоновано також ліквідувати управління міжвідомчих проектів і управління зовнішньо-економічних відносин та інвестицій, передавши окремі їх повноваження до суміжних підрозділів. Ми вважаємо, що відсутність якісних показників у діяльності цих підрозділів і паралельне дублювання управлінських функцій не сприяє ефективності функціонування міської ради. Центр також рекомендує міським посадовцям зменшити на 60% фінансування діяльності громадських організацій через механізми соціально-культурних проектів та надання фінансової підтримки для покриття витрат на оренду приміщень. На думку центру, на даному етапі варто здійснювати такі видатки лише щодо громадських організацій, які працюють з особами із обмеженими можливостями і найбільш знедолених верств населення. Ми переконані, що довільні та випадкові критерії підтримки діяльності громадського сектору м.Львова в умовах безсистемності і корумпованості таких конкурсів, спричиняє абсолютно неефективне використання коштів міського бюджету. Прикриваючись благими намірами міські посадовці розбазарюють як майно, так і кошти городян. Разючим прикладом таких подвійних стандартів є підтримка із коштів міського бюджету ГО „Самопоміч”. Представники громадської організації також пропонують невідкладно розробити і прийняти рішення про механізми реалізації права членів територіальної громади у бюджетному процесі та процедуру звітування про виконання міського бюджету. Окрім цього, Центр просить місцевих депутатів – членів бюджетних комісій обласної та міської ради оприлюднити у ЗМІ декларацій про доходи та майно за минулий рік та опублікувати на веб-сайтах місцевих рад протоколи засідань цих комісій.
Реклама: